  • 132. Data: 2013-07-09 01:00:57
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Regulacja przepisami - zeby urzednicy mieli sukces.

    W takim razie byłoby to bzdurne i bezcelowe.
    Gdzie analogia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 130. Data: 2013-07-09 01:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > płacić wypada więcej (przynajmniej w większości
    > gmin).

    Wydaje sie, iz przydałaby sie jakas statystyka, aby nie dawać się
    przegadywać. Inaczej na taki argument zawsze padnie odpowiedź, że tu tu i
    tu jest taniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 133. Data: 2013-07-09 01:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Mi zdrowy rozsądek podpowiada że trzeba być naprawdę "geniuszem" i
    > spłodzić przepis którego cała Polska nie pojmie, nie zrozumie, nie
    > potrafi dobrze zastosować. Ach ten durny naród ;-)
    > Kurde to tylko śmieci, nie gaz łupkowy. :-)

    Ja pisze A, ty rozumiesz B.
    Może to rzeczywiście nie jest tak proste zrozumieć to co jest napisane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 134. Data: 2013-07-09 08:05:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-08 15:45, Andrzej Lawa pisze:

    > A ja normalnie widziałem przeładowane pojemniki, z torbami stojącymi
    > obok (bo ludzie nie chcieli zamawiać dodatkowych - dodatkowo płatynych -
    > odbiorów).
    >
    > Teraz - grzecznie i czysto stoją nie przepełnione, bo ile by nie
    > wyrzucali, zapłacą tyle samo.

    W wielu miejscach jednak jest bałagan organizacyjny.... Wychodzi na jaw,
    że źle skonstruowano np warunki przetargu.... I np z mojej posesji
    gdybyśmy nie zamówili prywatnie odbioru firmy trzeciej to byłoby tak jak
    na posesjach obok, czyli zawalone śmieciami. Niestety miasto zrobiło
    bałagan i nie potrafi sobie na razie z tym poradzić.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 135. Data: 2013-07-09 08:32:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 00:10, Liwiusz pisze:

    > Ciekawe czym się będzie nas straszyć za parę lat, przy argumentach za
    > przywróceniem wolnego rynku w śmieciach. Pewnie "skoro nawet państwo nie
    > radzi sobie ze śmieciami, to cóż dopiero by począł zwykły Kowalski".

    Sęk w tym, że "zwykły Kowalski" radzi sobie ze śmieciami całkiem nieźle
    w obrębie swojej "posiadłości", natomiast ma problemy z nieuprzykrzaniem
    tym swoim radzeniem innym Kowalskim - stąd różne dziwne smrody z
    kominów, śmieci w lasach itepe

    Ot, przykład z życia: piętro w biurowcu, są 4 firmy - współwłaściciele
    lub najemcy. Użytkowanie jest na zasadach ogólnych, czyli o ile umowa z
    zarządcą budynku nie stanowi inaczej bieżąca eksploatacja urządzeń
    (czytaj: sprzątanie kibli) leży w gestii użytkowników.

    Zarządca ma znajomą firmę sprzątającą, która za 800zł miesięcznie będzie
    pucować codziennie (i to wliczając środki czyszczące) - i te 4 firmy nie
    potrafią się ani zrzucić na sprzątanie ani uzgodnić pomiędzy sobą
    sprzątania.

    Mają podejście jak Homer Simpson: "Niech to zrobi ktoś inny!"

    A jakby w umowie było, że to zarządca decyduje i obciąża, to pewnie
    byłoby marudzenie, ale by łyknęli. Albo nie mieliby dostępu do WC-tu ;)

    Problem z większością populacji jest taki, że to patologicznie
    egoistyczne i co gorsza krótkowzroczne i niezbyt inteligentne głąby.
    Paradoksalnie nawet jeśli w swojej dziedzinie, nierzadko wymagającej
    inteligencji, są dobrzy.

