  • 11. Data: 2003-05-10 17:06:48
    Temat: Re: Jak sprzedać program?
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3EBD25B9.46714895@elita.pl...

    > Po co? Jak sprzedajesz bułkę też spisujesz umowę?

    Ale ja nie sprzedaję bułek, bo nie prowadzę działalności gospodarczej.
    Sprzedaż bułki też jest przecież odnotowana np. w kasie fiskalnej - tym
    bardziej program.

  • 12. Data: 2003-05-10 17:11:00
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Chcesz sprzedac kod zrodlowy czy wykonywalny?
    >Jesli wykonywalny to na pewno masz licencje
    >na kompilator (ale nie edukacyjna, tylko komercyjna
    >- zazwyczaj kilka tys. zlotych minimum)

    Eeee... chyba się przeliczyłeś. Weźmy taką Lerning Edition Visual Basic'a
    6.0 - jeśli jeszcze gdzieś się dostanie, to za góra 200zł, a można spokojnie
    programy sprzedawać (tak przynajmniej pisze w licencji).

    >Podsumowujac - jesli nie masz kompilatora to najlepiej sprzedaj kod
    zrodlowy i niech sami kompiluja.

    Program został skompilowany na legalnej wersji - inaczej nie pytałbym o to
    jak zgodnie z prawem mogę go sprzedać :)
    Czyli co? mam podpisać umowę - tak jak np. przy sprzedaży samochodu?
    Na razie pytam tylko hipotetycznie (nie planuję sprzedaży), bo ciekawi mnie
    na jakiej zasadzie można sprzedać swój własny program.

  • 13. Data: 2003-05-10 17:12:10
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdury... Kompilator VC++ w podstawowej wersji komercyjnej to wydatek ok.
    > 300zl. Jesli kompilator jest na licencji GNU, to wcale nie musi
    udostepniac
    > zrodel - licencja GNU nie przenosi sie na aplikacje nim skompilowane. Poza
    > tym problemy moze miec jesli BSA pogrzebie w jego komputerze, a nie w
    > komputerze tego komu program sprzedal - po czym niby mieli by poznac, ze
    > kompilator byl lewy?

    W sumie nie wiem czy np. kompilator gdzieś do pliku exe programu nie
    zapisuje danych o numerze licencji, itp... Mysle, ze mozliwe to jest.

  • 14. Data: 2003-05-10 17:16:13
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 6.0 - jeśli jeszcze gdzieś się dostanie, to za góra 200zł, a można
    > spokojnie programy sprzedawać (tak przynajmniej pisze w licencji).

    Jestes pewien, ze z Learning Edition mozna sprzedawac? Nie wydaje mi sie...
    Ale standard nie powinien byc wiele drozszy...

> [...]
    > Na razie pytam tylko hipotetycznie (nie planuję sprzedaży), bo ciekawi
    > mnie na jakiej zasadzie można sprzedać swój własny program.

    Chyba najbezpieczniej byloby zalozyc DG, no ale jesli masz zamiar sprzedawac
    pojedyncze sztuki to sensu to za duzego nie ma.

    pzdr
    Arkadesh

  • 15. Data: 2003-05-10 17:20:46
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    > Jestes pewien, ze z Learning Edition mozna sprzedawac? Nie wydaje mi
    sie...
    > Ale standard nie powinien byc wiele drozszy...

    Czytałem w licencji... i FAQ grupy pl.comp.lang.vbasic. Wersja ta ma tylko
    pewne ograniczenia funkcjonalne w stosunku do zwykłych wersji (enterprise i
    co tam jeszcze innego jest).

    > Chyba najbezpieczniej byloby zalozyc DG, no ale jesli masz zamiar
    sprzedawac
    > pojedyncze sztuki to sensu to za duzego nie ma.

    No właśnie - załóżmy, że to jeden program... jak to więc zrobić?

  • 16. Data: 2003-05-10 17:26:05
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    > sprzedawac
    >
    > No właśnie - załóżmy, że to jeden program... jak to więc zrobić?

