eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 580

  • 331. Data: 2015-03-17 07:04:58
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-03-15 o 19:27, Tomasz Myrdin pisze:

    >>> To że gdzieś są jakieś informacje to jeszcze nie znaczy że wolno
    >>> z nich korzystać. Komornikowi NIE WOLNO brać pod uwagę tego kto
    >>> jest właścicielem! Takie przepisy.
    >> Znaczy, że jak dłużnik wynajmie sobie samochód z wypożyczalni, to
    >> _obowiązkiem_ komornik jest go zająć?
    > Tak. Oczywiście "wypożyczalnia" może "poprosić" wierzyciela o
    > zwolnienie samochodu (zwykle działa) lub wystąpić z powództwem
    > przeciwegzekucyjnym i po problemie. Należy po prostu znać swoje prawa
    > lub przynajmniej znać dobrego prawnika.
    >
    Tomku! Czyli właściciel ma prosić, by go nie okradano, albo ostatecznie
    żalić się do sądu?


  • 332. Data: 2015-03-17 07:09:10
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-03-15 o 19:36, Tomasz Myrdin pisze:

    > Robercie, ten przepis jest rozumiany w ten sposób od dawna
    > (praktycznie od początku KPC, od pierwszego komentarza). Jak zapewne
    > wiesz zmian w KPC mamy tyle że kto by je tam liczył. ;) Sam art. 845
    > już był zmieniany. W sprawach gdy przepis był rozumiany niezgodnie z
    > wolą ustawodawcy, ten zwykle potrafił szybko reagować i stosownie
    > zmienić treść źle rozumianego przepisu. Naprawdę uważasz że gdyby
    > przez tyle lat, przepis ten był rozumiany niezgodnie z wolą
    > ustawodawcy to by się ostał?
    >

    A Ty naprawdę sądzisz, że wolą ustawodawcy było, by zajmować przypadkowe
    przedmioty?


  • 333. Data: 2015-03-17 09:50:26
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 07:09, Robert Tomasik pisze:

    >> Robercie, ten przepis jest rozumiany w ten sposób od dawna
    >> (praktycznie od początku KPC, od pierwszego komentarza). Jak zapewne
    >> wiesz zmian w KPC mamy tyle że kto by je tam liczył. ;) Sam art. 845
    >> już był zmieniany. W sprawach gdy przepis był rozumiany niezgodnie z
    >> wolą ustawodawcy, ten zwykle potrafił szybko reagować i stosownie
    >> zmienić treść źle rozumianego przepisu. Naprawdę uważasz że gdyby
    >> przez tyle lat, przepis ten był rozumiany niezgodnie z wolą
    >> ustawodawcy to by się ostał?
    >>
    >
    > A Ty naprawdę sądzisz, że wolą ustawodawcy było, by zajmować przypadkowe
    > przedmioty?

    Jest komornikiem więc nie przyzna ci racji.
    Prawda jest taka że kiedyś jak komornik dowiadywał się że
    jakiś przedmiot nie jest własnością dłużnika to co najwyżej
    to sprawdzał i jak się potwierdziło to nie ruszał.
    Dzisiejsze hieny w poczuciu bezkarności zajmują wszystko
    jak leci bez sprawdzania czy zastanowienia się.


    Pozdrawiam


  • 334. Data: 2015-03-17 15:45:00
    Temat: Re: [OT] linie (Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!")
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-03-16 07:43, m pisze:
    > W dniu 15.03.2015 o 14:11, Robert Tomasik pisze:
    >> W dniu 15-03-15 o 13:59, Budzik pisze:
    >>> Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...
    >>>
    >>>>>>> "Nie stanowi przeszkody zajęcia ruchomości oznaczonej co do
    >>>>>>> gatunku, objętej umową o przewłaszczenie na zabezpieczenie, jeżeli
    >>>>>>> w chwili
    >>>>>> dokonania zajęcia rzecz nadal pozostawała we władaniu dłużnika
    >>>>>> egzekwowanego."
    >>>>>
    >>>>> Robercie, czy mozesz popracować nad cytatami przed wysłaniem posta?
    >>>>> Zobacz powyzej - to jest cytat tego samego poziomu a u ciebie raz ma
    >>>>> jeden znak cytoewania a raz wcale...
    >>>>>
    >>>> Mogę, tylko z jakiegoś powodu cytaty z Tomka nie są łamane
    >>>> automatycznie i muszę to robić ręcznie. Z Twoimi nie ma tego problemu.
    >>>
    >>> To chyba wynika z tego powodu, ze Tomek nie lamie linii po okreslonej
    >>> ilosci znaków (nie pamietam dokładnie ale chyba ok 7x)
    >>> Moj czytnik odpowiadajac na jego posty łamie linie ponownie i nie ma
    >>> problemu ale zapewne nie kazdy czytnik to potrafi.
    >>>
    >> Ja obecnie używam Tunerbird i jakoś mu to nie wychodzi.
    >>
    >
    > Najedź na niepołamany cytat i wciśnij Ctrl-R - wtedy *powinno* połamać
    > prawidłowo, wtedy odpowiadaj.
    >
    > Tomaszu - łam linie.

    Raczej powinieneś poradzić, opcję: Edycja->Zawijaj wiersze.

    --
    animka


  • 335. Data: 2015-03-17 16:27:08
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Icek <i...@d...pl>

    >> Miał prawo ?? To powtarzam: korzystał z prawa. I ch** go interesuje jak
    >> działa system. Ciągnik byłe jego. Dotrzymał terminu więc i mógł liczyć
    >> na to, że system zadziała tak aby ten jego ciągnik wrócił na miejsce.
    >>
    >>
    >> Rozumiem, że biedny rolnik jest winny bo:
    >>
    >> 1. ma ciągnik
    >> 2. ma szwagra
    >> 3. żyje w Polsce ?
    >>
    >> Bo to chyba główne jego problemy.
    >>
    >> Icek
    >
    > Nie, główny problemem jest właśnie to, że nie rozumiesz i uparcie nie chcesz
    zrozumieć.

    no właśnie rozumiem. Mogę mieć ciągnik? Mogę wyjechać na wakacje? Mogę
    oczekiwać, że po 3 tygodniowych wakacjach ciągnik będzie gdzie go
    zostawiłem ? Mam nadzieję, że mogę.

    > Napisałem dlaczego należy dać prymat prawu nad sprawiedliwością - brak
    merytorycznych zastrzeżeń.

    oj, z jakiej strony brak zastrzeżeń ? Prawo nad sprawiedliwością tylko
    pod warunkiem istnienia odpowiedzialności za stosowanie takich zapisów.

    Jak nikt nie odpowiada to stosujemy zgodnie z literą prawa i po
    problemie ? Jest jeszcze duch prawa.

    > Napisałem jakie mamy prawo - merytoryczna dyskusja w toku ale bez Twojego udziału.
    > Trudno, nie da się ludzi zmusić do myślenia.

    bardzo merytoryczna







    Icek




  • 336. Data: 2015-03-17 16:28:28
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-14 o 20:07, Tomasz Myrdin pisze:
    > W dniu sobota, 14 marca 2015 15:36:42 UTC+1 użytkownik Icek napisał:
    >>> Dlatego osobiście jestem za zmianą sposobu rozliczania komorników.
    >>> Kancelaria (odpowiednia wielkościowo do liczby spraw) powinna być opłacana przez
    państwo (wynagrodzenie pracownika jak asystenta sędziego, aplikant i asesor jak
    referendarz). Komornik powinien dostawać stałe wynagrodzenie (godziwe ale niższe niż
    obecnie mają niektórzy, moim zdaniem takie jak SSR byłoby odpowiednie) i jakiś bonus
    roczny od skuteczności.
    >>> Nadto opłaty za zbędne czynności (np. po 100 zł za każdą odpowiedź w trybie art.
    763 kpc, czego firmy windykacyjne domagają się średnio raz w miesiącu).
    >>
    >> i wtedy komornik siedzi na dupie i nic nie robi
    >>
    >> Icek
    >
    > Gdy system zachęca do pracy to źle, bo zachęca. Gdy system nie zachęca to źle, bo
    nie zachęca. ;)
    > Wprowadź limity spraw które muszą być załatwione.
    >


    gdy komornik świadomie zabiera cudzą rzecz i ją sprzedaje za tanio w
    porozumieniu z kupującym to źle

    czy to jest wystarczająco jasno napisane ? Czy jakoś dalej tego nie
    chcesz przyjąć ? Bo to że tego nie kumasz to właśnie źle.





    Icek


  • 337. Data: 2015-03-17 17:37:02
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-16 17:17, m wrote:

    >> Znaczy, że jak dłużnik wynajmie sobie samochód z wypożyczalni, to
    >> _obowiązkiem_ komornik jest go zająć?
    >
    > I czy jeżeli dłużnik jest kierowcą MPK, to czy obowiązkiem komornika
    > jest zająć autobus MPK?

    Kierowca MPK autobusem raczej nie "włada" - choćby dlatego, że raczej
    nie może nim pojechać na wakacje. Wypożyczony samochód jest
    jaknajbardziej we "władaniu".

    Shrek.


  • 338. Data: 2015-03-17 17:42:48
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-16 19:27, Tomasz Myrdin wrote:

    > Tak. Oczywiście "wypożyczalnia" może "poprosić" wierzyciela o zwolnienie samochodu
    (zwykle działa) lub wystąpić z powództwem przeciwegzekucyjnym i po problemie.
    > Należy po prostu znać swoje prawa lub przynajmniej znać dobrego prawnika.

    Sorry, ale to jest absurd. Znaczy się możesz ( _musisz_ ) kogoś okraść i
    nie widzisz w tym problemu ani dla siebie ani dla okradzionego? I
    jeszcze żalisz się na nagonkę w mediach? Ty się ciesz że ktoś ci ryja
    nie obił, bo dopóki by go nie ujawnili, to byłby niewinny, więc zgodnie
    z prawem;) A jak uważasz że to źle to zgłaszasz do prokuratury/policji i
    po problemie - wystarczy znać prawo:P

    Oczywiście emotki na koniec powinny ci uzmysłowić, że wcale do tego nie
    namawiam ani nie pochwalam, ale takimi tekstami to jednak się trochę
    prosicie.

    Shrek.


  • 339. Data: 2015-03-17 17:48:50
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 17:42, Shrek pisze:
    > On 2015-03-16 19:27, Tomasz Myrdin wrote:
    >
    >> Tak. Oczywiście "wypożyczalnia" może "poprosić" wierzyciela o
    >> zwolnienie samochodu (zwykle działa) lub wystąpić z powództwem
    >> przeciwegzekucyjnym i po problemie.
    >> Należy po prostu znać swoje prawa lub przynajmniej znać dobrego prawnika.
    >
    > Sorry, ale to jest absurd. Znaczy się możesz ( _musisz_ ) kogoś okraść i
    > nie widzisz w tym problemu ani dla siebie ani dla okradzionego? I
    > jeszcze żalisz się na nagonkę w mediach? Ty się ciesz że ktoś ci ryja
    > nie obił, bo dopóki by go nie ujawnili, to byłby niewinny, więc zgodnie
    > z prawem;) A jak uważasz że to źle to zgłaszasz do prokuratury/policji i
    > po problemie - wystarczy znać prawo:P
    >
    > Oczywiście emotki na koniec powinny ci uzmysłowić, że wcale do tego nie
    > namawiam ani nie pochwalam, ale takimi tekstami to jednak się trochę
    > prosicie.

    Jejku, załóżcie jeden z drugim grupowi teoretycy fundację, która będzie
    wypłacać wierzycielom odszkodowania za nieprzepisowe działania komornika
    (niedokonanie czynności zajęcia), a potem gardłujcie za
    nieposłuszeństwem, bo na razie gada się z wami jak ze ślepym o kolorach.

    --
    Liwiusz


  • 340. Data: 2015-03-17 18:18:53
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: <2...@5...181854.invalid> (Tom N)

    Shrek w
    <news:me9l77$5pd$1@node2.news.atman.pl>:

    > On 2015-03-16 17:17, m wrote:

    >>> Znaczy, że jak dłużnik wynajmie sobie samochód z wypożyczalni, to
    >>> _obowiązkiem_ komornik jest go zająć?
    >> I czy jeżeli dłużnik jest kierowcą MPK, to czy obowiązkiem komornika
    >> jest zająć autobus MPK?

    > Kierowca MPK autobusem raczej nie "włada" - choćby dlatego, że raczej
    > nie może nim pojechać na wakacje.

    Może, nie może, to nijak nie jest w gestii komornika badanie w jakim celu
    przemieszcza się z punktu A do punktu B owym pojazdem

    Oczywiście ad absurdum, gdybyś chciał polemizować...

    --
    'Tom N'

strony : 1 ... 20 ... 33 . [ 34 ] . 35 ... 40 ... 58


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1