  • 1. Data: 2008-12-19 13:15:48
    Temat: Problem z własnością i zameldowaniem
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Sprawa wygląda nastepująco. Przez okres dwóch lat mieszkałem z rodziną w
    mieszkaniu w bloku z matką. Mieszkanie jest własnością matki. Od jedenastu
    lat mieszkam z rodziną w domu u mojego wuja. Wuj zmarł przed dwoma laty i od
    tego czasu mieszkam w tym domu sam z rodziną. Z tym, że od samego początku
    zameldowany jestem w pierwszym mieszkaniu tzn. w bloku u matki. Podatek od
    nieruchomości w której mieszkam płaci matka, z tym że wymaganą kwotę podatku
    płacę matce. Ponieważ nie ma testamentu, nieruchomość ta należy do
    najbliższej rodziny.
    Czy mogę się zameldować w tym domu nie posiadając prawa własności.
    Czy przez zasiedzenie można nabyć prawa własności do tego domu a jeśli tak,
    to kto miałby prawo, czy osoba płacąca podatek od nieruchomości (matka), czy
    też ja, jako mieszkaniec tej nieruchomości, chociaż zameldowany jestem u
    matki.

    Marek

  • 2. Data: 2008-12-19 15:00:37
    Temat: Re: Problem z własnością i zameldowaniem
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Marek" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    Zameldowanie nie ma nic wspólnego z własnością.
    Powinieneś być zameldowany tam, gdzie faktycznie mieszkasz.
    Jesli jest inaczej to popełniasz wykroczenie.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 3. Data: 2008-12-19 15:51:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Za jakieś 28 lat czemu nie...
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-12-21 01:00:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek pisze:

    > tego czasu mieszkam w tym domu sam z rodziną. Z tym, że od samego początku
    > zameldowany jestem w pierwszym mieszkaniu tzn. w bloku u matki. Podatek od

    I popełniasz w ten sposób wykroczenie.

> [...]
    > najbliższej rodziny.
    > Czy mogę się zameldować w tym domu nie posiadając prawa własności.

    Wręcz musisz. Niemniej trzeba będzie okazać urzędnikom tytuł prawny do
    lokalu. Np. zgodę właściciela na zamieszkanie (czyli umowę użyczenia).

> [...]
    > też ja, jako mieszkaniec tej nieruchomości, chociaż zameldowany jestem u

    W ogromnym uproszczeniu - zasiedzenie dotyczy kogoś, kto nie ma żadnej
    umowy na korzystanie z nieruchomości i zachowuje się jak jej właściciel
    (kwestia podatków może być istotna).

    Ściśle rzecz ujmując chodzi o to, że zasiedzieć może tylko tzw.
    posiadacz samoistny.

    Ponieważ najprawdopodobniej podpadnie to pod posiadanie w złej wierze -
    okres zasiedzenia to 30 lat.

  • 5. Data: 2008-12-21 14:02:50
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Dzięki za odpowiedz
    Dodam jeszcze, że właścicielem domu jest kilka osób z najbliższej rodziny
    (nie był sporządzony testament), czy umowa użyczenia winna być wykonana z
    każdym z współwłaścicieli ? a jeśli tak, to w jaki sposób się zameldować,
    jeśli jeden z nich nie chce się zgodzić na podpisanie takiej umowy

    Marek