  • 571. Data: 2015-04-01 16:39:09
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-01 15:42, Liwiusz wrote:

    > A do czego konkretnie pijesz?

    Do tego konkretnie, co zostawiłeś w cytacie na samej górze.

    Shrek

  • 572. Data: 2015-04-01 17:03:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 16:39, Shrek pisze:

    > Do tego konkretnie, co zostawiłeś w cytacie na samej górze.

    Tak napisałem - nie ma co robić założeń "jeśli wie", skoro wiedzieć na
    pewno nie może. Jak wierzyciel chce, ma zająć.

    --
    Liwiusz

  • 573. Data: 2015-04-01 22:17:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-01 17:03, Liwiusz wrote:

    > Tak napisałem - nie ma co robić założeń "jeśli wie", skoro wiedzieć na
    > pewno nie może. Jak wierzyciel chce, ma zająć.

    Cały wątek opiera się na założeniu, że jednak może, tylko ponoć nie ma
    prawa tej wiedzy wziąć pod uwagę - od tego się zaczęła dyskusja. Na
    jakiej podstawie przychodzi wezwanie do właściciela o wskazanie komu
    powierzył samochód? ITD działa bezprawnie? Na tej zasadzie to nigdy nikt
    nie wie co jest czyją własnością.

    Skoro już lubisz sprowadzać sprawę do absurdu, to wracamy do kierowcy
    autobusu, maszynisty pociągu, pilota liniowca, kapitana statku albo, jak
    już lubisz zupełne absurdy, do dowódcy czołgu. Co grozi komornikowi za
    nie zajęcie czołgu, albo odwracając pytanie co mu grozi gdyby jednak
    spróbował:P

    Shrek.

  • 574. Data: 2015-04-01 22:21:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 11:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Może i tak, ale człowiek, któremu próbuje się zająć jakąś ruchomość,
    > powinien chyba wiedzieć bez konieczności kończenia studiów, a z
    > przepisów, co jest władaniem, a co nie. Więc może warto na to zwrócić
    > uwagę. Więc jaka jest ta definicja?

    Kiedyś to było używanie.
    W przypadku pojazdów mechanicznych jak tylko stał to władania nie było,
    jak dłużnik go używał to władanie było. Ale dzisiejsi oszuści mają
    chyba jakąś inna definicję i mocno śmierdzącą bo wystrzegają się
    aby ja podać przekierowując dyskusję na inne wygodniejsze dla siebie
    tory.

    Pozdrawiam

  • 575. Data: 2015-04-02 08:19:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 22:21, RadoslawF pisze:

> [...]
    > chyba jakąś inna definicję i mocno śmierdzącą bo wystrzegają się
    > aby ja podać przekierowując dyskusję na inne wygodniejsze dla siebie

    No właśnie zauważyłem, że definicja jest jakaś pokrętna, skoro dostępna
    tylko studentom pierwszego roku. Prośba o wskazanie została zignorowana...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 576. Data: 2015-04-02 11:16:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2015 11:20:18 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > A do kogo należy to właśnie z dowodu rejestracyjnego się dowie.
    Nie dowie się.
    To że DR wpisany jest Kowalski nie znaczy że w danym dniu Kowalski ciągle jest
    właścicielem pojazdu.

  • 577. Data: 2015-04-02 14:29:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 11:16, Kris pisze:

    > Nie dowie się.
    > To że DR wpisany jest Kowalski nie znaczy że w danym dniu Kowalski ciągle jest
    właścicielem pojazdu.

    W ten sposób każdy dokument pisany można by uznać za nieważny
    bo wszelakie dane mogą się zmienić od momentu wystawienia.
    Nawet płeć. A jednak ludzie i instytucje wierzą tym dokumentom
    a w razie wątpliwości sprawdzają a nie zakładają że jednak jest inaczej.
    Poza złodziejami w garniturach.

    Pozdrawiam

  • 578. Data: 2015-04-06 11:34:10
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 11:22, Gotfryd Smolik news pisze:

    > s/ bo / jesli
    >
    > Właśnie problem w tym, że (choćby z przyczyn formalnych) sąd może
    > *nie* kazać.
    te przyczyny formalne wynikaja z bledu komornika (typu: sprzedał rzecz
    zanim sad sie nia zajał)

    > A jak już wskazano, ten kto każe ten płaci!
    > (znaczy wierzyciel zapłaci za bezpodstawną czynność, nie wspominając,
    > że prawowity właściciel IMO ma prawo do żądania odszkodowania)

    nie. wierzyciel placi jak zostanie uchylona klauzula wykonywalności. My
    o takim przypadku nie mówimy. Wierzyciel niczego nie kaze, to sad
    nakazuje czynnosci w tytule. Wierzyciel ani sad nie maja ZADNEGO wplywu
    na to, co konkretnie komornik zajmie z ruchomosci. Dlatego robi to
    wylacznie na swoją odpowiedzialnosc i wg swojej oceny.

    --
    @foe_pl

  • 579. Data: 2015-04-06 11:59:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 11:00, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie. Nie da się, on MUSI działać w interesie wierzyciela,

    Totalnie niezrozumienie instytucji komornika! Interesem wierzyciela jest
    odzyskanie długu, a zadaniem komornika jest zaspokojenie tych roszczen
    zgodnie z prawem. Dłużnik tez ma swoje prawa i komornik ma je respektować.

    --
    @foe_pl

  • 580. Data: 2015-04-09 22:33:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-11 20:55, Tomasz Myrdin wrote:
    > Często w mediach pojawiają się pełne oburzenia głosy o "niegodnych" komornikach,
    którzy wiedzieli że coś nie należy do dłużnika a i tak zajęli tę rzecz. Ponieważ
    ewidentnie trwa nagonka na komorników i ludziom wciska się kit, mając na uwadze że ta
    grupa jest jednak dość poczytna chciałbym zwrócić uwagę na to jak w rzeczywistości
    ten problem wygląda.

    W rzeczywistości to wyglda tak, że do "nagonki" przylączyli się koledzy
    asesora wywalając go z zawodu i grozi mu 3 lata w pierdlu za
    przekroczenie uprawnień.

    Shrek.