  • 341. Data: 2015-03-17 18:57:46
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 17:48, Liwiusz wrote:

    > Jejku, załóżcie jeden z drugim grupowi teoretycy fundację, która będzie
    > wypłacać wierzycielom odszkodowania za nieprzepisowe działania komornika
    > (niedokonanie czynności zajęcia), a potem gardłujcie za
    > nieposłuszeństwem, bo na razie gada się z wami jak ze ślepym o kolorach.

    To może wy załóżcie fundację popierającą uciesnionych komorników, na
    których organizuje się medialne nagonki, bo zajumali traktor komu nie
    trzeba.

    Shrek.

  • 342. Data: 2015-03-17 18:59:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 18:57, Shrek pisze:

    > To może wy załóżcie fundację popierającą uciesnionych komorników, na
    > których organizuje się medialne nagonki, bo zajumali traktor komu nie
    > trzeba.

    A w jakim celu, bo nie nadążam za twoją "logiką"? To ty chcesz, aby
    komornik działał "na chłopski rozum", a nie lege artis, stąd tylko
    ciekawi mnie czy bierzesz też na siebie odpowiedzialność za szkody, czy
    tak sobie tylko ignorancko szczekasz na grupie.

    --
    Liwiusz

  • 343. Data: 2015-03-17 19:05:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 18:59, Liwiusz wrote:

> [...]
    > ciekawi mnie czy bierzesz też na siebie odpowiedzialność za szkody, czy
    > tak sobie tylko ignorancko szczekasz na grupie.

    Obecny tu na grupie komornik twierdzi, że raczej nie zająłby autobusu
    MPK czy wypożyczonego samochodu. Więc widać jednak jakimś rozumem się tu
    kieruje.

    Jeśli asesor działał lege artis, to czemu prokurator się go czepia?

    Shrek.

  • 344. Data: 2015-03-17 19:12:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 19:05, Shrek pisze:

> [...]
    > kieruje.
    >
    > Jeśli asesor działał lege artis, to czemu prokurator się go czepia?

    Jak wiesz, to napisz, nie chce mi się przekopywać przez tony śmiecia w
    internecie na ten temat. Może po prostu zajęto ruchomość nie będącą we
    władaniu dłużnika ("stała na polu sąsiada").

    --
    Liwiusz

  • 345. Data: 2015-03-17 19:17:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 19:12, Liwiusz wrote:

    > Jak wiesz, to napisz, nie chce mi się przekopywać przez tony śmiecia w
    > internecie na ten temat. Może po prostu zajęto ruchomość nie będącą we
    > władaniu dłużnika ("stała na polu sąsiada").

    Ale przecież piszesz, że działa lege artis, więc powinieneś wiedzieć.
    Dostępne informacje wskazują że coś jednak było nie tak. No chyba że
    prokurator też dział lega artis - oskarżył sobie niewinnego asesora, ale
    jak napisał przedpiśca problemu nie ma - wygra w sądzie i sprawy nie ma.
    Wszystko lege artis;)

    Shrek.

  • 346. Data: 2015-03-17 19:20:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > I czy jeżeli dłużnik jest kierowcą MPK, to czy obowiązkiem komornika
    > jest zająć autobus MPK?

    Kierowca MPK autobusem raczej nie "włada" - choćby dlatego, że raczej
    nie może nim pojechać na wakacje.
    ---
    To go nie posiada ale nim włada. Generalnie dzierży, czyli włada za kogoś.

  • 347. Data: 2015-03-17 20:40:45
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 07:05:05 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Tomku! Czyli właściciel ma prosić, by go nie okradano, albo ostatecznie
    > żalić się do sądu?

    Robercie. Gdy dłużnik od kogoś pożyczył samochód i w wyniku działań komornika nie
    może go oddać to mamy prawdziwy dramat. Dla dłużnika jest niewyobrażalne że pożyczył
    coś od kogoś i nie może oddać.
    Ciekawe że przy pożyczonych pieniądzach dłużnicy nie odczuwają takiego wewnętrznego
    przymusu oddawania, przeciwnie, zrobią wszystko by nawet grosza nie oddać.

