  • 21. Data: 2003-05-10 19:14:13
    Temat: Re: Jak sprzedać program?
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>

    Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:bffqbv0r9vvmh5k8kmi79ouo73tmtpo8cg@4ax.com...

    >Aby zniechecic ludzi
    >nie sa na FTP czy WWW tylko przez CVS, ale pelne zrodla sa!

    Co to jest CVS?

    --
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
    TauRuSS

    t...@i...pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 22. Data: 2003-05-10 21:43:59
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 10 May 2003 20:12:41 +0200, "Arkadesh Dreadful"
    <a...@g...pl> wrote:

    >Bo na Linuksie wiekszosc rzeczy jest OpenSource. Ale to juz wymog stawiany
    >przez autorow konkretnych aplikacji. Rzeczy skompilowane gcc mozna
    >sprzedawac jak sie chce - na grupach o programowaniu dyskusja na ten temat
    >wybucha srednio raz na miesiac... I chyba w GNU FAQ (albo gcc FAQ) o tym
    >jest...

    Ale wystarczy wykorzystac kawalek kodu GNU lub
    zrobic include jakas biblioteka i do udostepnienia swojego
    dziela publicznie w zrodlach jest sie zobowiazanym.
    Do dzis mam przed oczyma notatke w gazecie,
    iz jakis szef Microsoftu (drugi po B. Gates'ie)
    mial stwierdzic:
    "W sensie licencji linux jest rakiem" i kasliwa
    uwage autora, iz pewnie Microsoft'a korci aby wstawic
    dobry fragment kodu do swojego softu, niestety
    to wiazaloby sie z obowiazkiem udostepnienia
    publicznie calej aplikacji w wersji zrodlowej.

  • 23. Data: 2003-05-10 21:51:44
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 10 May 2003 21:14:13 +0200, "TauRuSS" <t...@i...pl>
    wrote:

    >Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    >Co to jest CVS?

    Oprogramowanie CVS (jako serwer i aplikacje klienckie) umozliwia
    programistom rozrzuconym geograficznie pracowac zespolowo
    nad projektem.
    Skrot oznacza, jesli sie nie myle, Control Version System, gdyz
    glownym zadaniem jest zapanowanie nad historia zmian
    w modulach, plikach, zrodlach, dokumentacjach, itd.
    Obsluguje sie to dosc dziwnymi komendami, znacznie gorszymi
    niz np. zrozumiale i jasne komendy FTP. (o ile w Windows ktos
    jeszcze korzysta z komend w FTP, zamiast graficznej nakladki...)

  • 24. Data: 2003-05-10 21:55:37
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    > Ale wystarczy wykorzystac kawalek kodu GNU lub
    > zrobic include jakas biblioteka i do udostepnienia swojego
    > dziela publicznie w zrodlach jest sie zobowiazanym.

    W takim przypadku tak. Ale nie ma to nic wspolnego z kompilatorem, tylko z
    licencja konkretnych bibliotek (te standartowe niezbedne do dzialania
    kompilatora sa wylaczone spod tych obostrzen), bez ktorych przeciez mozna
    sie obyc. Wiec spokojnie mozna tworzyc komercyjny soft za pomoca gcc.

    pzdr
    Arkadesh

  • 25. Data: 2003-05-10 22:20:07
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm.. jeszcze raz co rozumiesz tu przez jeden program? Moze powiedz
    troche
    > wiecej - jak oceniasz popyt na ta aplikacje? I o jakich cenach myslisz?

    Jak juz pisalem nic nie chce na razie nikomu sprzedawac :)
    Zastanawiam sie tylko na przyszlosc jak moglbym jako osoba fizyczna sprzedac
    komus (osobie prywatnej lub firmie) wlasnej roboty program. Zaden konkurent
    MS Office, itd. - ot zwykla mala aplikacja analizujaca to i owo :)
    Tak wiec i ceny nie wygorowane - nie wiem, gora kilkaset zlotych.

