  • 161. Data: 2015-03-12 21:19:35
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 18:47:38 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> [...]
    były podstawy do zajęcia (uznania władania).

    > Falandyzujesz.
    > Sad oddalił z przyczyn formalnych: bo rzecz została juz zbyta wiec nie
    > mógł jej wyłączyć z zajęcia.
    >
    > --
    > @foe_pl

    Nie!
    Gdyby chodziło o to że nie ma już ciągnika to sprawa zostałaby umorzona!
    Oddala się po rozpoznaniu merytorycznym. Poczytaj w KPC.

  • 162. Data: 2015-03-12 21:19:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 20:55, Tomasz Myrdin pisze:
    > Nie na rękę, raczej obojętne. Tzn. wielu uważa że przepisy są złe ale nie mają
    powodu by starać się je zmienić (co nie znaczy że gdyby ktoś je zmienił to by temu
    nie przyklasnęli).

    Przepisy są dobre i wiele lata działały znośnie do czasu kiedy rozrosł
    sie z tego wielki biznes. Obecne przepisy sa skrojone na etatowego
    pracownika sądu a nie na przedsiebiorcę.

    --
    @foe_pl

  • 163. Data: 2015-03-12 21:29:18
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 21:19:59 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> [...]
    > sie z tego wielki biznes. Obecne przepisy sa skrojone na etatowego
    > pracownika sądu a nie na przedsiebiorcę.

    Proszę bardzo, zmieniajcie je. W ostateczności egzekucja padnie, ja założę togę i
    będę żył z walki o odszkodowania ze skarbu państwa. ;)

  • 164. Data: 2015-03-12 21:31:23
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 21:02, Tomasz Myrdin pisze:
> [...]
    komornikiem (asesorem) że ciągnik był we władaniu dłużnika i jako taki powinien
    zostać zajęty.

    > Samochód w leasingu może zostać zajęty. Autobus MPK którego dłużnik jest kierowcą
    nie może zostać zajęty. Zobacz w KC czym jest władanie (względnie dzierżenie).

    zalezy jaki leasing. W operacyjnym zabranie rzeczy bo leasingobiorca ma
    długi ocierałoby sie o łamanie konstytucji bo firma leasingowa nabyła
    juz prawa do amortyzowania kosztu przedmiotu leasingu.
    Dodatkowo władanie nie jest pojęciem prawnym a czysto jezykowym. Jest to
    cecha wyrózniona w definicji posiadania.

    --
    @foe_pl

  • 165. Data: 2015-03-12 21:38:01
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 21:31:24 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:

> [...]
    > Dodatkowo władanie nie jest pojęciem prawnym a czysto jezykowym. Jest to
    > cecha wyrózniona w definicji posiadania.

    Nie wnikam dlaczego ustawodawca użył terminu "władanie". Ważne jest że wszyscy (sądy,
    komornicy, inni prawnicy) doskonale wiedzą o co chodzi.

  • 166. Data: 2015-03-12 21:43:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 19:15, Moonsky pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > wiadomości to przyjął, a jak nie chciał to i tak nie przyjmie. Chciałbym
    > jednak zwrócić uwagę na art. 822 KPC, dobitniej już nie można tej sprawy
    > wyłożyć.
    >
    > Art. 822. [Wstrzymanie czynności komornika] Komornik wstrzyma się z
    > dokonaniem czynności, jeżeli przed jej rozpoczęciem dłużnik złoży
    > niebudzący wątpliwości dowód na piśmie
    >
    > Słowo klucz DŁUŻNIK. Ktoś, kto ma inne nazwisko, inny adres, inne nipy,
    > czy daty urodzenia nie może być zidentyfikowany przez komornika jako
    > DŁUŻNIK!!! I w tym tkwią przewały, a nie, że ktoś miał dług i go w

    Nie, przewały tkwią w czym innym. W tym, ze to komornik ocenia, czy
    dłużnik ukrywa rzeczy przed wierzycielem. I dobrze, tak ma być. Tyle, ze
    w obecnym systemie wynagradzania pracy komornika lepiej dla niego by
    własnie tak było. Jest wiec karany za uczciwych dłużników. A tam gdzie
    decyzja jest na "styk" bedzie czuł ciążenie by działać na korzyść
    wyłącznie wierzyciela bo jedzie z nim na jednym wózku.

    --
    @foe_pl

  • 167. Data: 2015-03-12 21:45:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 21:19, Tomasz Myrdin pisze:

    były podstawy do zajęcia (uznania władania).

    > Nie!
    > Gdyby chodziło o to że nie ma już ciągnika to sprawa zostałaby umorzona!
    > Oddala się po rozpoznaniu merytorycznym. Poczytaj w KPC.

    no bo powtarzam bezmyślnie Twoje głupoty. Oczywiscie sad sprawę umorzył
    a nie oddalił.
    http://tinyurl.com/l55lb52

    --
    @foe_pl

  • 168. Data: 2015-03-12 21:54:33
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 21:43:03 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:

> [...]
    > decyzja jest na "styk" bedzie czuł ciążenie by działać na korzyść
    > wyłącznie wierzyciela bo jedzie z nim na jednym wózku.

    Dlatego osobiście jestem za zmianą sposobu rozliczania komorników.
    Kancelaria (odpowiednia wielkościowo do liczby spraw) powinna być opłacana przez
    państwo (wynagrodzenie pracownika jak asystenta sędziego, aplikant i asesor jak
    referendarz). Komornik powinien dostawać stałe wynagrodzenie (godziwe ale niższe niż
    obecnie mają niektórzy, moim zdaniem takie jak SSR byłoby odpowiednie) i jakiś bonus
    roczny od skuteczności.
    Nadto opłaty za zbędne czynności (np. po 100 zł za każdą odpowiedź w trybie art. 763
    kpc, czego firmy windykacyjne domagają się średnio raz w miesiącu).

  • 169. Data: 2015-03-12 21:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Myrdin m...@o...onet.pl ...

    > Nie na rękę, raczej obojętne.

    Juz samo to ze widza iz robia krzywde ale maja to w dupie sprawia ze mam o
    nich okreslone zdanie...

  • 170. Data: 2015-03-12 22:00:31
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 21:38, Tomasz Myrdin pisze:

> [...]
    >
    > Nie wnikam dlaczego ustawodawca użył terminu "władanie". Ważne jest że wszyscy
    (sądy, komornicy, inni prawnicy) doskonale wiedzą o co chodzi.

    Wszystko się opiera na art 339 KC "Domniemywa się, że ten, kto rzeczą
    faktycznie włada, jest posiadaczem samoistnym." Dzieki temu jednemu
    zdaniu mamy w kraju raj komorniczy.

    --
    @foe_pl