eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi

  • 321. Data: 2015-08-28 13:08:06
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2015 o 12:35, Liwiusz pisze:

    > To nie jedyny warunek wówczas występujący.

    No i?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 322. Data: 2015-08-28 13:09:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2015 o 12:45, Liwiusz pisze:

    > To raczej mit, nie mający przełożenia na rzeczywistość. Nawet jeśli
    > lokalnie powstaną jakieś "korporacje", to ani nie są one trwałe, ani nie
    > są monopolistami - małe firmy zwykle lepiej dostosowują się do rynku.

    I mają większe zasoby finansowe... Och, zaraz...

  • 323. Data: 2015-08-28 13:12:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2015 o 12:39, Liwiusz pisze:

    > Na pewno nie z tobą, ignorancie.

    Czyli poddajesz dyskusję walkowerem.

  • 324. Data: 2015-08-28 13:13:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2015 o 12:38, Liwiusz pisze:

    > Powtarzasz jakieś kiepskie mity i tyle. Gorąco zachęcam do zapoznania
    > się z systemem politycznym i sytuacją wewnętrzną w Somalii - nie ma tam
    > wiele wspólnego z wolnością i wolnym rynkiem.

    Bo? Wyniki nie pasują do twojej wizji kapitalistycznego raju?

    Oooo, jaka szkoda...

  • 325. Data: 2015-08-28 13:15:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > To raczej mit, nie mający przełożenia na rzeczywistość. Nawet jeśli
    > lokalnie powstaną jakieś "korporacje", to ani nie są one trwałe, ani nie
    > są monopolistami - małe firmy zwykle lepiej dostosowują się do rynku.

    Doskonałym przykładem jest rozwijająca się prężnie branża małych rodzinnych
    sklepów spożywczych, radząca sobie dużo lepiej niż sieci franczyzowe (żabka,
    małpka), dyskonty (biedronka, lidl, netto) i markety (tesco, piotr i paweł
    itd.). Można wręcz powiedzieć, ze w dzisiejszych czasach mały osiedlowy
    sklepik spożywczy to interes życia!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 326. Data: 2015-08-28 13:20:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 13:09, Andrzej Lawa pisze:

    > I mają większe zasoby finansowe... Och, zaraz...

    Och, zaraz, nie zrozumiałeś.

    --
    Liwiusz

  • 327. Data: 2015-08-28 13:21:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 13:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Czyli poddajesz dyskusję walkowerem.

    Kończę karmienie.

    --
    Liwiusz

  • 328. Data: 2015-08-28 13:21:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-28 12:38, Liwiusz wrote:

    > Powtarzasz jakieś kiepskie mity i tyle. Gorąco zachęcam do zapoznania
    > się z systemem politycznym i sytuacją wewnętrzną w Somalii - nie ma tam
    > wiele wspólnego z wolnością i wolnym rynkiem.

    No dobra - to jeszcze raz - gdzie jest ten wolny rynek? Bo jak nigdzie,
    to najlepszy argument, że to jednak taka utopia.

    Shrek.

  • 329. Data: 2015-08-28 13:24:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > sklepów spożywczych, radząca sobie dużo lepiej niż sieci franczyzowe (żabka,

    Sieci żabka małpka to właśnie są te "rodzinne" sklepy, tylko zebrane w
    jedną markę.

    > dyskonty (biedronka, lidl, netto) i markety (tesco, piotr i paweł
    > itd.). Można wręcz powiedzieć, ze w dzisiejszych czasach mały osiedlowy
    > sklepik spożywczy to interes życia!

    Nie słyszałem, aby gdzieś powstał monopol dużych sklepów. A tesco pada.
    Nie twierdzę, że duża firma nie "jest bogatsza". Twierdzę tylko, że
    oligarcha korporacyjna wcale nie jest efektem końcowym wolnego rynku,
    wręcz przeciwnie. Tam, gdzie rynek jest wolny zawsze będą powstawać
    nowe, małe firmy, mające szansę stać się dużymi lub zbankrutować. Rola
    państwa może polegać wyłącznie na utrudnianiu powstawania tym małym,
    cementując właśnie oligopol dużych. Pośrednio (koszty prowadzenia
    działalności) lub bezpośrednio (koncesje, ograniczenia w liczbie
    działających firm itp.).

    --
    Liwiusz

  • 330. Data: 2015-08-28 13:27:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-28 12:52, Andrzej Lawa wrote:

    > Mhm.
    >
    > Patrz: ten slums Europa i te prężne imperia Afryki równikowej...

    Patrz Rzymianie i Średniowiecze. W afryce nie jest głodno, dlatego że
    ciepło, a w Europie nie jest bogato dlatego że chłodniej.

    > Jasne. Zwłaszcza jak z jednego z głównych eksporterów żywności staniesz
    > się jednym z większych importerów?

    To dalej pooblem lokalny. No chyba że do tej pory Ziemia gdzieś
    exportowała żywność, a teraz będzie musiała importować:P

    > Ale ponownie: masz mechanizm. Widzisz, że twoje działania powodują w nim
    > skutki. Nie do końca rozumiesz, jak ten mechanizm działa. Ingerujesz weń
    > na ślepo mimo braku zrozumienia, czy może starasz się najpierw w pełni
    > zrozumieć jak działa a póki co starasz się go za bardzo nie dotykać?

    > Skąd weźmiesz model?

    No przecież są. Doskonałe - na tych wasnie modelach udowodniono
    homoglobcia. Tylko że jak odpalisz 2 miliony lat temu do wyjedzie ci
    zapewne takie samo globcia. I co winne okażą się donozaury?

    Shrek