  • 1. Data: 2008-12-19 12:07:01
    Temat: umowa o dzielo, zerwanie
    Od: Pablo <r...@o...pl>

    Witam,

    mam podpisana umowe o dzielo z firma. Dzielem jest aplikacja do zarzadzania
    baza danych. Z aplikacji tej korzystaja pracownicy firmy od kilku miesiecy.
    Umowa trwa do 31 grudnia 2008. W umowie jest, iz platnosc za dzielo bedzie
    w ratach comiesiecznych do 15 stycznia 2008. Od 3 miesiecy nie otrzymuje
    wynagrodzenia za dzielo od firmy, mimo iz przedstawiam rachunki co miesiac.
    Do tej pory otrzymalem jakies 20% naleznej mi zaplaty. Czy jesli zatem 15
    stycznia nie otrzymam zaplaty mogę zerwać umowę oraz zabrac dzielo w
    calosci nie przekazujac praw autorskich?

  • 2. Data: 2008-12-21 03:49:29
    Temat: Re: umowa o dzielo, zerwanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pablo pisze:
> [...]
    > Umowa trwa do 31 grudnia 2008. W umowie jest, iz platnosc za dzielo bedzie

    Nie "umowa o dzieło trwa" tylko masz określony termin wykonania dzieła.

> [...]
    > stycznia nie otrzymam zaplaty mogę zerwać umowę oraz zabrac dzielo w
    > calosci nie przekazujac praw autorskich?

    Generalnie zapłata za dzieło jest należna dopiero po jego całkowitym
    wykonaniu.

    Można się umówić inaczej, ale zasadniczo dotyczy to sytuacji, kiedy
    dzieło jest oddawane "po kawałku" - przynajmniej jeśli chodzi o sytuację
    z rachunkami (za wykonanie dzieła).

    Ewentualnie mogą to być też zaliczki, ale wtedy skąd rachunek? Zaliczka
    wynika z umowy i tyle...

    Przydała by się treść tej umowy, bo z tego co napisałeś wynika, że być
    może masz inną umowę, tyle że błędnie zatytułowaną jako umowa o dzieło.