  • 321. Data: 2015-03-16 17:17:55
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.03.2015 o 16:47, Shrek pisze:

    > Znaczy, że jak dłużnik wynajmie sobie samochód z wypożyczalni, to
    > _obowiązkiem_ komornik jest go zająć?

    I czy jeżeli dłużnik jest kierowcą MPK, to czy obowiązkiem komornika
    jest zająć autobus MPK?

    Wiem, absurd, ale chciałbym wiedzieć gdzie jest granica absurdu.

    p. m.

  • 322. Data: 2015-03-16 18:46:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m"

> [...]

    jest zająć autobus MPK?

    Wiem, absurd, ale chciałbym wiedzieć gdzie jest granica absurdu.
    ---
    To akurat miałeś jasno podaną granicę: posiadanie kontra dzierżenie. Z tym,
    że twierdzi się, że posiadać nie trzeba, wystarczy władać. No to by
    dzierżenie obejmowało które władaniem jest tyle, że za kogoś a nie dla
    siebie.

  • 323. Data: 2015-03-16 19:00:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "m"

    > Ja obecnie używam Tunerbird i jakoś mu to nie wychodzi.

    Najedź na niepołamany cytat i wciśnij Ctrl-R - wtedy *powinno* połamać
    prawidłowo, wtedy odpowiadaj.

    Tomaszu - łam linie.
    ---
    Rzecz w tym, że linii właśnie nie należy łamać by dały się zawijać. Łamanie
    jest tylko sposobem na wymuszenie prezentacji dla starych czytników, które
    zawijać nie umiały. Tylko tego łamania w nowych czytnikach nie będzie widać,
    bo artykuły są właśnie tak zapisane by te łamania się sklejały. Typowym
    przykładem jest publikowanie Google. Jak sobie zobaczyć w kod źródłowy
    artykułu to widać, że każda linia jest złamana, ale dobry czytnik pokaże
    artykuł tak jakby w ogóle nie były złamane.

  • 324. Data: 2015-03-16 19:18:13
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 18:46:50 UTC+1 użytkownik re napisał:
> [...]
    > że twierdzi się, że posiadać nie trzeba, wystarczy władać. No to by
    > dzierżenie obejmowało które władaniem jest tyle, że za kogoś a nie dla

    Wiesz, gdyby się tak nad tym dokładnie zastanowić to nie jest to takie proste. ;)
    Zapewne żaden komornik nie paliłby się do zajmowania przy dzierżeniu ale w zasadzie
    można coś takiego na komorniku wymusić.
    Jeżeli wierzyciel okaże się szalony to może do tego dojść.

    Nie wiem co bym wybrał. Skargę na niedopełnienie obowiązków i liczenie na "zdrowy
    rozsądek" sądu (którego to sąd nie powinien mieć) czy też skargę na zajęcie (które
    jednak dokonałem zgodnie z przepisami). W sumie nikomu nie życzyłbym znalezienia się
    w takiej sytuacji.

  • 325. Data: 2015-03-16 19:22:48
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 17:17:57 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > I czy jeżeli dłużnik jest kierowcą MPK, to czy obowiązkiem komornika
    > jest zająć autobus MPK?
    >
    > Wiem, absurd, ale chciałbym wiedzieć gdzie jest granica absurdu.
    >
    > p. m.

    Po zastanowieniu, zgodnie z przepisami należy przyjąć że władanie obejmuje zarówno
    posiadanie jak i dzierżenie.
    Większość komorników nie zdecydowałaby się - gdyby już naprawdę nie musiała - na
    zajęcie ruchomości gdyby miała ewidentnie tylko dzierżenie (autobus MPK). Przepisy
    jednak na to pozwalają a jeśli wierzyciel wprost tego zażąda to komornik będzie miał
    związane ręce i będzie musiał dokonać zajęcia. Tak, wiem, niekiedy będzie to
    prowadzić do absurdu (autobus MPK).
    Jeżeli komornik zajmie autobus MPK będący we władaniu dłużnika i przy okazji nie
    zaliczy jakiejś głupiej wpadki to ewentualna skarga na niego powinna zostać (i
    zostałaby) przez sąd oddalona. Jeżeli natomiast odmówiłby zajęcia to skarga na niego
    powinna zostać przez sąd uwzględniona a to już zaczyna nieładnie pachnąć ewentualną
    odpowiedzialnością odszkodowawczą.
    Dokonując takiego zajęcia (gdybym musiał), wpisałbym w protokół że wierzyciel jest
    świadom iż autobus MPK nie jest własnością dłużnika (nie mogę badać, ale oświadczenie
    mogę przyjąć), wie że dłużnik jest pracownikiem MPK i władanie wynika wyłącznie ze
    stosunku pracy (i pewnie jeszcze wymyśliłbym dalsze oświadczenia, np. o potencjalnej
    odpowiedzialności) a pomimo to domaga się zajęcia tej ruchomości jako będącej we
    władaniu dłużnika. Zapewne przywołałbym jeszcze kilku świadków którzy podpisaliby się
    pod tym protokołem obok wierzyciela.
    Mając takie oświadczenie w aktach ja jestem czysty, nikt nic nie może mi zarzucić.
    Oczywiście, niezależnie od stanowiska wierzyciela pozostawiłbym autobus we władaniu
    dłużnika.
    Odpowiedzialność za zajęcie autobusu spoczywa na wierzycielu - to on poniósłby koszty
    sądowe od powództwa przeciwegzekucyjnego, no chyba że MPK nie wystąpiłoby z takim
    powództwem, wtedy wierzyciel "ma autobus".

