  • 1. Data: 2008-12-19 13:46:44
    Temat: Gdzie zarejestrowac wlasna firme? (miasto)
    Od: "Sum" <a...@a...pl>

    Zastanawiam sie gdzie zarejestrowac wlasna firme, w sensie miejsca
    zameldowania a realnego prowadzenia dzialalnosci.

    Powiedzmy ze mam zameldowanie w Warszawie, tam mieszkam, ale mam zamiar
    przeniesc sie do Lodzi w ktorej chce prowadzic wlasna firme. W Lodzi w
    najlepszym wypadku mialbym zameldowanie tymczasowe. No i teraz nie wiem co
    zrobic. Gdzie lepiej zarejestrowac moja dzialalnosc... Dodam ze moja firma
    bedzie uslugowa i wszelkie prace bede w niej prowadzone u klienta.

    Doczytalem sie jeszcze ze adres dzialalnosci firmy bedzie obciazony
    dodatkowymi podatkami, czy tez zwiekszonymi podatkami odnosnie metrazu
    pomieczen przeznaczonych na firme. Jednak... ja tam tylko bede mieszkal,
    wszystko jest wykonywane u klienta, czy nawet wtedy bede musial placic
    dodatkowo za takie mieszkanie?

    Tak wiec jakie sa argumenty za i przeciwk w przypadku rejestracji firmy na
    adres pod ktorym sie jest zameldowanym, a adresem tymczasowym pod ktorym sie
    realnie mieszka?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2008-12-19 14:06:43
    Temat: Re: Gdzie zarejestrowac wlasna firme? (miasto)
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 19 Dec 2008 14:46:44 +0100, Sum napisał(a):

    > Tak wiec jakie sa argumenty za i przeciwk w przypadku rejestracji firmy na
    > adres pod ktorym sie jest zameldowanym, a adresem tymczasowym pod ktorym sie
    > realnie mieszka?

    Nie musisz jej nigdzie rejestrowac. Jako adres dzialalnosci mozna wpisac
    "caly kraj" i wtedy firma nie ma jako takiego adresu. W urzedzie podajesz
    tylko adres do korespondencji, w ewidencji ten adres nie bedzie ujawniony.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2008-12-19 14:16:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

> [...]
    > tylko adres do korespondencji, w ewidencji ten adres nie bedzie ujawniony.

    Nie ma tak łatwo, firma musi mieć jakiś adres. Zwykle adresem firmy
    jest miejsce zamieszkania osoby,która DG prowadzi. I jest to
    obowiązkowe, w zależności od tego miejsca zamieszkania rejestruje się ją
    w odpowiednim urzędzie gminy/miasta oraz US. Dodatkowo firma może mieć
    inne miejsca wykonywania DG, jeśli ich nie ma, to zazwyczaj podaje się
    miejsce zamieszkania (np. w NIP1). Wpisywanie adresu jako "cały kraj"
    już dawno minęło.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-12-19 15:04:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 15:06:43 scream <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > "caly kraj" i wtedy firma nie ma jako takiego adresu. W urzedzie podajesz
    > tylko adres do korespondencji, w ewidencji ten adres nie bedzie

    Działalność się rejestruje wg miejsca zamieszkania przedsiębiorcy.
    Do tego podaje się miejsce wykonywania działalności, jak nie ma stałego
    miejsca to można
    podać "u klienta" czy "teren całego kraju" i tyle.

    I co to znaczy "firma nie ma jako takiego adresu"?
    Chodzi Ci o przedsiębiorcę czy przedsiębiorstwo?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-12-19 15:08:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 15:16:57 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > w odpowiednim urzędzie gminy/miasta oraz US. Dodatkowo firma może mieć
    > inne miejsca wykonywania DG, jeśli ich nie ma, to zazwyczaj podaje się

    Też trochę nieprecyzyjnie. Jeden adres to adres (zamieszkania)
    przedsiębiorcy.
    A kolejne to adresy wykonywania DG. Nie trzeba podawać adresu zamieszkania
    jeśli w domu się nie prowadzi DG.

    > Wpisywanie adresu jako "cały kraj" już dawno minęło.

    A ja właśnie podałem w środę w UM a dziś w US i wszystko gra :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2008-12-19 16:16:04
    Od: "Sum" <a...@a...pl>

> [...]
    > miejsca to można
    > podać "u klienta" czy "teren całego kraju" i tyle.

    Miejscem zamieszkania przedsiebiorcy moze byc np. miejsce tymczasowego
    zameldowania, czy tez jest to dowolne (bez potrzeby meldunku)?

    I jeszcze taka sprawa. Bo jesli przedsiebiorca jest gdzies zameldowany w
    odleglym miejscu od miejsca wykonywania pracy to pozniej moze byc klopot z
    chodzeniem do ZUS i US co miesiac (aby zanosic papiery, do podbicia itp).
    Oto mi wlasnie chodzi tez zeby nie musiec latac co miesiac po roznych
    miastach a wszystko miec na miejscu (calkiem innym nizeli jestem zameldowany
    na stale)

    Pozdr.

  • 7. Data: 2008-12-19 16:33:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 17:16:04 Sum <a...@a...pl> napisał(a):

    > Miejscem zamieszkania przedsiebiorcy moze byc np. miejsce tymczasowego
    > zameldowania, czy tez jest to dowolne (bez potrzeby meldunku)?

    Miejsce zamieszkania to tam gdzie mieszkasz. Meldunek nie ma z tym nic
    wspólnego.

> [...]
    > itp). Oto mi wlasnie chodzi tez zeby nie musiec latac co miesiac po
    > roznych miastach a wszystko miec na miejscu (calkiem innym nizeli jestem

    j.w. - zapomnij o meldunku. To jest osobna, ślepa uliczka. Jedynym celem
    meldunku jest niedostanie mandatu za brak meldunku.
    Z urzędami się rozliczasz wg miejsca zamieszkania.

    Jeśli dalej nie jestes przekonany, to otwórz ustawy: prawo działalności
    gospodarczej,
    o swobodzie działalności gospodarczej, o podatku dochodowym od osób
    fizycznych,
    o podatku od towarów i usług, o systemie ubezpieczeń społecznych - i znajdź
    choć jedno wystąpienie "meldun*", nie licząc ulgi meldunkowej w updof.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-12-19 16:34:24
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > inne miejsca wykonywania DG, jeśli ich nie ma, to zazwyczaj podaje się
    > miejsce zamieszkania (np. w NIP1). Wpisywanie adresu jako "cały kraj"

    To ja się podepnę z moim pytaniem: jaką powierzchnię musi mieć miejsce
    wykonywania działalności, jeśli faktycznie wykonuję ją w domu?

    Jeśli wynajmę sobie od kogoś (np. od pracodawcy) powierzchnię biurową w
    ilości 1 metra kwadratowego (albo 0.5 metra), to czy to formalnie
    wystarczy, aby adres z tym metrem zgłosić jako miejsce wykonywania?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 9. Data: 2008-12-19 16:45:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 17:34:24 Patryk Włos <a...@o...pl> napisał(a):

    > To ja się podepnę z moim pytaniem: jaką powierzchnię musi mieć miejsce
    > wykonywania działalności, jeśli faktycznie wykonuję ją w domu?

    100m2 ;-) A poważnie - czemu pytasz ile *musi* ? Czyżby jakaś
    dyrektywa UE nowa weszła ?

    > Jeśli wynajmę sobie od kogoś (np. od pracodawcy) powierzchnię biurową w
    > ilości 1 metra kwadratowego (albo 0.5 metra), to czy to formalnie
    > wystarczy, aby adres z tym metrem zgłosić jako miejsce wykonywania?

    W UM podajesz adres wykonywania bez przedkładania jakichkolwiek
    papierów, a w US masz przedstawić papier uprawniający Cię do wykonywania
    działalności pod danym adresem - ale nie ma powiedziane jak ma takie
    uprawnienie
    wyglądać - więc wystarczy jedno zdanie "tak, Patryk Włos może u mnie
    zarejestrować
    miejsce wykonywania DG i tą DG prowadzić". Oczywiście może też być umowa
    najmu
    czy użyczenia (ale tutaj uwaga na przychód z nieodpłatnych świadczeń).

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-12-19 16:50:01
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > 100m2 ;-) A poważnie - czemu pytasz ile *musi* ? Czyżby jakaś
    > dyrektywa UE nowa weszła ?

    Załóżmy, że nie chcę wpisywać domu jako miejsca wykonywania.

> [...]
    > najmu
    > czy użyczenia (ale tutaj uwaga na przychód z nieodpłatnych świadczeń).

    No po to właśnie pytam o ten minimalny metraż miejsca wykonywania, aby
    nie podpadać ani pod nieodpłatne użyczenie, ani pod zaniżoną cenę najmu.