  • 351. Data: 2008-05-24 09:36:26
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Gów..., guzik prawda. Ty możesz nie mieć zleceń od jutra.

    Z innego punktu widzenia - musialby meteor uderzyc w moich wszystkich
    zleceniodawcow na raz, i to kilka meteorow, zeby zniszczylo kilka
    kontynentów, zebym stracil zlecenia.

    > Mnie od jutra
    > z roboty nie zwolnią.

    Ale Twoj pracodawca moze od jutra stracic zlecenia, i pojutrze
    dostaniesz wypowiedzenie.

    A inny pracodawca cie nei przyjmie... bo w zwiazku z niszczaca sila
    meteorów nie ma juz zleceń ;)

    > Na razie... ;)
    Na razie to sie szykuje na przeprowadzke z dworku do pałacu ;P

  • 352. Data: 2008-05-24 11:03:51
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jotte wrote:

    > Poza tym Austria pisze się z dużej litery.

    Przyganiał kocioł garnkowi. Prawidło jest: dużą (wielką) literą, a nie z
    dużej (wielkiej) litery.

    Merytorycznie sie nie wtrącam bo dyskusja już jest wystarczająco
    interesująca.

    Wieslaw

  • 353. Data: 2008-05-24 11:38:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia 24 May 2008 10:43:25 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Koszty jakie ponosi by uzyskać przychód w tej
    > pracy. Są to np. koszty dojazdu (zauważ, że
    > osoby dojeźdzające z innego miasta, mają
    > podwyższony KUP), zakupu materiałów, szkoleń
    > itp.~

    Tak jest w prawie podatkowym, masz rację.

    Czy przedsiębiorca może obyć się bez kosztów np.
    energii? Koszty ogrzania magazynu są nieoczywiste
    a jednak uznawane (jako wpływ na przychód). Chodzi
    mi o to, że u przedsiębiorcy łatwiej odróżnić co
    jest kosztem przedsiębiorstwa, a co kosztem
    'życiowym' przedsiębiorcy. Pracownik najemny
    niejako całość swoich kosztów kieruje na uzyskanie
    przychodu - nie tylko dojazdy itd. na co zezwala
    prawo podatkowe. Czy 'przedsiębiorstwo' pracownika
    najemnego może funkcjonować bez kosztów żywności?
    Mówimy o dłuższej niż tydzień perspektywie ;))

    --
    pozdro
    poreba

  • 354. Data: 2008-05-24 11:55:55
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik poreba napisał:
    > Koszty ogrzania magazynu są nieoczywiste

    Poniekad sa oczywiste, bo
    a) pracownicy maja miec jakas temperature do pracy
    b) ogrzania moga wymagac skladowane produkty

  • 355. Data: 2008-05-24 14:22:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-24, poreba <d...@p...com> wrote:

    [...]

    > Tak jest w prawie podatkowym, masz rację.
    >
    > Czy przedsiębiorca może obyć się bez kosztów np.
    > energii?

    Ma pełne prawo ich nie wliczać. :) Gros mikro-przedsiębiorstw to
    jednoosobowe działalności, gdzie "przedsiębiorstwo" to parę metrów
    w mieszkaniu i prawie żadne koszty (odliczanie procentowe, to w wielu
    przypadkach proszenie się o kłopoty). Ja sam tak zaczynałem
    kosztów miesięcznych miałem w okolicy 300-400 zł/mc (nie licząc
    sprzętu, który zakupiłem by się rozwijać).

    [...]

    > mi o to, że u przedsiębiorcy łatwiej odróżnić co
    > jest kosztem przedsiębiorstwa, a co kosztem
    > 'życiowym' przedsiębiorcy.

    Przedsiębiorcy nie jest łatwiej. To URZĘDOM jest łatwiej zidentyfikować
    koszty powstałe w celu DG, bo przedsiębiorca musi owe koszty wykazać i
    je oznaczyć zgodnie z przepisami.

    > Pracownik najemny niejako całość swoich kosztów kieruje na uzyskanie
    > przychodu - nie tylko dojazdy itd. na co zezwala prawo podatkowe.