    Bardzo często, również tutaj, można spotkać się z argumentem że jak frajer (głupek,
    oszust, złodziej itd.) pożyczył coś dłużnikowi to niech się teraz martwi - dziwne że
    dotyczy to tylko pieniędzy.
    Jeżeli to nie są pieniądze tylko np. wspomniany samochód to oczywiście właściciela
    samochodu należy chronić i ani grosza nie może on stracić.
    Dlaczego wprowadzamy rozróżnienie między wierzycielami? Dlaczego ten od pieniędzy ma
    być w wyraźnie gorszej sytuacji niż ten od samochodu? Skoro pożycza się pieniądze na
    własne ryzyko to samochód tak samo.

    Robercie, sytuacja tego który pożyczył samochód i tak jest o niebo lepsza od tego
    który pożyczył pieniądze - może wystąpić z powództwem przeciwegzekucyjnym i odzyska
    swoją własność, ten który pożyczył pieniądze często takich perspektyw nie ma.

  • 348. Data: 2015-03-17 20:41:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 17:37, Shrek pisze:

    > Kierowca MPK autobusem raczej nie "włada" - choćby dlatego, że raczej
    > nie może nim pojechać na wakacje. Wypożyczony samochód jest
    > jaknajbardziej we "władaniu".

    Ale na piwo bywa że pojedzie.
    Jest oficjalna definicja że władanie pojazdem mechanicznym jest
    wtedy kiedy pojedzie nim na wakacje ? I czy dotyczy traktorów,
    kombajnów i innego sprzętu rolniczego ?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 349. Data: 2015-03-17 20:58:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 20:40, Tomasz Myrdin wrote:

> [...]
    swoją własność, ten który pożyczył pieniądze często takich perspektyw nie ma.

    Zaraz zaraz - twierdzisz, że dla dobra wierzyciela należy zabrać komuś
    innemu jego własność, a potem ją oddać? Nie bardzo widzę w tym sens.

    Shrek.

  • 350. Data: 2015-03-17 20:58:44
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 07:09:15 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A Ty naprawdę sądzisz, że wolą ustawodawcy było, by zajmować przypadkowe
    > przedmioty?

    Nie przypadkowe, takie które są we władaniu dłużnika.

    Wracając jeszcze do samochodów i im podobnych które najwyraźniej nie dają Ci spokoju.
    Gdyby miały być traktowane inaczej (bo dowód rejestracyjny) to tworzysz od razu wyłom
    od zasady zajmowania tego co jest we władaniu.
    Jeżeli komornik miałby wierzyć dowodowi rejestracyjnemu to natychmiast rodzi się
    pytanie a dlaczego nie wierzyć imiennym rachunkom czy fakturom? A jeżeli tak to
    dlaczego nie wierzyć np. umowom sprzedaży (zwłaszcza jeśli są w formie aktu
    notarialnego)? I w tym momencie rozwalasz całą egzekucję z ruchomości.
    Spotkałem się z dłużnikiem który zawarł umowę sprzedaży (forma aktu notarialnego)
    wszystkiego co miał w mieszkaniu (poczynając od lodówki, przez telewizor, odkurzacz,
    psa, kota i na każdej łyżeczce czy widelczyku kończąc). Kupującym była siostra
    dłużnika która na stałe mieszka w USA i która od razu zleciła dłużnikowi odpłatnie
    (10 zł rocznie) przechowywać jej rzeczy do chwili gdy uzna za celowe ich odebranie.
    To była dobrze sporządzona umowa - opisane były nawet wzory na widelcach, wszystko
    można było zidentyfikować (swoją drogą byłem dłużnikowi za tą umowę bardzo wdzięczny,
    wszystko miałem wypisane i wycenione, wystarczyło tylko sprawdzić czy jest).
    Gdyby miało być tak jak chcesz to w ten prosty sposób każdy zabezpieczyłby cały swój
    majątek ruchomy przed egzekucją (bo miałbym podważać wiarygodność aktu
    notarialnego?).

    Nie, komornik nie może badać! Jedyne co warto byłoby zmienić to dać komornikowi
    możliwość (możliwość, nie obowiązek!) odstąpienia od zajęcia gdy uzna że
    oczywistością jest iż dłużnik nie jest właścicielem rzeczy (oczywiście, na wniosek
    wierzyciela rzecz powinna być zabezpieczona - na równi z zajęciem - i o zasadności
    uznania komornika decydowałby sąd).