  • 1. Data: 2015-03-11 15:02:56
    Temat: wykorzystanie karty płatniczej zbliżeniowo
    Od: Krzysiek <s...@p...fm>

    Sytuacja "z życia" - naliczono odbiorcy 49 zł. Pan podaje kartę, biorę i
    odruchowo realizuję płatność zbliżeniowo. Klient z mordą, że powinienem
    zapytać czy mogę zbliżeniowo..
    czy jest to jakoś uregulowane? tzn. czy kasjer powinien zapytać jak
    zrealizować płatność, czy też zapytanie o to w jaki sposób ma być
    zrealizowana płatność to tylko dobra praktyka?
    temat błahy ale może ktoś rozgryzał.
    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2015-03-11 16:12:28
    Temat: Re: wykorzystanie karty płatniczej zbliżeniowo
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Krzysiek <s...@p...fm> wrote:

    > Sytuacja "z życia" - naliczono odbiorcy 49 zł. Pan podaje kartę, biorę i
    > odruchowo realizuję płatność zbliżeniowo. Klient z mordą, że powinienem
    > zapytać czy mogę zbliżeniowo..

    I miał rację. To klient autoryzuje kwotę przykładając kartę do terminala.
    Ty nie powinieneś tego zrobić.

    > czy jest to jakoś uregulowane?

    Po części w artykule 42 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 o usługach
    płatniczych. Zobacz:
    http://niebezpiecznik.pl/post/platnosci-zblizeniowe-
    czy-kasjer-moze-wziac-do-reki-nasza-karte-poniedzial
    ek-z-prawnikiem/

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2015-03-12 01:11:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Mar 2015, Krzysiek wrote:

    > Sytuacja "z życia" - naliczono odbiorcy 49 zł. Pan podaje kartę,

    ...i to jest podstawowe miejsce "postawienia na głowie".
    Ale tłukę to od lat, tłumacząc że jeszcze w zeszłym tysiącleciu
    nie gdzie indziej a w Polsce spotykałem się głównie z udostępnianiem
    terminala *KLIENTOWI*, a potem nie wiedzieć czemu wszedł tryb
    "wyrywania karty" z rąk klienta.
    Chyba mało dziwne, że rzadko płacę kartą :>
    (a przed zmianą przepisów co do odpowiedzialności za fraud - w ogóle)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-03-12 08:10:16
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2015 01:11:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Chyba mało dziwne, że rzadko płacę kartą :>
    > (a przed zmianą przepisów co do odpowiedzialności za fraud - w ogóle)

    Na szczęście przyszła da nas moda, którą widziałem już w 2008 w UK:
    terminal wystawiony jest w takim miejscu, że kasjer nie dotyka karty
    klienta. Tak jest we wszystkich Biedronkach, Lidlach, MCDonaldsach, H&M i
    większości stacji benzynowych. Tylko małe sklepiki i niektóre hipermarkety
    mają terminale pochowane gdzieś w szufladach albo za plecami kasjera.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2015-03-12 22:14:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Mar 2015, P.B. wrote:

    > Na szczęście przyszła da nas moda, którą widziałem już w 2008 w UK:
    > terminal wystawiony jest w takim miejscu, że kasjer nie dotyka karty
    > klienta. Tak jest we wszystkich Biedronkach, Lidlach,

    A najwyraźniej prawda.
    Ciekawe czy niżej wymienieni też się dostosują.

    > Tylko małe sklepiki i niektóre hipermarkety

    O toto.
    A wcale niedawno było to "wszystkie hipermarkety".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-03-14 23:18:33
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-03-11 15:02, Krzysiek pisze:
> [...]
    > zrealizować płatność, czy też zapytanie o to w jaki sposób ma być
    > zrealizowana płatność to tylko dobra praktyka?

    W pracy szkolenia nie miałeś? Nie powiedzieli Ci?

    --
    animka