  • 1. Data: 2008-12-19 15:02:29
    Temat: Urzędnicza "inicjatywa"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W ewidencji działalności gospodarczej nagminnie dopisują mi do adresu
    "- siedziba" lub "(zakład główny)" mimo że nic takiego nie podawałem.

    Z podobnych historii - w dowodzie rejestracyjnym pozmieniali mi liczby (bo
    zaokrąglenia,
    bo mają nowe przeliczniki, bo cośtam) i teraz mam co innego w karcie
    pojazdu a co innego
    w dr.

    Jak z dr jest to nie wiem, ale w przypadku ewidencji dg ja mam zgłosić
    zmianę
    a oni mają ją wpisać, nie znam żadnego przepisu który by upraniał
    urzędników do korygowania
    tego co im podałem z "ul. Piłsudskiego 1" na "ul. Piłsudskiego 1 -
    siedziba"
    (pół biedy że tam jesty faktycznie potoczna "siedziba", natomiast prawnie
    ten termin chyba nie istnieje dla osób fizycznych)

    Czy to ma dla mnie jakieś znaczenie powodujące że lepiej walczyć o
    prawidłowe wpisy?
    (żeby się kiedyś nie okazało że o jedno wnioskowałem, drugie mi wpisali a
    ja
    potem latałem z takimi trefnymi papierami po urzędach.)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-12-19 20:15:39
    Temat: Re: Urzędnicza "inicjatywa"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Oho, jeszcze mi kody pocztowe powywalali kilka zmian (zaświadczeń) wstecz
    :-)

    Czyli zamiast podanego: "50-000 Wrocław, ul. Piłsudskiego 1" mam
    "Wrocław, ul. Piłsudskiego 1 - siedziba"

    Inicjatywa urzędnika jest ciekawa, prostuje się takie coś czy olewa ?

    Pozdrawiam,
    TOmek

  • 3. Data: 2008-12-20 00:29:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Inicjatywa urzędnika jest ciekawa, prostuje się takie coś czy olewa ?

    Trudna sprawa.
    Formalnie powinno się chyba zażądać, że jak określają "siedziba" to
    mają wpisać "siedziba lub miejsce zamieszkania" :P
    Masz *potwierdzoną* kopię *złożonych* dokumentów?
    Tak sobie rozważam...
    W końcu prowadzący DG mógł nie zauważyć, że urząd mu coś przerobił,
    prawda? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-12-20 07:24:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-12-2008 o 01:29:13 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Trudna sprawa.
    > Formalnie powinno się chyba zażądać, że jak określają "siedziba" to
    > mają wpisać "siedziba lub miejsce zamieszkania" :P

    Mi to dopisali w miejscu, gdzie jeśli już coś dopisywać to "zakład główny"

    > Masz *potwierdzoną* kopię *złożonych* dokumentów?

    Nie, nigdy w UMach nie brałem potwierdzeń, tylko w USach i ZUSach.

    > Tak sobie rozważam...
    > W końcu prowadzący DG mógł nie zauważyć, że urząd mu coś przerobił,
    > prawda? ;)

    No i właśnie - od 3 lat nie zauważałem nie wiem czemu, a teraz zauważyłem
    i się zastanawiam czy mnie w jakieś maliny nie powpuszczali :-)

    O ile dopisywanie "(zakład główny)" ma sens o tyle, że
    zaświadczenie potwierdza treść wpisu w EDG, a jak masz jeden
    adres wykonywania to wpada im to do rubryki "zakład główny",
    o tyle nie umiem wytłumaczyć tej "siedziby" i zjedzenia kodu pocztowego.

    > pzdr, Gotfryd

    wzjm,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-21 14:21:15
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > adres wykonywania to wpada im to do rubryki "zakład główny",
    > o tyle nie umiem wytłumaczyć tej "siedziby" i zjedzenia kodu pocztowego.
    Olej kod pocztowy.On wynika wyłącznie z prawa pocztowego, nie z innych przepisów.
    Nie ma żadnego obowiązku podawania kodu poza "obrotem" pocztowym.
    R.

  • 6. Data: 2008-12-21 20:10:42
    Od: t...@g...com

    On 21 Gru, 15:21, Rentier <f...@g...com> wrote:

    > Olej kod pocztowy.On wynika wyłącznie z prawa pocztowego, nie z innych przepisów.
    > Nie ma żadnego obowiązku podawania kodu poza "obrotem" pocztowym.
    > R.

    W sumie masz racje - pozostaje ta "siedziba" nieszczesna.

    Zaswiadczenie poswiadcza tresc wpisu do EDG a nie to co ja zglosilem
    (subtelna roznica
    ale chyba dupochron) - ktos widzi jakies zagrozenie w zostawieniu tego
    tak jak jest?

    Pozdrawiam,
    Tomek