    Nie. Część to tak zwane wydatki osobiste, nie skierowane na uzyskanie
    tego konkretnego dochodu. Pracownik ma faktycznie MNIEJ tych kosztów,
    bo to (zazwyczaj) do obowiązków PRACODAWCY należy zapewnienie mu
    narzędzi do pracy (albo chociaż zapłacenie za narzędzia, które pracownik
    sam wykorzystuje). :)

    > Czy 'przedsiębiorstwo' pracownika najemnego może funkcjonować bez
    > kosztów żywności?

    Czy ja jako _osoba_ _fizyczna_ prowadząca DG:
    * nie ponoszę kosztów związanych z żywnością (ergo nie jem)
    lub
    * mogę je sobie wrzucić w koszty prowadzonej działalności
    ? :)

    Koszty osobowe, kosztami osobowymi. Nie są związane z prowadzoną DG,
    czy wykonywaną pracą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 356. Data: 2008-05-24 15:41:06
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > I każdy kompetentny biegły powie "tak", bo teoretycznie zawsze jest to
    > możliwe.

    jset to możliwe teoretycznie i praktycznie

  • 357. Data: 2008-05-24 16:20:03
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 21 May 2008 21:35:36 +0200, Jotte napisał(a):

    > Jeśli istnieje zależność służbowa to
    > znaczy, że jedna strona jest słabsza i konieczność stworzenia mechanizmów
    > jej ochrony i wsparcia jest oczywista.

    Nie jest slabsza, bo obie strony moga w kazdej chwili z tej zaleznosci
    zrezygnowac, a umowe o prace obie strony podpisuja dobrowolnie.
    Kodeks pracy jest szkodliwy zarowno dla pracodawcow, jak i dla pracownikow
    i powinien zostac zlikwidowany.

    --
    KRZYZAK

  • 358. Data: 2008-05-24 19:55:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia 24 May 2008 16:22:46 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ma pełne prawo ich nie wliczać. :)
    Wy znowu o polskich przepisach podatkowych.

    > Przedsiębiorcy nie jest łatwiej. To URZĘDOM jest łatwiej
    łatwiej ustalić czy zjedzona kanapka jest kosztem
    -przedsiębiorcy
    -pracownika najemnego?

    > Czy ja jako _osoba_ _fizyczna_ prowadząca DG:
    znaczy przedsiębiorca?
    > * nie ponoszę kosztów związanych z żywnością (ergo nie jem)
    > lub
    > * mogę je sobie wrzucić w koszty prowadzonej działalności
    > ? :)
    W usiech zapewne tak, podkreślałem, że nie dywaguję tu nad polskim systemem
    podatkowym ani pojęciami ekonomiczno-finansowymi. mam formalny disklajmer
    uskutecznić, że "tak na chłopski rozum"?

    > Koszty osobowe, kosztami osobowymi. Nie są związane z prowadzoną DG,
    > czy wykonywaną pracą.
    Posługiwanie się się terminami z finansów i ksiegowości w tej dyskusji może
    być zwodnicze. Koszta osobowe w mojej DG są jak najbardziej kosztami
    prowadzenia działalności. /jestem zarówno przedsiębiorc, jak i pracownikiem
    najemnym/

    --
    pozdro
    poreba

  • 359. Data: 2008-05-24 19:57:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 24 May 2008 18:20:03 +0200, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

> [...]
    > Kodeks pracy jest szkodliwy zarowno dla pracodawcow,
    > jak i dla pracownikow i powinien zostac zlikwidowany.
    Cywilny i karny takoż, Ave Corvin! ;)

    --
    pozdro
    pozdro

  • 360. Data: 2008-05-24 20:05:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5rpell67ylb7$.1dl6gg26gp1u9.dlg@40tude.net Jacek
    Krzyzanowski <k...@o...pl> pisze:

    > Nie jest slabsza, bo obie strony moga w kazdej chwili z tej zaleznosci
    > zrezygnowac, a umowe o prace obie strony podpisuja dobrowolnie.
    Dziecinada.

    > Kodeks pracy jest szkodliwy zarowno dla pracodawcow, jak i dla pracownikow
    > i powinien zostac zlikwidowany.
    Rzekł i poszedł.
    Na szczęście.

    --