    To zbiorcze rozwiązanie śmieci jest dobre, bo:

    1. demotywuje do wyrzucania "po kątach"
    2. jest na co narzekać, że "drogo"
    3. ktoś inny myśli i kombinuje, jak najtajniej i najlepiej ten odbiór
    śmiecić zrealizować i "zwykły Kowalski" nie musi się męczyć z myśleniem

  • 136. Data: 2013-07-09 08:34:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.07.2013 21:46, z pisze:

    > Kupujesz worek za grosze (skala misiu skala) napełniasz i wystawiasz
    > Cały pic w tym żeby skalkulować cenę tak żeby nie opłacało się wywozić
    > do lasu,

    To cena musiałaby być skalkulowana na poziomie 0zł.

    > odbiorcy wywieźć a jeszcze przetwórca zarobił. Wolny rynek!!!

    No i masz problem.

    > No chyba żeby wymusić to drakońskimi karami. To tak w ramach straszenia
    > PISem :-)

    Jak sobie wyobrażasz "patrole śmieciowe"?

  • 137. Data: 2013-07-09 08:42:23
    Od: "Smieć" <j...@g...com>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 14:34:02 UTC+2 użytkownik Smieć napisał:
    . Trzeba być bezmózgowcem żeby

    > nie zrozumieć że jak ktoś płacił 42 zł a teraz ma 69zł to nie jest to
    > taniej
    >
    > tylko dużo drożej i to nie 5-10% tylko 60-100%.

    Mógłbyś podac stawke z Krakowa i na ile osobowa rodzinę wyszło Tobie 69zł?

    Nie mnie tylko Danusi. Pisała wyżej o tym. Rodzina 5 osobowa i to za śmieci
    sortowane. Za niesortowane podwyżka bedzie około 100%.
    Ja na innym osiedlu płacę przy 3 osobach o 17 zł wiecej za śmieci sortowane,
    co stanowi 61% podwyżke

    .

  • 138. Data: 2013-07-09 08:42:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 08:05, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > W wielu miejscach jednak jest bałagan organizacyjny.... Wychodzi na jaw,

    To też. Przejściowego bałaganu można się spodziewać przy każdej większej
    zmianie.

    Kto się przeprowadzał wie, jaka będzie przez jakiś czas kołomyja z
    dokumentami i korespondencją ;)

> [...]
    > na posesjach obok, czyli zawalone śmieciami. Niestety miasto zrobiło
    > bałagan i nie potrafi sobie na razie z tym poradzić.

    Tylko to jest problem lokalnego samorządu a nie ogólnego rozwiązania.

    U nas mamy niewysokie ceny, prostą i zrozumiałą instrukcję, 4 kategorie
    odpadów: segregowalne (metale, plastiki, papier), szkło, misz-masz oraz
    odpady zielone, dostaliśmy na to kolorowe worki i pojemniki. Jak się to
    opłaca firmie, która przetarg wygrała nie mam pojęcia, ale jakoś chyba musi.

  • 139. Data: 2013-07-09 08:51:43
    Od: "Smieć" <j...@g...com>

    wiadomości news:08072013.43A19F53@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail j...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > Demagogia.
    > Padł argument: prawie wszyscy płaca drożej.
    > to ze w Krakowie czy wrocławiu zrobiono jakas bdzure i kosmiczne ceny
    > niczego takiego nie udowadnia.
    > Pokazywalem ceny w Poznaniu. Praktycznie bez zmian.

    I Poznań to właśnie jest ten wyjątek o którym cały czas sie pisze.
    W woj. małopolskim w gminach w których zakończyły się przetargi z tylko
    jednym, jedynym wyjątkiem wszędzie ceny są wyższe, a podwyżki są rzędu
    20-80%.
    Więc demagogią jest twierdzenie że podwyżek nie ma, a wyjątkiem są gminy z
    podwyżkami. Trzeba być trolem na usługach PO aby wciskać ludziom że nie ma
    podwyżek i to znacznych.

  • 140. Data: 2013-07-09 09:05:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jul 2013, Budzik wrote:

> [...]
    >>
    > Wydaje sie, iz przydałaby sie jakas statystyka, aby nie dawać się
    > przegadywać. Inaczej na taki argument zawsze padnie odpowiedź, że tu tu

    Jeszcze ta statystyka powinna obejmować podział na tych, którzy płacili
    "faktycznie za siebie" (domki jedno+ i dwurodzinne, małe wspólnoty)
    i tych którzy płacili "ryczałtem od osoby" w blokach.

    pzdr, Gotfryd