  • 31. Data: 2008-12-23 19:26:26
    Temat: Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > No tak, ale mi chodzi mi o działania sytemowe, nie kombinacje dobre dla
    > jednego czy drugiego gównianego "byznesmenka".
    > Wyrwać się na skalę państwową z bismarckowskiego systemu ubezpieczeń
    > społecznych i związanych z nimi świadczeń to nie jest prosta sprawa; tu
    > spróbuj coś wymyślić (może będzie jaka nagroda bo ten problem mają
    > znacznie bogatsze od nas państwa).
    > No i nie można zapominać że demokracja to ustrój polegający na tym, że
    > dwóch meneli przegłosowuje profesora.

    Jest takie powiedzenie, że rządy nie upadają dlatego, że są złe,
    tylko dlatego, że nie mają pieniędzy.

    Nie wierzę w to, że z bismarkowskiego systemu można się wyrwać
    poprzez demokratyczne głosowanie. Ale jestem pewien, że jeszcze za
    mojego życia system ten będzie na tyle niewydolny, że sam upadnie z
    braku pieniędzy, choćby 90% społeczeństwa gotowa by była odciąć sobie
    rękę i sprzedać nerkę, aby nadal otrzymywać emeryturę z ZUS. I to jest
    pocieszające.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-12-23 19:27:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.ummqijigl60ql1@unk Tomek <t...@o...pl> pisze:

    > Ciężko podołać frustratowi który nazywa ludzi chcących
    > się trochę uniezależnić gównianymi byznesmenkami.
    Chłopcze - zaprawdę jesteś mądry inaczej.
    Nie pojąłeś o czym mowa wpinając się w wątek.
    Jak ci wyjaśniłem niczym krowie pastwiskowej toś poszedł w osobiste przytyki
    (wprawdzie nieistotne, jak i ty, ale jednak).
    Do meritum nie dotarłeś.
    Coś więc wniósł swoją bezmyślną osobą do dyskusji?

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2008-12-23 19:35:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gire16$phd$1@inews.gazeta.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jest takie powiedzenie, że rządy nie upadają dlatego, że są złe, tylko
    > dlatego, że nie mają pieniędzy.
    Nie szkodzi. Jest wiele różnych powiedzeń.
    Mnie bardziej się podoba takie, że na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje.

    > Nie wierzę w to, że z bismarkowskiego systemu można się wyrwać poprzez
    > demokratyczne głosowanie.
    Wiara nie ma tu nic do rzeczy. Ten system to zaklęty krąg. Można go
    przerwać, ale za potężna kasę.

> [...]
    > gotowa by była odciąć sobie rękę i sprzedać nerkę, aby nadal otrzymywać
    > emeryturę z ZUS. I to jest pocieszające.
    Łudzić i pocieszać to się można do usioru.
    Pomyśl o skutkach. Co zrobić z ludźmi, którzy mają prawo do świadczeń, a
    kasy na nie nie ma?

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-12-23 19:43:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-12-2008 o 20:27:22 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

> [...]
    > przytyki (wprawdzie nieistotne, jak i ty, ale jednak).
    > Do meritum nie dotarłeś.
    > Coś więc wniósł swoją bezmyślną osobą do dyskusji?

    Rozważmy dwa przypadki:
    1. Jestem dobry w te klocki - więc próbujesz siebie wywindować
    gnojąc mnie - jak zwykła łajza
    2. Jestem, jak to ująłeś, nieistotny - ale który normalny
    człowiek wdaje się w przepychanki z menelnią? Chyba tylko łajzy.

    Niezależnie od tego który wariant jest prawdziwy - z mojej strony
    EOT, przepychanie się z łajzami chluby nie przynosi
    (choćbym sam też nią był - ale wtedy trzeba się leczyć poprzez dyskusje
    z niełajzami)

  • 35. Data: 2008-12-23 19:49:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-12-2008 o 20:26:26 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Nie wierzę w to, że z bismarkowskiego systemu można się wyrwać
    > poprzez demokratyczne głosowanie.

    Zależy kto robi propag... pardon - public relations :-)

    Zresetuj umysł i wyobraź sobie że od tej chwili w każdej telewizji
    i gazecie nagle mówi się że ZUS trzeba rozwiązać, że Nowa Zelandia
    super to zrobiła i że nie możemy marnować czasu bo możemy zostać
    liderem przemian.
    W zasadzie można sobie z dowolnym tematem zrobić taki eksperyment
    - włączasz np. jakiś program proroków mniejszych w stylu Lisa
    czy innego Żakowskiego i wyobrażasz sobie że mówią dokładnie odwrotne
    rzeczy.

