  • 1. Data: 2003-05-10 09:44:22
    Temat: Jak właściciel może sprzedać auto współwłaściela?
    Od: "Basia Renk" <b...@h...com>

    Dzień dobry.

    Pomóżcie mi, proszę, jestem w kropce chyba.

    Wzięłam kredyt na auto. Kredyt został spłacony. Teraz autem
    jeździ mój były mężczyzna, z którym się rozstałam.

    Ów facet jest auta faktycznym współwłaścicielem, a ja jestem
    jego właścicielką.

    Teraz chcę odzyskać połowę pieniędzy. Chcę w tym celu
    sprzedać auto.

    Jak mam to zrobić? Czy to możliwe, jeśli on nie wyrazi
    zgody?

    B.

  • 2. Data: 2003-05-10 09:44:44
    Od: "Marek mszyma Szymański" <n...@g...pl>

    Witam,
    Sprawa niestety jest trudna,
    i jeśli wszystkie mosty są spalone - to trochę potrwa.
    Jak pisali inni - chyba dopiero Sąd.

    Jedyną okazją odzyskania swojej połówki wkładu
    jest wypłata ubezpieczenia po ewentualnej kradzieży lub zniszczeniu.
    Wtedy "PZU" wypłaca po 50% każdemu bez pytania o powiązania.
    Ale wtedy ktoś musi im oddać dowód rej. i kluczyki.
    A swoją drogą to twój były to miły chłopak jest - nie ma co!

    Pozdrawiam,
    Marek Szymański

    Tak na marginesie - czyżbyś była z Gdańska?

    PS.
    Lekka fikcja:
    Jeśli masz drugie kluczyki -
    to w grę wchodzi wariant "siłowy" - wsiadasz, odjeżdzasz,
    ktoś kradnie Ci jedną tablicę rejestracyjną,
    wyrabiasz komplet nowych z nowym dowodem i jedziesz.
    Ale to raczej żart niż poważna propozycja.
    Natomiast wtórnik dowodu rejestracyjnego może byś dostała?

  • 3. Data: 2003-05-10 09:49:32
    Od: MARR <W...@g...pl>

    Basia Renk wrote:

    > Ów facet jest auta faktycznym współwłaścicielem, a ja jestem
    > jego właścicielką.

    To IMO nie tak.
    Jestescie oboje wlascicielami, na identycznych prawach.

    A moze prosciej by było zejść się z facetem, nie będzie problemu;>

    MARR

  • 4. Data: 2003-05-10 10:14:21
    Od: "jacek" <b...@w...pl>

    > To IMO nie tak.
    > Jestescie oboje wlascicielami, na identycznych prawach.
    >
    > A moze prosciej by było zejść się z facetem, nie będzie problemu;>
    >
    > MARR

    ... no wiesz ??? .... takie zarty ???

    nie można skutecznie zbyć ruchomości bez gody
    współwłaściciela .... tym bardziej ...współmałzonka ....
    z którym pozostaje się w ustawowej wpolnocie majątkowej.

  • 5. Data: 2003-05-10 10:22:05
    Od: "Dman-666" <d...@d...ooo2.pppl>

    "Basia Renk" <b...@h...com> wrote in news:b9ihmt$skh$1@nemesis.news.tpi.pl:

    Zgoda obu wlascicieli...albo pila mechaniczna i na pol!

    --
    Dman-666
    Jarek Srebrny, Stolec

  • 6. Data: 2003-05-10 11:56:35
    Od: "Basia Renk" <b...@h...com>

    > ... no wiesz ??? .... takie zarty ???
    >
    > nie można skutecznie zbyć ruchomości bez gody
    > współwłaściciela .... tym bardziej ...współmałzonka ....
    > z którym pozostaje się w ustawowej wpolnocie majątkowej.

    To nie współmałżonek. Nie pozostaje między nami żadna
    prawna zależność.

    B.

  • 7. Data: 2003-05-10 12:28:40
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > To nie współmałżonek. Nie pozostaje między nami żadna
    > prawna zależność.
    >
    > B.

    chyba pozostaje jakaś zależność, bo oboje jestes właścicielami tego samego
    samochodu

    galis

  • 8. Data: 2003-05-10 12:57:14
    Od: "Basia Renk" <b...@h...com>

    > chyba pozostaje jakaś zależność, bo oboje jestes właścicielami tego samego
    > samochodu
    >
    > galis

    Wydaje mi się, że wiesz o czym pisałam, proszę,
    daruj mi przykre komentarze.

    Czy naprawdę nie ma sposobu, bym odzyskała moje
    pieniądze gdy on się na to nie zgadza?

    Basia

  • 9. Data: 2003-05-10 13:05:49
    Od: "Dyzman" <w...@w...pl>

    Jeśli jesteś po ślubie i po rozwodzie (nie bardzo to wynika z tekstu) to
    trzeba zrobić podział majątku przez sąd. A jeśli bez związku małżeńskiego,
    to notarialnie trzeba podzielić. Bez prawnika nie ruszysz.

    Włodek

  • 10. Data: 2003-05-10 13:15:30
    Od: "adam" <a...@n...com>

    Użytkownik "Basia Renk" <b...@h...com> napisał
    > Wydaje mi się, że wiesz o czym pisałam, proszę,
    > daruj mi przykre komentarze.

    Basia nie burz sie bo mimo, ze to przykra konkluzja to niestety prawdziwa.

    > Czy naprawdę nie ma sposobu, bym odzyskała moje
    > pieniądze gdy on się na to nie zgadza?

    Idz do prawnika, zaplacisz do 100 zlotych i dowiesz sie jak to formalnie
    ruszyc. Jest mozliwosc wyjscia z sytuacji analogiczna do kwestii
    wspolwlasnosci w nieruchomosci. Procedura polega na zmuszeniu
    wspolwlasciciela do odkupienia od ciebie wspolwlasnosci lub na sprzedazy
    tobie jego czesci.
    Oczywiscie nie musi dochodzic do takiej finalizacji transakcji ale chodzi o
    wymuszenie wyczerpania odpowiednich procedur. Ostatecznie moze byc konieczne
    zalozenie sprawy w sadzie ale co zrobic - wspolwlasnosc to nieciekawa forma
    wlasnosci.
    Podstawa twojego dzialania jest niemoznosc z korzystania ze swojej czesci
    wlasnosci - sprzedaz samochodu i jej blokowanie jest wlasnie czyms takim.
    Dla prawnika to bedzie "bulka z maslem" - nie miotaj sie.

    adam