eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 12 Mar 2015 13:54:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    From: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 21:43:03 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:

    > Nie, przewały tkwią w czym innym. W tym, ze to komornik ocenia, czy
    > dłużnik ukrywa rzeczy przed wierzycielem. I dobrze, tak ma być. Tyle, ze
    > w obecnym systemie wynagradzania pracy komornika lepiej dla niego by
    > własnie tak było. Jest wiec karany za uczciwych dłużników. A tam gdzie
    > decyzja jest na "styk" bedzie czuł ciążenie by działać na korzyść
    > wyłącznie wierzyciela bo jedzie z nim na jednym wózku.
    >

    > --
    > @foe_pl

    Dlatego osobiście jestem za zmianą sposobu rozliczania komorników.
    Kancelaria (odpowiednia wielkościowo do liczby spraw) powinna być opłacana przez
    państwo (wynagrodzenie pracownika jak asystenta sędziego, aplikant i asesor jak
    referendarz). Komornik powinien dostawać stałe wynagrodzenie (godziwe ale niższe niż
    obecnie mają niektórzy, moim zdaniem takie jak SSR byłoby odpowiednie) i jakiś bonus
    roczny od skuteczności.
    Nadto opłaty za zbędne czynności (np. po 100 zł za każdą odpowiedź w trybie art. 763
    kpc, czego firmy windykacyjne domagają się średnio raz w miesiącu).