    Np.: OFE są niesprawiedliwe społecznie bo w czasie gdy społeczeństwo
    traci swoje emerytury tłuści kapitaliści świętują rekordowe zyski.
    Do tego kilka fotek z USA, gdzie prezesi obdarowanych przez Paulsona banków
    właśnie kasują konkretną kapustę a ich firmy są na minusie, paru tzw.
    niezaleźnych
    expertó tłumaczących że system z OFE się nie sprawdził a sam ZUS nie jest
    w stanie
    zagwarantować odpowiednich wypłat i kosztuje dużo za dużo ( i tu zdjęcia
    kortów
    na dachu itd) - i już jutro ma >50% poparcia za zlikwidowaniem przymusu
    ubezpieczeń.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 36. Data: 2008-12-23 19:58:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.ummrq01tl60ql1@unk Tomek <t...@o...pl> pisze:

    > Rozważmy dwa przypadki:
    Nie, ani jednego.
    Jesteś bez sensu.
    Zadeklarowałeś EOT ze swej strony - dotrzymaj słowa i spadaj.

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2008-12-23 20:19:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > kortów
    > na dachu itd) - i już jutro ma >50% poparcia za zlikwidowaniem przymusu

    Tyle, że teraz jest tak jak jest, bo TV są sponsorowane przez firmy
    oraz państwo, które zarabia na takim nieuczciwym systemie.

    A kto będzie sponsorował agitację za normalnością? Kto zarobi na tym,
    że ludzie będą oszczędzać na emeryturę w wybrany przez siebie sposób, a
    nie w kilkunastu wybranych przez państwo instytucjach finansowych
    pobierających ponadrynkowe prowizje?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2008-12-23 21:35:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-12-2008 o 21:19:42 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    (...)

> [...]
    > że ludzie będą oszczędzać na emeryturę w wybrany przez siebie sposób, a
    > nie w kilkunastu wybranych przez państwo instytucjach finansowych

    Masz rację - mi chodziło o to że można *by* się wydostać z tego systemu
    poprzez głosowanie, gdyby dało się odwrócić propagandę. Ale też cieńko
    to widzę kto miałby ją odwrócić.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 39. Data: 2008-12-23 21:40:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Masz rację - mi chodziło o to że można *by* się wydostać z tego systemu
    > poprzez głosowanie, gdyby dało się odwrócić propagandę. Ale też cieńko
    > to widzę kto miałby ją odwrócić.

    Masz rację - kto ma telewizję, ten ma władzę. Po obaleniu rządu
    Saddama Husejna okazało się, że większość Irakijczyków myślała, że Irak
    wygrał wojnę w Zatoce Perskiej w 1991r. Po prostu tak to było
    przedstawiane przez iracką tv. A może właśnie tak było, tylko *my*
    jesteśmy oszukiwani? Koniec końców dyktator pozostał, a wojska
    zagraniczne opuściły to państwo...

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2008-12-24 15:11:52
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 23 Gru, 17:15, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Proszę bardzo: otwierasz DG urywając się z ZUSu na tyle na ile się da,
    > rejestrujesz się do VAT i odliczasz VAT/PIT z czego popadnie.

    Tak właśnie robię od blisko dwóch lat. Niedługo kończy mi się promocja
    na ZUS i zacznę płacić tyle, co poprzednio na etacie, mimo że moje
    zarobki w tym czasie znacznie wzrosły.

    > A to dopiero początek.

    Prawda. Teraz wykonuję zlecenie dla zagranicznego klienta, wymagające
    moich regularnych wizyt u niego, a że bujać się samolotem nie
    zamierzam, od pół roku jestem w podróży służbowej. To oznacza diety, a
    więc koszta. Koniec końców, płacę tylko PIT od tego co rzeczywiście
    odkładam.

    Szkoda tylko, że tyle się trzeba narobić, żeby osiągnąć taką sytuację.
    Pracownik na etacie nie ma takich możliwości. Na przywiązanym do
    pleców kiju ma powieszoną przed oczami grubą księgę "Kodeks pracy",
    który rzekomo gwarantuje mu jakieś prawa, a w rzeczywistości podnosi
    tylko koszta jego pracy.

    --
    mihau