  • 26. Data: 2003-05-10 23:58:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> niebacznie popelnil

    > Po co? Jak sprzedajesz bułkę też spisujesz umowę?
    No ale jak sprzeda bułkę to nie sprzeda już jej ponownie
    DRUGIEMU klientowi. A jak mu się następny nawinie, to co?
    A może "sprzedaż" programu różni się od sprzedaży bułek?
    Ja wypożyczyłem kiedyś znajomemu samochód pod warunkiem, że nie
    zawiezie na daczę teściowej (nie lubię baby) - czy sprzedałem na ten
    czas?

    --
    pozdro
    poreba

  • 27. Data: 2003-05-11 07:53:41
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b...@4...com>, Kasek wrote:

    > Sprzedawane programy dla linuksa jakie znam sa udostepnione
    > w wersji zrodlowej publicznie. To wymog. Aby zniechecic ludzi
    > nie sa na FTP czy WWW tylko przez CVS, ale pelne zrodla sa!

    "Aby zniechecic" przez CVS. Ha ha ha...

    1. CVS sluzy do tego aby ulatwic dostep do zrodel a nie utrudnic,
    jesli twierdzisz inaczej to po prostu nie umiesz z niego korzystac.

    2. Zapewniam Cie ze developerom programow na licencji GNU/GPL
    absolutnie nie zalezy na zniechcaniu kogokolwiek od probierania
    zrodel, a wprost przeciwnie. Zapewniam Cie ze 99% skacze z radosci
    gdy kazda kolejna osoba pobierze zrodla i zacznie w nich grzebac,
    przerabiac i cos dopisywac. Gdyz dzieki temu naprawiane sa bugi do
    ulepszany program.

    3. Znajdz mi prosze 8 programow na licencji GNU/GPL ktorych zrodla sa
    dostepne tylko przez CVS a nie sa rowniez przez http lub ftp.
    Moze jakies pojedyncze tak maja, dlatego napisalem znajdz mi 8
    takich.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 28. Data: 2003-05-11 07:57:11
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <X...@2...7.19.11>, poreba wrote:

    > No ale jak sprzeda bu?k? to nie sprzeda ju? jej ponownie
    > DRUGIEMU klientowi. A jak mu si? nast?pny nawinie, to co?

    Jak to nie. Ja wiele razy sprzedawalem ponownie kupione bulki drugiemu
    klientowi.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl
    Do not use Paypal. They shut down account of a anti-Iraq-war site!
    http://www.whatreallyhappened.com/paypal.html

  • 29. Data: 2003-05-11 10:44:22
    Od: "KrzysztoF" <f...@b...usun.gnet.pl>

    Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    >Ooo, taki jakis program. Poprosimy o licencje. Aaa, ktos sprzedal,
    >pan wygrzebie umowe. Dziekuje, pan X,, Y, adres Z. Ciekawe, czy
    >prywatny czlowiek wydal kilka tys. zlotych na kompilator.
    >Niech sie pan nie martwi. Sami to sprawdzimy. :-)

    Bzdura .... jak to sobie niby wyobrazasz?
    I teraz ida do mnie - sprawdzaja moj komputer - znajduja
    u mnie oprogramowanie - pytaja skad ja mam i ida do tego
    ktory mi to sprredal ? ...i tak dalej ?
    BSA przychodzi i oczekuje od Ciebie licencji, lub innych dokumentow
    potwierdzajacych ze oprogramowanie ktore posiadasz nie jest "lewe"
    Z doswiadczenia wiem, ze wystraczylo przedstawic umowe-zlecenie na
    przygotowanie apliakacji i bylo po problemie - czlowiek, ktory to pisal
    nie mial i nie ma zadnych problemow z BSA..

    Pozdrawiam
    KrzysztoF

  • 30. Data: 2003-05-11 11:04:58
    Od: "Piotr C." <p...@m...com>

> [...]
    > prywatny czlowiek wydal kilka tys. zlotych na kompilator.
    > Niech sie pan nie martwi. Sami to sprawdzimy. :-)

    No i autor dostaje "cynk" i ma pare dni na zakup kompilatora albo wyjazd za
    urlop ;-)

    pozdr.