  • 1. Data: 2008-05-19 17:56:43
    Temat: Wezwanie jako uczestnik postępowania
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    witam,
    dostałem wezwanie do sądu cywilnego wezwanie w charakterze uczestnika
    postępowania (nie wnioskodawcy).
    Czy muszę stawić się na rozprawę, jeśli w wezwaniu klauzula: "stawiennictwo
    osobiste obowiązkowe celem przesłuchania pod rygorem pominięcia dowodu z
    pana przesłuchania"?

    --
    Piotrek

  • 2. Data: 2008-05-19 18:09:15
    Temat: Re: Wezwanie jako uczestnik postępowania
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piter S. pisze:

    > Czy muszę stawić się na rozprawę, jeśli w wezwaniu klauzula:
    > "stawiennictwo osobiste obowiązkowe celem przesłuchania pod rygorem
    > pominięcia dowodu z pana przesłuchania"?

    Nie musisz, chyba że chcesz by twoje słowa były dowodem w sprawie.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-19 18:32:12
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Aha w pouczeniu jest jeszcze "jeżeli osoba w sprawie małżeńskiej lub ze
    stosunków między rodzicami a dziećmi, strona wezwana do sosobistego
    stawiennictwa nie stawi się bez usprawiedliwionych powodów sąd może ją
    skazać na grzywnę".
    A wnioskodawcą sprawy jest rodzic w sprawie o ustalenie spadku po zmarłym
    rodzicu.