  • 51. Data: 2005-10-06 10:27:19
    Temat: Re: SuperComputer, czemu to dziala??
    Od: poreba <d...@p...com>

    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> niebacznie popelnil
    news:8bb2f$4344ef21$3eb33890$1942@news.chello.pl:

    > Widzisz, ja nie wiem:
    > 1) co to jest forwarder
    > i dlatego nie zamierzam kupować tego forwardera, gdyż nie kupuję
    > czegoś, na czym się nie znam i nawet nie odczuwam potrzeby
    > posiadania tego czegoś. Tak samo, jak babcia chce kupić wnusiowi
    > komputer, to też niech się czegoś o tym dowie

    Nie podejmuję się udziału w dyskusji na ile, i czy działania
    tej firmy są łamaniem prawa.

    Dyskutuję z poglądem, że babcia nie będąc profesjonalnym
    przedsiębiorcą działającym na rynku komputerowym nie ma
    prawa oczekiwać profesjonalizmu i minimum uczciwości od
    sprzedawcy jako konsument.
    Gdybyśmy unblock zlewali ten temat - "a trza się było znać",
    w naszym prawie nie znalazłyby się zastrzezenia o wykorzystaniu
    błędu, niekorzystnego położenia itd.

    Ktoś, kto broni bezgranicznej wolności gospodarczej na takich
    przykładach - stawia się w roli obrońcy oszustów, którzy być może
    prawa nie łamią - jednak ich działalność społeczeństwu szkodzi.
    A społeczeństwa zazwyczaj coś kombinować zaczynają przy prawie,
    gdy pojawiają się zjawiska mu szkodzące.

    --
    pozdro
    poreba

  • 52. Data: 2005-10-06 12:34:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    poreba napisał(a):

    [...]

> [...]
    > A społeczeństwa zazwyczaj coś kombinować zaczynają przy prawie,
    > gdy pojawiają się zjawiska mu szkodzące.

    Swoją drogą zdajesz sobie sprawę z tego, że procesor AMD Sempron 2200+
    pracuje z częstotliwością 1500 MHz. Żeby się tego dowiedzieć, przeciętny
    Kowalski musi przekopać się przez prawie 100 stronicową dokumentację
    techniczną dostępną (link na polskiej stronie producenta) w języku
    angielskim: http://tinylink.com/?ooYv9V1AXd Czy to też Twoim zdaniem
    kwalifikuje się jako szkodliwe i/lub wprowadzanie klienta w błąd?

    j.

  • 53. Data: 2005-10-06 12:47:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > przeciętny Kowalski musi przekopać się przez prawie 100 stronicową
    > dokumentację techniczną dostępną (link na polskiej stronie

    Producent nie sprzedaje procesorów przeciętnym Kowalskim, sklepy to
    robią.

    > http://tinylink.com/?ooYv9V1AXd Czy
    > to też Twoim zdaniem kwalifikuje się jako szkodliwe i/lub
    > wprowadzanie klienta w błąd?

    Te sklepy sobie mogłem przypomnieć na szybko:

    http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=116_161&pro
    ducts_id=1409

    http://mojepc.pl/shop/product.php?prid=38378

    w2.sirius.pl/towar_karta.php?PubId=6093&PubKategorie
    Id=60&PageId=0&TowarId=10570

    http://www.balta.pl/opis.php3?ID=15908

    W najgorszym wypadku jest przynajmniej ta rzeczywista częstotliwość.

  • 54. Data: 2005-10-06 12:48:07
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    ducts_id=1409

    http://mojepc.pl/shop/product.php?prid=38378

    w2.sirius.pl/towar_karta.php?PubId=6093&PubKategorie

    I nawet w najgorszym wypadku jakoś mogły podać przynajmniej tą
    rzeczywistą częstotliwość.

  • 55. Data: 2005-10-06 13:50:53
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Liwiusz [Thu, 06 Oct 2005 10:37:55 +0200]:

    > Wprowadzają w błąd nawet w umowach:
    > http://www.uwagakomputery.pl/zestaw/umowa.jpg
    >
    > Spójrz, podany jest "płyta do procesora max" - Athlon 3200,
    > a kilka linijek niżej ten, który jest naprawdę (Sempron 2200).

