1. Data: 2008-05-19 18:41:55
Temat:Umorzenie kosztów sądowych
Od:"Wojtek" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy w sprawie spadkowej (chodzi konkretnie o zachowek) można napisać pismo z
prośbą o umorzenie kosztów postępowania?

Dziękuję

2. Data: 2008-05-20 16:08:35
Temat:Re: Umorzenie kosztów sądowych
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek pisze:

> Czy w sprawie spadkowej (chodzi konkretnie o zachowek) można napisać pismo z
> prośbą o umorzenie kosztów postępowania?

O jakie koszty konkretnie chodzi? Od kogo i na rzecz kogo?

--
@2008 Johnson
"Jest coraz gorzej..."

3. Data: 2008-05-20 16:35:27
Od:"Wojtek" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> O jakie koszty konkretnie chodzi? Od kogo i na rzecz kogo?
---------------------------
Mój ojciec dostał w spadku mieszkanie. Moi kuzyni wystąpili o zachowek i sąd
go zasądził. Czy w takiej sytuacji mój ojciec może się ubiegać o zwolnienie
z kosztów sądowych? Podobno ma zostać też obciążony kosztem rzeczoznawcy,
który na zlecenie moich kuzynów wyceniał mieszkanie. ..."

4. Data: 2008-05-20 16:44:13
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek pisze:

> [...]
> z kosztów sądowych? Podobno ma zostać też obciążony kosztem rzeczoznawcy,
> który na zlecenie moich kuzynów wyceniał mieszkanie. ..."

To jest wyrok i rozstrzygniecie o kosztach czy nie ma? Bo piszesz jakby
był wyrok, a sąd kwestię kosztów pominął.

jeśli chodzi o należności:
- na rzecz strony (kuzynów) to sąd mógł zastosować art. 102 kpc, jeśli w
wyroku tego nie zrobił to zapewne już nic nie można zrobić;
- na rzecz Skarbu Państwa to patrz art. 119 i następne ustawy z dnia 28
lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz.U.05.167.1398
z późniejszymi zmianami).

--
@2008 Johnson
"Jest coraz gorzej..."