  • 1. Data: 2005-10-05 13:21:07
    Temat: UPC chce ode mnie wyłudzić 50 zł!
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    W grudniu zeszłego roku skusiłem się na pewną promocję w sieci UPC.
    Przez pół roku (okres promocji) miałem płacić 19,99 za HBO oraz HBO2.
    Pół roku minęło w czerwcu, a zanim się zorientowaliśmy, że trzeba
    zrezygnować z tego dziadostwa, był już lipiec, także trzeba było za
    miesiąc zapłacić za dodatkowe usługi. Rezygnację złożyliśmy 20 lipca,
    umowa o dostarczanie HBO została rozwiązana 20 sierpnia (mają miesiąc na
    wypowiedzenie umowy), dekoder oddaliśmy. Rezygnację składaliśmy w biurze
    obsługi klienta, pani ktora od nas ja przyjmowala poinformowała, że NIC
    nie zapłacimy. Tyle teorii.

    We wrześniu przyszła faktura, jak co miesiąc, a na niej kwota 49,99 za
    "Zmianę pakietu na niższy". Problem w tym, że ja pakietu nie zmieniałem
    - bo nadal mam pełny pakiet TV, zrezygnowałem tylko z programów premium.
    Przyznano mi to po części w telefonicznym BOK. Ja uważam, że opłata
    została naliczona niesłusznie, opłaciłem tą fakturę a teraz chcę napisać
    reklamację i zażądać zwrotu pieniędzy.

    Na wszystkich rachunkach HBO było wyszczególnione osobno, tzn rachunek
    był w postaci:
    * pakiet pełny TV
    * HBO
    * internet chello.

    Według babki z infolinii operator naliczył mnie na podstawie paragrafu
    6.4 regulaminu, który brzmi (wazne jest ostatnie zdanie):

    "Jeżeli Klient zamierza zmienić Umowę Abonencką poprzez rezygnację z
    niektórych świadczonych w ramach Umowy Abonenckiej Usług
    Telekomunikacyjnych, zobowiązany jest powiadomić Operatora na piśmie o
    takiej zmianie, wskazując wyraźnie, z jakich usług zamierza zrezygnować.
    Do takiej zmiany Umowy Abonenckiej zastosowanie znajduje tryb i terminy
    zastrzeżone dla wypowiedzenia Umowy Abonenckiej, stosownie do pkt 11.5.
    Regulaminu. Za dokonanie zmiany Usług Telekomunikacyjnych w ramach Umowy
    Abonenckiej Operator może pobierać opłaty przewidziane Cennikiem."

    Wspomniany punkt 11.5 mówi o tym, że stosuje się miesięczny okres
    wypowiedzenia, itp.

    W cenniku jest oczywiście pozycja "Zmiana pakietu na niższy", ale
    jednocześnie w regulaminie są takie definicje:

    2.12 Pakiet oznacza grupę Programów dostępnych na danym terenie,
    dostarczanych Klientom za jedną dla wszystkich tych Programów okresową
    opłatę, określoną w Cenniku.

    oraz, co odnosi się do HBO, Canal+ i reszty programów, do których trzeba
    dekodera:

    2.14 Programy Premium oznaczają kodowane programy telewizyjne,
    dostarczane Klientom Pakietu Pełnego za dodatkową opłatą, przewidzianą w
    Cenniku.

    Według mnie wynika z tego, że nie zmieniłem pakietu na niższy rezygnując
    z programów premium, mam przecież nadal pakiet pełny, a sam regulamin
    wspomina o tym, że programy premium dostarczane są za dodatkową opłatą.
    Nie ma ani słowa o tym, że wchodzą one w jakiś sposób w skład pakietu
    pełnego. Pozatym na fakturach były wyszczególnione osobno, zawsze, poza
    promocją także. No i wreszcie - na logikę - nie zmieniałem pakietu, ja
    po prostu z jednego z nich zrezygnowałem.

    Kto ma rację według was, i na co się powołać przy walce z tym gigantem?

