  • 121. Data: 2013-07-08 21:28:52
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-08 18:00, Budzik pisze:
    > Ja nic nie tłumacze, po prostu podchodzę zdroworozsądkowo.
    > Liczyłeś ze bez zadnych błedów przejdzie zmiana?

    Mi zdrowy rozsądek podpowiada że trzeba być naprawdę "geniuszem" i
    spłodzić przepis którego cała Polska nie pojmie, nie zrozumie, nie
    potrafi dobrze zastosować. Ach ten durny naród ;-)
    Kurde to tylko śmieci, nie gaz łupkowy. :-)

    A... Jest jeszcze jedno wytłumaczenie. Kasa misiu kasa.
    "Drogi Wincenty. Jak brakuje to powiedz po ludzku. Każdy bez mrugnięcia
    coś dorzuci budżetowi, gminom w potrzebie.
    Po co tak dziadować. Ściśnij to co tam jeszcze masz... i wykrztuś to z
    siebie"

  • 122. Data: 2013-07-08 21:46:29
    Od: z <...@...pl>

    > Uwazasz, ze to rozwiazałoby problem niesegregowania oraz przede wszystkim
    > wyrzucania smieci do lasu?
    > Jak?

    Kupujesz worek za grosze (skala misiu skala) napełniasz i wystawiasz
    Cały pic w tym żeby skalkulować cenę tak żeby nie opłacało się wywozić
    do lasu, odbiorcy wywieźć a jeszcze przetwórca zarobił. Wolny rynek!!!
    No chyba żeby wymusić to drakońskimi karami. To tak w ramach straszenia
    PISem :-)

    Nie do wykonania?
    Tak wiem... Brakuje najistotniejszego ogniwa - biurokracji.
    Bez tego nic się nie uda ;-)

    Jedyna nadzieja że Bruksela pierwsza na to wpadnie i wszyscy będą
    wniebowzięci. :-)
    Przecież już nawet CO2 uregulowała :-)

    PS. Analogicznie. Towary w opakowaniach biodegradowalnych, zwrotnych
    ulga podatkowa...
    Nie nie. To nie ja. To UE :-)

  • 123. Data: 2013-07-08 21:56:45
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 08.07.2013 19:00, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > hiki - ponawiam pytanie - jaki cel?

    Regulacja przepisami - zeby urzednicy mieli sukces.

    zen.aspx

  • 124. Data: 2013-07-08 23:36:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Jul 2013, Budzik wrote:

    > Tego nie rozumiem. Chodzi o "niemieszkanie"?

    Nie, chodzi o "urzędowe status quo", znaczy dzieci jak mieszkały
    tak mieszkają, a płacić wypada więcej (przynajmniej w większości
    gmin).

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2013-07-08 23:38:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Jul 2013, Jacek wrote:

    > Zrozumiałem, że to śmieciarze sprzedają, a to "producent" śmieci sam tam
    > zagospodarowuje.

    Najwyraźniej o to chodziło :)

    pzdr, Gotfryd

  • 126. Data: 2013-07-08 23:50:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jul 2013, z wrote:

    > Kupujesz worek za grosze (skala misiu skala) napełniasz i wystawiasz

    To tak dobrze nie działa.
    Skala zbierani śmieci workami jest MNIEJSZA niż zbierania całymi
    kontenerami.
    Kontenerami wychodzi ile wychodzi (i NIE piszę o "nowej lepszej
    metodzie podatkowej", lecz cenach SPRZED zmiany!) i w workach
    nie wyjdzie taniej.

    > Cały pic w tym żeby skalkulować cenę tak żeby nie opłacało się wywozić do
    > lasu, odbiorcy wywieźć a jeszcze przetwórca zarobił. Wolny rynek!!!

    Ale to trzeba te worki dotować.
    Z czego? - z podatku śmieciowego? :D

    > No chyba żeby wymusić to drakońskimi karami. To tak w ramach straszenia PISem
    > :-)
    >
    > Nie do wykonania?

    Wedle pojawiacych się tu i ówdzie zeznań, za II wojny za szmuglowanie
    żywności była kara śmierci.
    Szmuglowali czy nie?

    > Tak wiem... Brakuje najistotniejszego ogniwa - biurokracji.
    > Bez tego nic się nie uda ;-)

    Taa... Ty to umiesz człowieka pocieszyć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 127. Data: 2013-07-08 23:55:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jul 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > nie widze tu tego ciagu przyczynowo-skutkowego.

    Przecież napisał.
    Spora część łosi, którzy jednak jakąś tam świadomość że z 3 promilami
    niekoniecznie zdrowo jest jechać istnieje, jakby taksówka była ZA
    DARMO może nie próbowałaby jazdy po pijaku.
    Tyle, że "za darmo" działałoby jako "za darmo" służba zdrowia.
    "Zapisy na wrzesień przyszłego roku, no chyba że kurs wypadnie
    z powodu awarii pojazdu, to za kolejny rok" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 128. Data: 2013-07-09 00:10:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > "Zapisy na wrzesień przyszłego roku, no chyba że kurs wypadnie
    > z powodu awarii pojazdu, to za kolejny rok" :>

    Co gorsze, po jakimś czasie funkcjonowania takiego systemu, przy próbie
    jego zniesienia, podniosłyby się głosy, że biedni ludzie, których nie
    stać na własny samochód, będą umierać na ulicy, a w najlepszym przypadku
    zostaną bezdomnymi, nie mogąc wrócić do domu :(

    Ciekawe czym się będzie nas straszyć za parę lat, przy argumentach za
    przywróceniem wolnego rynku w śmieciach. Pewnie "skoro nawet państwo nie
    radzi sobie ze śmieciami, to cóż dopiero by począł zwykły Kowalski".

    --
    Liwiusz

  • 129. Data: 2013-07-09 01:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przecież napisał.
    > Spora część łosi, którzy jednak jakąś tam świadomość że z 3 promilami
    > niekoniecznie zdrowo jest jechać istnieje, jakby taksówka była ZA
    > DARMO może nie próbowałaby jazdy po pijaku.

    Zaczełoby brakować taksówek.
    Musiałboy wiecej osób robić za taksówkarzy.
    Wiec i ci, co pija i jada zaczeliby czesciej pracować w tym fachu.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 131. Data: 2013-07-09 01:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > do lasu, odbiorcy wywieźć a jeszcze przetwórca zarobił. Wolny rynek!!!
    > No chyba żeby wymusić to drakońskimi karami. To tak w ramach

    Wolny rynek, powiadasz?
    no to przecież byl wolny rynek.
    I wielu wychodzilo, że najtaniej bedzie do lasu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko