  • 1. Data: 2008-05-19 18:17:55
    Temat: Zgłoszenie o sprzedaży auta
    Od: Ernesto <m...@g...pl>

    Witam!
    Odziedziczyłem po ojcu samochód (ale również siostra i mama) - w wyniku
    orzeczenia sądu i podziału spadku.
    U notariusza mama i siostra w formie darowizny przekazały mi samochód.
    Nie przerejestrowywałem go na siebie (byłem również współwłaścicielem
    auta - kiedy ojciec jeszcze żył czyli tylko ja i on byliśmy
    właścicielami).
    Mam akt notarialny, który potwierdza, że jestem właścicielem samochodu.
    Nie mam już innych dokumentów - ponieważ są u notariusza i w urzędzie
    skarbowym (w archiwum).

    I teraz pytanie: czy sam akt notarialny wystarczy, żeby sprzedać auto i
    zgłosić wydziałowi komunikacji, że auto zostało sprzedane, czy też mam
    znów biegać po urzędach, sądach i z powrotem zebrać wszystkie papiery
    (które i tak są opisane w akcie notarialnym)?

    --
    Pozdrawiam,
    Ernesto

  • 2. Data: 2008-05-19 19:01:36
    Temat: Re: Zgłoszenie o sprzedaży auta
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Samochód nie jest nieruchomością, wiec nie potrzeba doń umowy notarialnej.
    Potrzebna jest ci umowa darowizny z mamą i siostrą, postanowienie sądu o
    nabyciu spadku oraz zaświadczenie z US o uregulowaniu podatku od spadku. Z
    tymi dokuementami idziesz od wydziału komunikacji i dostajesz nowy dowód.
    Raczej nie podejrzewam by ktoś chciał kupić od ciebie samochód bez
    uregulowania własności. Dziwię się, że nie nrobiłeś tego od razu - choćby z
    uwagi na ubezpieczenie pojazdu.

  • 3. Data: 2008-05-19 19:36:41
    Od: Ernesto <m...@g...pl>

    William pisze:
> [...]
    > chciał kupić od ciebie samochód bez uregulowania własności. Dziwię się,
    > że nie nrobiłeś tego od razu - choćby z uwagi na ubezpieczenie pojazdu.
    Ale uregulowanie własności nastąpiło właśnie w tym akcie notarialnym. Po
    co mi jeszcze raz zbierać te same papiery skoro mam wszystko zapisane w
    akcie od notariusza (u notariusza również zapisywaliśmy mieszkanie i
    dlatego to wygląda jak wygląda).

    --
    Pozdrawiam,
    Ernesto

  • 4. Data: 2008-05-23 23:08:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ernesto" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co mi jeszcze raz zbierać te same papiery skoro mam wszystko zapisane w
    > akcie od notariusza (u notariusza również zapisywaliśmy mieszkanie i

    Zapytaj w miejscowym Wydziale Komunikacji, ale o ile dobrze pamiętam treść
    rozporządzenia, to będziesz musiał przedstawić postanowienie sądu oraz akt
    notarialny. Akt notarialny jest dowodem tego, ze matka i siostra Ci ten
    samochód dają. Ale by to było skuteczne musisz dowieść, że nabyły one prawo
    do tego pojazdu.