    Wiem, że innym też naliczali takie opłaty, a w samym BOKu można spotkać
    codziennie długą kolejkę ludzi, którzy chcą oddać dekodery. Mam ochotę
    się z nimi trochę pokłócić, na czasie mi nie zależy :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2005-10-05 14:01:06
    Temat: Re: UPC chce ode mnie wyłudzić 50 zł!
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    trzeba było olać tą opłatę 50 zł jeśli przyszła na oddzielnym rachunku
    i płacić dalej normalnie abonament już pomniejszony o dodatkowy
    program. Myślę że by się odp...
    Adam

  • 3. Data: 2005-10-05 14:13:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    szlovak napisał(a):
    > trzeba było olać tą opłatę 50 zł jeśli przyszła na oddzielnym rachunku
    > i płacić dalej normalnie abonament już pomniejszony o dodatkowy
    > program. Myślę że by się odp...

    Nie przyszła na oddzielnym rachunku, była doliczona do normalnej
    faktury. A opłacić muszę, żeby potem móc złożyć reklamację + żeby mnie
    nie odcięli.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-10-05 15:34:18
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <di0n3l$o17$2@news2.onet>, scream wrote:

    > Nie przyszła na oddzielnym rachunku, była doliczona do normalnej
    > faktury. A opłacić muszę, żeby potem móc złożyć reklamację + żeby mnie
    > nie odcięli.

    Co do płacenia, z praktyki z aster: gdy przyszła do mnie zawyżona
    faktura, nie zapłaciłał nic, wysłałam faks z prośbą o przysłanie
    faktury korygującj, bo moim zdaniem powinno być tak, a nie tak. Nie
    wiem, czy to zgodne z regulaminem i prawem, ale tak zrobiłam i
    zadziałało:)

    Renata

  • 5. Data: 2005-10-05 18:50:55
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 paź o godzinie 17:34, na pl.soc.prawo, Renata Gołębiowska
    napisał(a):

    > Co do płacenia, z praktyki z aster: gdy przyszła do mnie zawyżona
    > faktura, nie zapłaciłał nic, wysłałam faks z prośbą o przysłanie
    > faktury korygującj,

    Ot tak - bez reklamacji?
    Fajnie masz z Aster ;)

    > bo moim zdaniem powinno być tak, a nie tak.

    No tak - to jest *podstawą*.

    > Nie wiem, czy to zgodne z regulaminem i prawem, ale tak zrobiłam i
    > zadziałało:)

    Raczej nie bardzo zgodne z logiką.
    Kwotę która reklamujesz - *można* ewentualnie odliczyć od faktury ale
    resztę - należność nie podlegającą reklamacji należy wpłacić w terminie.
    Tyle .... życia ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2005-10-05 19:00:51
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    scream wrote:
    > A opłacić muszę, żeby potem móc złożyć reklamację + żeby mnie
    > nie odcięli.

    A skąd takie przypuszczenie?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 7. Data: 2005-10-05 19:35:22
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Raczej nie bardzo zgodne z logiką.
    > Kwotę która reklamujesz - można ewentualnie odliczyć od faktury ale
    > resztę - należność nie podlegającą reklamacji należy wpłacić w
    > terminie. Tyle .... życia ;)

    zgodne z logiką. Wszędzie mają burdel w firmach i nic nie stoi im na
    przeszkodzie żeby podsuwać do płacenia ludziom takie kwoty. Są
    bezkarni. Więc ten pomysł był całkiem całkiem

    Adam

  • 8. Data: 2005-10-05 20:11:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > A skąd takie przypuszczenie?

    Po pierwsze - logiczne, że nie będą chcieli gadać z klientem, który ma u
    nich zaległości w płatnościach. Po drugie - będzie to zawsze dla nich
    argument. Po trzecie - z praktyki reklamacyjnej np. w TPSA.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2005-10-05 20:36:00
    Od: Snoopy <s...@o...pl>

    scream napisał(a):
    > Po pierwsze - logiczne, że nie będą chcieli gadać z klientem, który ma u
    > nich zaległości w płatnościach. Po drugie - będzie to zawsze dla nich
    > argument. Po trzecie - z praktyki reklamacyjnej np. w TPSA.

    A to nie w tej reklamie UOKiK bylo, ze operator telekomunikacyjny nie ma
    prawa wylaczyc uslug przed rozpatrzeniem reklamacji? :)

    --
    Grzesiek --> www.oldtimerfiat.club.prv.pl <--
    GG: 458449 ----> www.funnyfox.org <----

  • 10. Data: 2005-10-05 21:46:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Snoopy wrote:
    > A to nie w tej reklamie UOKiK bylo, ze operator telekomunikacyjny nie ma
    > prawa wylaczyc uslug przed rozpatrzeniem reklamacji? :)

    Nie, to była reklama Federacji Konsumentów :) Reszta się zgadza.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>