    Oczywiście powyższe to rozważanie akademickie. Rzadko kiedy wierzyciel bierze udział
    w czynnościach a jak już bierze to zwykle zachowuje się przynajmniej w miarę
    racjonalnie (i zwykle nie łapie się wtedy dłużnika w autobusie MPK - bo to od strony
    technicznej jest skomplikowane). Zatem chociaż prawnie powyższe jest możliwe to
    prawdopodobieństwo że coś takiego się zdarzy jest na tyle małe że w sumie pomijalne.

  • 326. Data: 2015-03-16 19:27:00
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 16:47:34 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Znaczy, że jak dłużnik wynajmie sobie samochód z wypożyczalni, to
    > _obowiązkiem_ komornik jest go zająć?
    >
    > Shrek.

    Tak. Oczywiście "wypożyczalnia" może "poprosić" wierzyciela o zwolnienie samochodu
    (zwykle działa) lub wystąpić z powództwem przeciwegzekucyjnym i po problemie.
    Należy po prostu znać swoje prawa lub przynajmniej znać dobrego prawnika.

  • 327. Data: 2015-03-16 19:36:10
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 00:02:02 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    Zwracam jedynie uwagę na fakt że w tej "bzdurnej ustawie" jest to co jest. Wskazuje
    że mój pogląd (o tym co jest w tej "bzdurnej ustawie") jest akceptowany przez
    doktrynę i orzecznictwo (akceptowane jest twierdzenie że to tam jest, nie to że jest
    to słuszne).

    > W mojej ocenie, to nie ustawa jest bzdurna, tylko ich interpretacja.
    > Interpretacja dążyła do ułatwienia egzekucji poprzez przyjecie wstępnie
    > domniemania, że to, co we władaniu dłużnika, może być przedmiotem
    > egzekucji. No bo inaczej pomijając samotnie mieszkających nie dałoby się
    > w praktyce przeprowadzić egzekucji. Ale jeśli ta interpretacja poszła w
    > takim, jak Ty proponujesz kierunku, to po prostu sfalandyzowano prawo.
    > Cwany dłużnik wskaże komornikowi byle mienie, a ten je zajmie nie
    > zastanawiając się nawet, czyje to.

    otworzyć oczy tym którzy mogą być zainteresowani zmianą prawa by się o to upomnieli.
    Ja tego za nich nie zrobię.

    partii rządzącej) za to że wykonują dokładnie to co nakazuje im prawo (bo tak ma być,
    jako funkcjonariusz publiczny masz się kierować prawem a nie własnym poczuciem
    sprawiedliwości), prawo za które między innymi ten poseł odpowiada.

    > Nie. Nie prawo. Jeśli już, jakaś wypatrzona wykładnia.

    Robercie, ten przepis jest rozumiany w ten sposób od dawna (praktycznie od początku
    KPC, od pierwszego komentarza).
    Jak zapewne wiesz zmian w KPC mamy tyle że kto by je tam liczył. ;) Sam art. 845 już
    był zmieniany.
    W sprawach gdy przepis był rozumiany niezgodnie z wolą ustawodawcy, ten zwykle
    potrafił szybko reagować i stosownie zmienić treść źle rozumianego przepisu.
    Naprawdę uważasz że gdyby przez tyle lat, przepis ten był rozumiany niezgodnie z wolą
    ustawodawcy to by się ostał?

  • 328. Data: 2015-03-16 19:43:13
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu niedziela, 15 marca 2015 23:46:17 UTC+1 użytkownik animka napisał:

    > To Ty nie wiesz, że na kogo by ludzie nie głosowali to i tak wyjdzie na
    > to co ma wyjść? Po trupach, po trupach....
    >

    > --
    > animka

    Skoro tak uważasz animko...

    Widzisz, ja mam tę komfortową sytuację że jeżeli zmieni się na lepsze to będę miał
    satysfakcję że przyczyniłem się do tych zmian (wskazując co należy zmienić) a
    przynajmniej że stało się tak jak chciałem. Jeśli natomiast nic się nie zmieni to
    zrozpaczony znajdę pocieszenie w tym że na braku zmian zarobię. ;)
    Większość ludzi nie ma tak dobrze, jeżeli na wstępie przyjmą że nic nie warto robić
    to za chwilę zapłacą za swój wybór.

  • 329. Data: 2015-03-16 19:44:58
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 07:43:33 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > Najedź na niepołamany cytat i wciśnij Ctrl-R - wtedy *powinno* połamać
    > prawidłowo, wtedy odpowiadaj.
    >
    > Tomaszu - łam linie.
    >
    > p. m.

    wybacz, często piszę z komórki, nie mam jak wcisnąć Ctrl-R

  • 330. Data: 2015-03-16 23:18:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 16.03.2015 o 19:44, Tomasz Myrdin pisze:

    > wybacz, często piszę z komórki, nie mam jak wcisnąć Ctrl-R

    No to ekwiwalent. RTFM

    Zresztą to twój problem - nie zwalaj go na innych.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić