  • 1. Data: 2008-05-19 18:41:55
    Temat: Umorzenie kosztów sądowych
    Od: "Wojtek" <a...@p...fm>

    Witam

    Czy w sprawie spadkowej (chodzi konkretnie o zachowek) można napisać pismo z
    prośbą o umorzenie kosztów postępowania?

    Dziękuję

  • 2. Data: 2008-05-20 16:08:35
    Temat: Re: Umorzenie kosztów sądowych
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojtek pisze:

    > Czy w sprawie spadkowej (chodzi konkretnie o zachowek) można napisać pismo z
    > prośbą o umorzenie kosztów postępowania?

    O jakie koszty konkretnie chodzi? Od kogo i na rzecz kogo?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-20 16:35:27
    Od: "Wojtek" <a...@p...fm>

    > O jakie koszty konkretnie chodzi? Od kogo i na rzecz kogo?
    ---------------------------
    Mój ojciec dostał w spadku mieszkanie. Moi kuzyni wystąpili o zachowek i sąd
    go zasądził. Czy w takiej sytuacji mój ojciec może się ubiegać o zwolnienie
    z kosztów sądowych? Podobno ma zostać też obciążony kosztem rzeczoznawcy,
    który na zlecenie moich kuzynów wyceniał mieszkanie. ..."

  • 4. Data: 2008-05-20 16:44:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojtek pisze:

> [...]
    > z kosztów sądowych? Podobno ma zostać też obciążony kosztem rzeczoznawcy,
    > który na zlecenie moich kuzynów wyceniał mieszkanie. ..."

    To jest wyrok i rozstrzygniecie o kosztach czy nie ma? Bo piszesz jakby
    był wyrok, a sąd kwestię kosztów pominął.

    jeśli chodzi o należności:
    - na rzecz strony (kuzynów) to sąd mógł zastosować art. 102 kpc, jeśli w
    wyroku tego nie zrobił to zapewne już nic nie można zrobić;
    - na rzecz Skarbu Państwa to patrz art. 119 i następne ustawy z dnia 28
    lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz.U.05.167.1398
    z późniejszymi zmianami).

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."