  • 1. Data: 2003-05-10 12:29:57
    Temat: Jak sprzedać program?
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Jak zgodnie z prawem autor programu komputerowego (osoba fizyczna) może go
    sprzedać? Jakie wiążą się z tym obciążenia finansowe?

  • 2. Data: 2003-05-10 13:45:28
    Temat: Re: Jak sprzedać program?
    Od: "Piotr C." <p...@m...com>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości
    > Jak zgodnie z prawem autor programu komputerowego (osoba fizyczna)
    > może go sprzedać? Jakie wiążą się z tym obciążenia finansowe?

    Np. umowa o dzieło prawa autorskiego. Oddać należy fiskusowi 10% kwoty
    brutto (50% koszty uzyskania, z reszty 20% podatku).

    pozdr.

  • 3. Data: 2003-05-10 14:10:05
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    -=Przemek=- wrote:
    > Jak zgodnie z prawem autor programu komputerowego (osoba fizyczna) może go
    > sprzedać? Jakie wiążą się z tym obciążenia finansowe?

    Normalnie. Tak jak bułkę z masłem, maskotkę i inną srotkę.
    Po prostu sprzedajesz i już.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 4. Data: 2003-05-10 14:21:03
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Normalnie. Tak jak bułkę z masłem, maskotkę i inną srotkę.
    > Po prostu sprzedajesz i już.

    No dobra ale jakaś umowa sprzedaży musi być chyba?

  • 5. Data: 2003-05-10 14:24:29
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości
    > Jak zgodnie z prawem autor programu komputerowego (osoba fizyczna) może go
    > sprzedać? Jakie wiążą się z tym obciążenia finansowe?

    Ale co konkretnie sprzedajesz - program w sensie praw majatkowych do niego,
    czy licencje na uzytkowanie?

    pzdr
    Arkadesh

  • 6. Data: 2003-05-10 15:05:35
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale co konkretnie sprzedajesz - program w sensie praw majatkowych do
    niego,
    > czy licencje na uzytkowanie?

    Licencje...
    Napisalem go, jestem autorem i mysle co zrobic jesli znajdzie sie chetn na
    jego kopie, zeby wszystko bylo legalnie :)

  • 7. Data: 2003-05-10 16:15:53
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    -=Przemek=- wrote:
    > No dobra ale jakaś umowa sprzedaży musi być chyba?

    Po co? Jak sprzedajesz bułkę też spisujesz umowę?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 8. Data: 2003-05-10 16:35:44
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> wrote in message

> [...]
    > Napisalem go, jestem autorem i mysle co zrobic jesli znajdzie sie chetn na
    > jego kopie, zeby wszystko bylo legalnie :)

    Dogadaj się z jakąś firmą znajomego, niech sprzedają. A dla ciebie np 90%.

  • 9. Data: 2003-05-10 16:50:26
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 10 May 2003 17:05:35 +0200, "-=Przemek=-"
    <c...@d...alter.pl> wrote:

> [...]
    >Napisalem go, jestem autorem i mysle co zrobic jesli znajdzie sie chetn na
    >jego kopie, zeby wszystko bylo legalnie :)

    Chcesz sprzedac kod zrodlowy czy wykonywalny?
    Jesli wykonywalny to na pewno masz licencje
    na kompilator (ale nie edukacyjna, tylko komercyjna
    - zazwyczaj kilka tys. zlotych minimum)
    Jesli nie masz a BSA pogrzebie w firmie ktorej
    program sprzedales to moze i komputer ci zabezpiecza.
    Jesli kompilator jest GNU to musisz udostepnic
    publicznie(!!!) kod zrodlowy na wlasnie takiej licencji, ale
    wersje skompilowana mozesz wtedy sprzedac.
    Podsumowujac - jesli nie masz kompilatora to najlepiej
    sprzedaj kod zrodlowy i niech sami kompiluja.

  • 10. Data: 2003-05-10 17:03:19
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wersje skompilowana mozesz wtedy sprzedac.
    > Podsumowujac - jesli nie masz kompilatora to najlepiej
    > sprzedaj kod zrodlowy i niech sami kompiluja.

    Bzdury... Kompilator VC++ w podstawowej wersji komercyjnej to wydatek ok.
    300zl. Jesli kompilator jest na licencji GNU, to wcale nie musi udostepniac
    zrodel - licencja GNU nie przenosi sie na aplikacje nim skompilowane. Poza
    tym problemy moze miec jesli BSA pogrzebie w jego komputerze, a nie w
    komputerze tego komu program sprzedal - po czym niby mieli by poznac, ze
    kompilator byl lewy?

    pozdrawiam
    Arkadesh