  • 1. Data: 2003-05-10 09:05:24
    Temat: Interpretacja przepisu PRAWA....
    Od: "jacek" <b...@w...pl>

    :)
    Kilku kolesi postawiło "zakład" ... o wyszukanie
    w naszym prawie ... jak najbardziej bezsensownych,
    niezrozumiałych zapisw.

    My młodzi ( pierwszy rok) też braliśmy w tym udział.
    "Wygrał" - nasz przykład...=>
    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości[...] -
    art. 14 pkt. 2(a)
    " 2. Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach,
    placach i w parkach,
    z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do ich spożycia na miejscu,
    w punktach sprzedaży tych napojów. "

    Logika celowości zapisu wydaje się oczywista. Jednak sam zapis ...?

    /.../ zabrania się [...] na ulicach itd. .... oraz w punktach sprzedaży ?
    czy też ...
    /.../ zabrania się [... ] z wyjątkiem miejsc [...] , w punktach sprzedazy,
    (interpretując "oraz w punktach sprzedaży")

    ===============

    i teraz nie wiemy czy problem zgłosić naszemu Prof_sorr..
    (bo może nie wiedzieć jak odpowiedzieć)
    na postawiony problem prawny ...
    ======
    czy może poprosić o wykładnię stylu ....hymm ... w sensie składni
    zdania ...np. prof Miodka ?
    no i co będzie miało "większy" cięzar gatunkowy ...?

    kto ma pomysł jak to rozgrydź ...
    lub podobnego problema miał ... ----uprzejmie proszony o kontakt (~220)
    hi-hi hi.
    pzdr....Jacek

  • 2. Data: 2003-05-10 09:19:18
    Temat: Re: Interpretacja przepisu PRAWA....
    Od: Pawel <pzkw_panther@[nospam]gazeta.pl>

    "jacek" <b...@w...pl> wrote in

> [...]
    >
    > /.../ zabrania sie [...] na ulicach itd. .... oraz w punktach
    > sprzedazy ? czy tez ...
    > /.../ zabrania sie [... ] z wyjątkiem miejsc [...] , w punktach
    > sprzedazy, (interpretując "oraz w punktach sprzedazy")
    >
    > ===============
    >
    > i teraz nie wiemy czy problem zglosic naszemu Prof_sorr..
    > (bo moze nie wiedziec jak odpowiedziec)
    > na postawiony problem prawny ...
    > ======
    > czy moze poprosic o wykladnie stylu ....hymm ... w sensie skladni
    > zdania ...np. prof Miodka ?
    > no i co bedzie mialo "wiekszy" ciezar gatunkowy ...?

    Jak chcesz naprawde popasc w stan glebokiego zamotania sie to przeczytaj uwaznie
    art 504 KC.U nas na cwiczeniach kiedys asystent po prostu machnal reka i
    powiedzial "a sami sobie rozpracujcie ten przepis bo ja wam tego w sposob
    zrozumialy nie wytlumacze"
    PS
    A co do wykladni i Miodka to wiedz ze wykladnia jezykowa jest punktem wyjscia do
    interpretacji,wiec masz racje,prof.Miodek jest tu jak najbardziej na miejscu.

  • 3. Data: 2003-05-10 09:56:11
    Od: "jacek" <b...@w...pl>

> [...]
    wyjscia do
    > interpretacji,wiec masz racje,prof.Miodek jest tu jak najbardziej na

    hi hi...znam ten "przykład" - zacytuję bo być może pozostali grupowicze
    nie wiedzą o co chodzi....
    >"Art. 504. Zajęcie wierzytelności przez osobę trzecią wyłącza umorzenie tej
    wierzytelności
    przez potrącenie tylko wtedy, gdy dłużnik stał się wierzycielem swego
    wierzyciela dopiero po
    dokonaniu zajęcia albo gdy jego wierzytelność stała się wymagalna po tej
    chwili, a przy tym
    dopiero później aniżeli wierzytelność zajęta. >>>

    .... z pozoru "masło-maślane" ... ale mamy do dyspozycji orzecznictwo sądów
    oraz tezy z piśmiennictwa ....
    .... a więc już coś mamy.

    W problemie opisywanym przeze mnie .... nikt się jeszcze nie wypowiedział.
    ============
    ..... nie istotne czy Twoje zdanie będzie słuszne czy nie ....
    ze zwykłej ciekawości (luźnej) chciałbym je poznać.

    pozdrawiam
    jacek

  • 4. Data: 2003-05-10 17:54:47
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "jacek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdania ...np. prof Miodka ?
    > no i co będzie miało "większy" cięzar gatunkowy ...?

    Z tego przepisu zrób sobie dwa.
    Pierwszy jako zakaz spożywania i miejsce.
    Drugi zezwolenie na spożywanie i miejsce.
    I zobaczysz jakie to polskie prawo łatwe i proste!!!???

    Pozdrowienia
    Michał (prawnik)