  • 391. Data: 2015-03-17 22:14:55
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    > Dlatego, że ktoś próbuje mi zabrać moją własność?

    > No dobrze - to po jaką cholerę to zajmować, skoro trzeba potem oddać?

    Nieraz zabiera się całkiem legalnie (i sprawiedliwie) czyjąś własność.
    A to czy się odda nie jest przesądzone. W sądzie może się okazać że dowody
    na własność są tylko tworzone dla pozoru i faktycznie właścicielem jest
    dłużnik.
    ---
    A te dowody to brak dowodów ?

    Ja nie widzę żadnej nawet minimalnej staranności w dochodzeniu co jest
    własnością dłużnika by można było mówić o jakiejkolwiek ochronie posiadania.

  • 392. Data: 2015-03-17 22:15:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 22:06, Tomasz Myrdin pisze:

    > Do niedawna komornik nie dostawał z sadu żadnych danych
    > identyfikujących dłużnika poza imieniem i nazwiskiem. Musiał więc
    > pozostałe niezbędne informacje przyjąć "na wiarę" od wierzyciela.

    Nic nie musiał. Już pisałem. Powinien uzależnić windykację od
    przedstawienia przez wierzyciela takiego tytułu wykonawczego, który
    jednoznacznie precyzuje dłużnika. Nie zapominaj, że treść tytułu de
    facto określa powód. Jakby komornicy zaczęli do tego podchodzić
    poważnie, to powód - co już tu pisałem - wnosiłby od zasądzenia kwoty od
    Jana KOWALSKIEGO s. ......, ur. ....... . Co przeważnie jednoznacznie
    identyfikuje osobę.

    > Zapewne było tak dlatego że zdaniem ustawodawcy nie istniało ryzyko
    > iż wierzyciel wskaże innego Jana Kowalskiego narażając się na
    > odszkodowanie. Okazało się że jednak czasem któryś tak zrobi, w
    > związku z czym zmieniono przepisy - teraz jest jakiś identyfikator
    > (np. PESEL). Wspomnę że komornicy od lat starali się by jakiś
    > identyfikator w tytule wykonawczym był wskazany. Czy powyższe jest
    > jasne? Jeśli nie to napisz co jeszcze wyjaśnić.

    Ja bym bardzo prosił, w jaki sposób komornicy się starali i czemu po
    prostu nie odrzucali niejednoznacznych wyroków, co by spowodowało, że
    owe starania na starcie stałyby się skuteczne.

    > Teraz sprawa sąsiada. Komornik nie zajmuje rzeczy sąsiada tylko
    > rzeczy które są we władaniu dłużnika. Jeżeli dłużnik ma we władaniu
    > rzecz należącą do sąsiada to komornik ją zajmie, jednak nie dlatego
    > że komornik zajmuje rzeczy sąsiada a dlatego że komornik zajmuje
    > rzeczy będące we władaniu dłużnika! Wielokrotnie wyżej wyjaśniałem
    > jakie są przepisy i dlaczego takie są oraz co warto byłoby w nich
    > zmienić. Mam nadzieję że teraz wszystko już jest jasne.

    I tu się w całej rozciągłości z Tobą zgadzam - z następującymi uwagami:

    1) Ciągnik stanowiący początek dyskusji nie tylko nie był we władaniu
    dłużnika, ale nawet stał na sąsiedniej posesji.

    2) Nasze zarzuty dotyczyły przedmiotów, w odniesieniu do których
    ustalenie właściciela w sposób nie budzący wątpliwości było możliwe w
    chwili zajęcia - przykładowo samochód sąsiada przypadkowo stojący na
    posesji dłużnika.

  • 393. Data: 2015-03-17 22:15:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    > Masz ciągnik, nikomu go nie pożyczasz. Masz pełne prawo oczekiwać że jak
    > wrócisz z urlopu to będzie tam gdzie go zostawiłeś (no chyba że Ci go
    > ukradną).
    > Masz ciągnik, pożyczasz go dłużnikowi - masz problem. Możesz się
    > spodziewać
    > że decyzja o pożyczeniu ciągnika dłużnikowi będzie fatalna w skutkach.
    > ---
    > Co Ty pieprzysz. Między długiem dłużnika a pożyczaniem komuś samochodu nie
    > ma żadnego związku. Inne osoby, inne rzeczy, inna wiedza o dłużniku.

    Zwracam tylko uwagę że pożyczanie czegokolwiek osobie która nie zawsze
    oddaje jest ryzykowne.
    ---
    A co to ma wspólnego z okradaniem w majestacie prawa ?

    Czy masz jakieś zastrzeżenia do powyższego twierdzenia?
    ---
    Jest oczywiście nierelewantne.

  • 394. Data: 2015-03-17 22:15:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 21:32, Tomasz Myrdin wrote:

    > Jeżeli zarzutem będzie to iż zajął rzecz która nie była własnością dłużnika (a
    tylko w jego współwładaniu) to oczywiście sprawę ma wygraną. Sprzedaż też da się
    obronić.
    > Gorzej jest z tymi nabywcami, jeżeli tu coś nakręcił to może być różnie. Tzn. to co
    wiem z mediów też da się bronić ale jest już dużo gorzej (trzeba się było trzymać
    procedury a nie iść na skróty - ostatecznie zrobiłby to samo a nie miałby problemów).

    Czyli kłopoty ma dłużnik, kupujący traktor, sąsiad dłużnika, tylko
    asesor niewinny i niewiadomo czemu się go prokurator czepia o
    przekroczenie czynności?

    Shrek.

  • 395. Data: 2015-03-17 22:16:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Zwracam tylko uwagę że pożyczanie czegokolwiek osobie która nie zawsze
    > oddaje jest ryzykowne. Czy masz jakieś zastrzeżenia do powyższego
    > twierdzenia?

    Olej go, cytować nie umie, z pisaniem też jest na bakier, tylko szambo z
    dyskusji robisz.
    ---
    Olej to Ty masz w d..e i cztery fujary na czole

  • 396. Data: 2015-03-17 22:17:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ja bym bardzo prosił, w jaki sposób komornicy się starali i czemu po
    > prostu nie odrzucali niejednoznacznych wyroków

    Bo nie mieli podstaw, tylko proszę nie pisz mi, że wg Ciebie powinno być
    inaczej i wszystkie sądy od rejonowych do najwyższych na pewno tak samo
    "myślą" jak Ty.
    --
    Liwiusz

  • 397. Data: 2015-03-17 22:17:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 21:59, Liwiusz pisze:

    > Nie wiem co ma do sprawy fakt zapłaty, ale jak pożyczyłeś samochód, to
    > posiadacz jest twoim (też nie zasługujesz na T) dłużnikiem, bo masz do
    > niego roszczenie o zwrot pojazdu.

    No i jak nie odda, to mój pech. Ale czemuż pożyczając Kowalskiemu mam
    jeszcze kalkulować ryzyko, że Malinowski na spółkę z komornikiem mogą mi
    tego pojazdu nie oddać?

  • 398. Data: 2015-03-17 22:18:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No i jak nie odda, to mój pech. Ale czemuż pożyczając Kowalskiemu mam
    > jeszcze kalkulować ryzyko, że Malinowski na spółkę z komornikiem mogą mi
    > tego pojazdu nie oddać?

    Ale od tupania nogą nie zmienisz rzeczywistości. Niekalkulowanie ryzyka
    nie powoduje jego nieistnienia.

    --
    Liwiusz

  • 399. Data: 2015-03-17 22:19:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 22:11, Liwiusz pisze:

    > To przecież już precyzuje. A wcześniej uznano, że powinien precyzować
    > imieniem i nazwiskiem i tak było. W końcu ma działać prawo, a nie
    > chłopski rozum.

    Wskaż mi podstawę prawną takiego twierdzenia - proszę.

    Czy uważasz, że sąd odrzuciłby pozew o zasadzenie pieniędzy od Jana
    Kowalskiego syna Juliana urodzonego ........... ? A jeśli tak, to wskaż
    przepis zabraniający takiego sprecyzowania powództwa.

  • 400. Data: 2015-03-17 22:20:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 22:05, Robert Tomasik wrote:

    > Zawsze jakaś tam część nie umiała się obronić.

    Liczyłem na jakieś lepsze tłumaczenie - na przykład "my nie chcemy ale
    musimy - takie jest prawo";)

    Shrek.