  • 1. Data: 2015-03-10 23:11:13
    Temat: Czy mozna wycofac sie z kredytu hipotecznego?
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    Czy mozna wycofac sie z kredytu hipotecznego
    bedac po etapie zlozenia aktu notarialnego w banku?
    (ostatni etap, po ktorym sprzedajacy powinien otrzymac przelew)

    W jaki sposob mozna to cofnac/anulowac (o ile to w ogole mozliwe)?

  • 2. Data: 2015-03-11 00:31:22
    Temat: Re: Czy mozna wycofac sie z kredytu hipotecznego?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-03-10 o 23:11, jakson pisze:
> [...]
    > (ostatni etap, po ktorym sprzedajacy powinien otrzymac przelew)
    >
    > W jaki sposob mozna to cofnac/anulowac (o ile to w ogole mozliwe)?

    Nie podałeś treści umowy. Z przykładowej umowy, którą znalazłem w
    internecie można wyczytać (par. 10):

    1. Kredytobiorca oświadcza, iS otrzymał wzór oświadczenia o odstąpieniu
    od Umowy.
    2. Kredytobiorca ma prawo odstąpienia od Umowy, bez podania przyczyny, w
    terminie 10 dni od dnia
    zawarcia Umowy przez złoSenie w placówce Banku podpisanego oświadczenia
    według wzoru
    stanowiącego załącznik do niniejszej Umowy, z zastrzeSeniem ust. 3. W
    przypadku odstąpienia od Umowy
    Kredytobiorca jest zobowiązany do poniesienia kosztów opłaty
    przygotowawczej.
    3. JeSeli przed upływem 10 dni od dnia zawarcia Umowy nastąpiło
    uruchomienie kredytu, oświadczenie, o
    którym mowa w ust. 2, staje się skuteczne jedynie pod warunkiem spłaty
    kredytu najpóźniej w dniu złoSenia
    oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

    Więc, jeśli bank jeszcze nie wypłacił, zadzwonić do nich i paszczowo
    zablokować wypłatę, po czym niezwłocznie udać się fizycznie z pismem.

    Natomiast jeśli bank już wypłacił, to jest problem, bo pieniądze trafiły
    zapewne na konto dewelopera, co zmienia problem w "jak odstąpić od umowy
    deweloperskiej".