    Mówiąc szczerze, dalej nie widzę tego wprowadzania w błąd.
    Jak dla mnie pisze tam, że w płytę pod Athlona 3200 wsadzili
    Semprona 2200. Pomijając sensowność takiego dzieła, zarówno
    płyta jak i procek są wyszczególnione i opisane. Gdzie więc
    to wprowadzanie w błąd?

    Kira

  • 56. Data: 2005-10-06 13:54:08
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Liwiusz [Thu, 06 Oct 2005 10:59:02 +0200]:

    > Ja wiem o co chodzi, Ty wiesz, o co chodzi, 5% społeczeństwa
    > wie o co chodzi. A umowa ma na celu IMHO wprowadzenie w błąd.

    Ale jakie wprowadzenie w błąd? Jeśli ktoś, kto ją podpisuje,
    wie co to jest płyta główna (a tylko jeśli wie, to zrozumie
    dlaczego jest to wyszczególnione), i doczytał, że jest to
    płyta pod Athlona, to sądzę że wie również co to procesor
    i potrafi go rozpoznać na tej liście.

    Jeśli natomiast nie zna powyższych okresleń, to równie dobrze
    mogłoby tam pisać po prostu "zestaw komputerowy" -- efekt byłby
    dokładnie ten sam przecież...

    Kira

  • 57. Data: 2005-10-06 14:23:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Goomich napisał(a):

    > Producent nie sprzedaje procesorów przeciętnym Kowalskim, sklepy to
    > robią.

    Owszem.

    > Te sklepy sobie mogłem przypomnieć na szybko:
    > http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=13150

    Przy opisie _tylko_ procesora jako elementu do kupienia podaja. Natomiast
    przy sprzedazy calego komputera juz nie: http://sklep.benchmark.pl/pelny_17647.html

    Przy czym to byl tylko przyklad.

    j.

  • 58. Data: 2005-10-06 15:19:17
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Przy opisie _tylko_ procesora jako elementu do kupienia podaja.
    > Natomiast przy sprzedazy calego komputera juz nie:
    > http://sklep.benchmark.pl/pelny_17647.html

    W kulki sobie lecisz? Przecież każda nazwa elemrntu to linki do
    dokładnych informacji. Chcesz jedno kliknięcie porównywać do
    przekopywania się "przez prawie 100 stronicową dokumentację
    techniczną"?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.

  • 59. Data: 2005-10-06 16:07:51
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-06 12:27 poreba napisał(a):
    > Dyskutuję z poglądem, że babcia nie będąc profesjonalnym
    > przedsiębiorcą działającym na rynku komputerowym nie ma
    > prawa oczekiwać profesjonalizmu i minimum uczciwości od
    > sprzedawcy jako konsument.

    To grupa o prawie. A prawo ma coraz mniej wspólnego ze sprawiedliwością...

    > Gdybyśmy unblock zlewali ten temat - "a trza się było znać",
    > w naszym prawie nie znalazłyby się zastrzezenia o wykorzystaniu
    > błędu, niekorzystnego położenia itd.

    Czy ja wiem? Mało kto się zna na wszystkim. Ten, kto się nie zna na
    podatkach, zatrudnia doradców i księgowych, ten, kto się nie zna na
    prawie, zatrudnia adwokata, ten, kto nie umie prowadzić samochodu ma
    kierowcę/jeździ taksówką lub autobusem.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 60. Data: 2005-10-06 16:59:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Goomich napisał(a):

> [...]
    > dokładnych informacji. Chcesz jedno kliknięcie porównywać do
    > przekopywania się "przez prawie 100 stronicową dokumentację

    Po prostu nie wiedzialem, ze to sa linki. Pewnie dlatego, ze nie
    sa podkreslone ;) Czyli wedle logiki autora tego watku komputronik
    mnie oszukal bo nie bylo tam wielkiego napisu: "KLIKNIJ ABY POZNAC
    DOKLADNA SPECYFIKACJE" ;)

    j.