  • 1. Data: 2008-05-19 16:45:35
    Temat: 1-osobowa DG, a zwolnienie lekarskie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Prowadzę 1-os DG, i zatrudniam dwóch pracowników. Dopadło mnie coś
    paskudnego i na bliżej mi nieznany czas (lekarz powiedział "do piątku,
    a potem zobaczymy" przykuło mnie do łóżka, - posiadam stosowne zwolnienie
    lekarskie. Opłacam składkę na ub. chorobowe już ponad 180 dni.

    Pytania poniżej są raczej z natury głupich i normalnie sam bym
    przewertował ustawy, ale zważywszy na chorobę ciężko mi jest się skupić
    i zrozumieć prawniczy tekst.

    To że pracować na zwolnieniu nie wolno, to wiem (i dzięki Bogu). Wiem,
    że nie wolno mi w tym okresie wystawiać faktur, nawet za usługi świadczone
    przez pracowników, czy robić zakupów.

    Pierwsze pytanie mam jednak odnośnie wypłat i zobowiązań podatkowych.
    Czy wolno mi (nie ruszając się z domu) wykonać przelewy do odpowiednich
    instytucji czy też do pracowników, bez narażania się na zarzut złamania
    warunków zwolnienia? I co mogę zrobić z fakturami, których termin płatności
    mija w czasie mojej choroby?

    Dostęp do konta mam online, więc zrobienie przelewu jest lekkim
    wysiłkiem. Chciałbym jednak się upewnić, że to zgodne z warunkami
    zwolnienia.

    PS. Przepraszam za "lenistwo" w zakresie przeszukiwania ustaw, ale nie
    jestem dzisiaj w stanie się przebić przez język prawniczy. :(

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-05-19 16:52:14
    Temat: Re: 1-osobowa DG, a zwolnienie lekarskie
    Od: "Andy" <d...@d...de>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

    > To że pracować na zwolnieniu nie wolno, to wiem (i dzięki Bogu). Wiem,
    > że nie wolno mi w tym okresie wystawiać faktur, nawet za usługi świadczone

    Ja bardzo przepraszam, ale DG i zwolnienie lekarskie ? Czegos tutaj nie
    rozumiem ? Czy ktos Ci placi dniowke za twoje dni na zwolnieniu ?
    I gdzie to stoi, ze nie wolno Ci wystawiac faktur ?

    Andy

  • 3. Data: 2008-05-19 17:00:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-19, Andy <d...@d...de> wrote:

    [...]

    > Ja bardzo przepraszam, ale DG i zwolnienie lekarskie ? Czegos tutaj nie
    > rozumiem ?

    No jest coś takiego. W jakim innym celu płaciłbym ubezpieczenie
    chorobowe?

    > Czy ktos Ci placi dniowke za twoje dni na zwolnieniu ?

    ZUS.

    > I gdzie to stoi, ze nie wolno Ci wystawiac faktur ?

    No ZUS może zakwestionować zwolnienie jeśli będę normalnie pracować,
    prawda?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-05-19 17:28:25
    Od: "Andy" <d...@d...de>

> [...]
    > chorobowe?

    > ZUS.

    > No ZUS może zakwestionować zwolnienie jeśli będę normalnie pracować,

    Nie, no sorry, strzelilem kula w plot. Poczytalem i masz racje. Ja tez
    jestem 1 osobowa DG, tyle ze w Niemczech. I u nas tak dobrze nie ma.
    Tutejszy "ZUS" nic w takim przypadku nie placi, chyba ze masz bardzo drogie
    ubezpieczenie i to prywatne. A i to tak dopiero od 30 dnia choroby.

    A co do Twojego pytania:

    "Według orzeczenia Sądu Najwyższego z 5 października 2005 r. (I UK 44/05)
    tylko sporadyczna, wymuszona okolicznościami aktywność może usprawiedliwić
    zachowanie prawa do zasiłku."

    Wiec chyba przelewy wykonywac mozesz.

    Andy

  • 5. Data: 2008-05-20 07:31:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-19, Andy <d...@d...de> wrote:

    [...]

> [...]
    > Tutejszy "ZUS" nic w takim przypadku nie placi, chyba ze masz bardzo drogie
    > ubezpieczenie i to prywatne. A i to tak dopiero od 30 dnia choroby.

    No ale z drugiej strony ichni ZUS chyba tyle kasy nie zabiera co nasz?

    Dzięki za info. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl