  • 191. Data: 2015-03-13 13:21:43
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-13 o 07:23, Tomasz Myrdin pisze:

    > Rolnik może i nie wiedział, obowiązek wiedzieć miał za to profesjonalny pełnomocnik
    który tych ludzi reprezentuje.
    > Brak wiedzy nie był tu problemem.

    Pytanie od kiedy ich reprezentuje.
    A drugie pytanie dlaczego nie wymagać tej wiedzy od profesjonalnych
    podobno komorników ?

    Pozdrawiam

  • 192. Data: 2015-03-13 13:40:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 13.03.2015 13:19, RadoslawF pisze:

    > To ile trzeba szkolić prawnika aby potrafił ustalić właściciela
    > zarejestrowanego pojazdu mechanicznego i dlaczego nikt tego nie
    > robi w naszym kraju ?

    Akurat osoba właściciela to była znana od początku i zupełnie nie na tym
    polega problem.

    MJ

  • 193. Data: 2015-03-13 14:05:58
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu piątek, 13 marca 2015 13:19:49 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
> [...]
    tego robić po prostu nie wolno!

    zrozumiesz, tak jak nie zrozumiałeś wiele razy wcześniej. ;)
    wiedzieli co i kiedy mają robić a nie by wydawało im się coś.

    > To ile trzeba szkolić prawnika aby potrafił ustalić właściciela
    > zarejestrowanego pojazdu mechanicznego i dlaczego nikt tego nie
    > robi w naszym kraju ?
    >

    > Pozdrawiam

    No ile można w kółko to samo.

    Dla komornika nie jest problemem, jeśli dostanie stosowne dokumenty, ustalenie że
    jakaś rzecz niemal na pewno nie jest własnością dluznika. Problemem jest to że
    komornik ma postępować zgodnie z przepisami. Przepisy natomiast polecają mu taką
    wiedzę zignorować.
    Innymi słowy możesz sobie wiedzieć ale masz się zachować tak jakbyś tego nie
    wiedział.
    Prościej już tego nie wytłumaczę.

  • 194. Data: 2015-03-13 16:21:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-03-15 o 13:16, RadoslawF pisze:

    > Jeśli idiota wykonujący pracę komornika nie potrafi ustalić
    > właściciela pojazdu mechanicznego przed jego sprzedażą to
    > powinien dostać zakaz wykonywania tego zawodu.
    > I jak kiedyś to nastąpi skończą się problemy z pracą komorników.
    W niektórych wypadkach niekoniecznie musi być to takie oczywiste, jak Ci
    się wydaje. Nie zawsze osoba wskazana w dowodzie rejestracyjny jest
    właścicielem pojazdu. Przyczyn rozbieżności może być wiele. Tak na
    pierwszy rzut, to po prostu nieprzerejestrowanie pojazdu, albo nabycie
    go w skutek spadku, w odniesieniu do którego trwa postępowanie.

    Natomiast uważam, że jeśli już komornik decyduje się na zajęcie pojazdu,
    w odniesieniu do którego w dowodzie rejestracyjnym właścicielem jest
    inna, niż dłużnik osoba, to powinien to wyjaśnić w sposób nie budzący
    wątpliwości przed sprzedażą rzeczy, a nie opierać się - jak to proponuje
    Tomek - na wierze w informacje uzyskane od wierzyciela czy braku skargi
    właściciela.

  • 195. Data: 2015-03-13 16:23:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wątpliwości przed sprzedażą rzeczy, a nie opierać się - jak to proponuje
    > Tomek - na wierze w informacje uzyskane od wierzyciela czy braku skargi

    Akurat brak skargi jest dla komornika wiążący - jeśli skargi by nie było
    w ustawowym terminie, to komornik ma obowiązek zlicytować pojazd, choćby
    każdy wiedział "jaka jest prawda".

    Tutaj jedynym "błędem" było to, że pojazd sprzedano natychmiast w ramach
    sprzedaży komisowej, a nie na normalnej licytacji - przez co procedura
    rozpatrzenia skargi nie zdążyła zajść.

    --
    Liwiusz

  • 196. Data: 2015-03-13 16:23:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-03-15 o 14:05, Tomasz Myrdin pisze:

> [...]
    wiedzę zignorować.
    > Innymi słowy możesz sobie wiedzieć ale masz się zachować tak jakbyś tego nie

    Tomku! To spróbuj bardziej skomplikowanie wskazać mi konkretną podstawę
    prawną, na podstawie której komornik ma wykonywać egzekucję wobec rzeczy
    osoby trzeciej na podstawie tytułu egzekucyjnego wydanego na inną osobę.
    To po co sąd w ogóle wpisuje dane dłużnika w wyrok, skoro w Twojej
    ocenie to bez znaczenia?

  • 197. Data: 2015-03-13 16:24:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-03-15 o 07:23, Tomasz Myrdin pisze:

    > Rolnik może i nie wiedział, obowiązek wiedzieć miał za to profesjonalny pełnomocnik
    który tych ludzi reprezentuje.
    > Brak wiedzy nie był tu problemem.

    Tomku! Ale pełnomocnik reprezentował dłużnika, a nie właściciela
    zajętego mienia.

  • 198. Data: 2015-03-13 16:59:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-03-15 o 16:23, Liwiusz pisze:

    > Akurat brak skargi jest dla komornika wiążący - jeśli skargi by nie było
    > w ustawowym terminie, to komornik ma obowiązek zlicytować pojazd, choćby
    > każdy wiedział "jaka jest prawda".

    Oczekuję, że ktoś wreszcie mi powie, z czego wynika Twoje i Tomka
    przekonanie,ze komornik może sobie dowolnie egzekwować z majątku
    przypadkowych osób i jedynym tu ograniczeniem ma być stosowanie skarg
    przez właścicieli. Bo w mojej ocenie taka skarga jest czymś wyjątkowym i
    pomyślanym jako zabezpieczenie przed BŁĘDEM komornika. O ile błędem
    usprawiedliwionym okolicznościami, to oczywiście komornika ścigać
    trudno, ale jeśli świadomym, to powinno to być ścigane z cała
    stanowczością prawa - wstępnie w oparciu o art. 231 kk.

    > Tutaj jedynym "błędem" było to, że pojazd sprzedano natychmiast w ramach
    > sprzedaży komisowej, a nie na normalnej licytacji - przez co procedura
    > rozpatrzenia skargi nie zdążyła zajść.

    Nie znam szczegółów tej konkretnej sprawy, toteż niechętnie odnoszę do
    szczegółów.

  • 199. Data: 2015-03-13 17:02:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > trudno, ale jeśli świadomym, to powinno to być ścigane z cała
    > stanowczością prawa - wstępnie w oparciu o art. 231 kk.

    Było już podane - komornik zobowiązany jest zająć ruchomości będące we
    władaniu dłużnika, a zajęcie nie jest czasem, kiedy należy rozstrzygać
    spory własności.

    --
    Liwiusz

  • 200. Data: 2015-03-13 18:01:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-03-15 o 17:02, Liwiusz pisze:

    > Było już podane - komornik zobowiązany jest zająć ruchomości będące we
    > władaniu dłużnika, a zajęcie nie jest czasem, kiedy należy rozstrzygać
    > spory własności.

    Po pierwsze wskazałem przepis z którego wynika, że ma zajmować rzeczy
    stanowiące WŁASNOŚĆ dłużnika. Jestem świadomy domniemania prawnego, ze
    to, co jest w jego władaniu stanowi jego własność, ale to tylko
    domniemanie i jeśli gołym okiem widać, że błędne, to nie jest faktem
    prawnym.

    Po drugie - na podstawie danych zawartych w tym wątku oraz. z
    podlinkowanych materiałów - odnoszę wrażenie, że w przypadku tego
    felernego ciągnika komornik zajął przedmiot nawet nie pozostający we
    władaniu dłużnika, tylko stojący sobie gdzieś OBOK (bo nie na) jego
    obejścia. A w takim razie, to już nawet nie było tego domniemania.

    Być może wśród tych setek postów w tym wątku jest gdzieś - jak
    utrzymujesz - odpowiedź na moje wątpliwości, ale staram się opuszczać
    przykładowo pyskówki, bo mi szkoda czasu. Może mi gdzieś umknęło to po
    prostu.