    Hmmm.. jeszcze raz co rozumiesz tu przez jeden program? Moze powiedz troche
    wiecej - jak oceniasz popyt na ta aplikacje? I o jakich cenach myslisz?

    pzdr
    Arkadesh

  • 17. Data: 2003-05-10 17:56:23
    Od: "dK" <n...@w...pl>

    To reguluje umowa licencyjna, która może zastrzegać, że udziela
    "niezbywalnego" prawa do użytkowania, a wtedy, niestety, nie możesz takiego
    kupionego programu "sprzedać". Trzeba pamiętać, że nabywając licencję na
    użytkowanie oprogramowania nie stajemy się jego posiadaczami. Z programami,
    nawet tymi typowo narzedziowymi jest inaczej niż jak ze zwykłą wiertarką....

    dK
    ====================================
    nawet gówniane prawo jest prawem i trzeba się w nim babrać

  • 18. Data: 2003-05-10 17:59:48
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 10 May 2003 19:03:19 +0200, "Arkadesh Dreadful"
    <a...@g...pl> wrote:

    >Bzdury... Kompilator VC++ w podstawowej wersji komercyjnej to wydatek ok.
    >300zl.

    Byc moze, nie slyszalem. Ale czy tam
    da sie cokolwiek zrobic bez tych wszystkich bibliotek?
    Jednak w tym punkcie nie bede sie dalej klocil, w dwoch
    nastepnych zdecydowanie tak.

    >Jesli kompilator jest na licencji GNU, to wcale nie musi udostepniac
    >zrodel - licencja GNU nie przenosi sie na aplikacje nim skompilowane.

    Sprzedawane programy dla linuksa jakie znam sa udostepnione
    w wersji zrodlowej publicznie. To wymog. Aby zniechecic ludzi
    nie sa na FTP czy WWW tylko przez CVS, ale pelne zrodla sa!
    Sam kompilowalem. W tym samym czasie mozna kupic skompilowane
    wersje wraz z supportem za ciezkie $$$.

    >Poza
    >tym problemy moze miec jesli BSA pogrzebie w jego komputerze, a nie w
    >komputerze tego komu program sprzedal - po czym niby mieli by poznac, ze
    >kompilator byl lewy?

    Ooo, taki jakis program. Poprosimy o licencje. Aaa, ktos sprzedal,
    pan wygrzebie umowe. Dziekuje, pan X,, Y, adres Z. Ciekawe, czy
    prywatny czlowiek wydal kilka tys. zlotych na kompilator.
    Niech sie pan nie martwi. Sami to sprawdzimy. :-)

  • 19. Data: 2003-05-10 18:12:41
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Byc moze, nie slyszalem. Ale czy tam
    > da sie cokolwiek zrobic bez tych wszystkich bibliotek?
    > Jednak w tym punkcie nie bede sie dalej klocil, w dwoch
    > nastepnych zdecydowanie tak.

    No zalezy co sie robi. Brak jest rzeczy bazodanowych i profilera.

> [...]
    > nie sa na FTP czy WWW tylko przez CVS, ale pelne zrodla sa!
    > Sam kompilowalem. W tym samym czasie mozna kupic skompilowane

    Bo na Linuksie wiekszosc rzeczy jest OpenSource. Ale to juz wymog stawiany
    przez autorow konkretnych aplikacji. Rzeczy skompilowane gcc mozna
    sprzedawac jak sie chce - na grupach o programowaniu dyskusja na ten temat
    wybucha srednio raz na miesiac... I chyba w GNU FAQ (albo gcc FAQ) o tym
    jest...
    Zreszta jesli byloby inaczej, to chyba np. SonyEricsson bylby w klopotach.
    Bo aplikacje na platforme mophun tworzy sie za pomoca przerobionego gcc - do
    ktorego sa zrodla, ale do aplikacji nim zrobionych juz nie.

> [...]
    > prywatny czlowiek wydal kilka tys. zlotych na kompilator.
    > Niech sie pan nie martwi. Sami to sprawdzimy. :-)

    A to prawda. Tyle, ze to wg mnie i bez grzebania w komputerze moga od razu
    najsc tworce - w koncu sprzedajac program trzeba sie liczyc z faktem, ze sie
    wystawia pod celownik

    pzdr
    Arkadesh

  • 20. Data: 2003-05-10 19:01:29
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

> [...]

    > nie sa na FTP czy WWW tylko przez CVS, ale pelne zrodla sa!
    > Sam kompilowalem. W tym samym czasie mozna kupic skompilowane

    O dogrzebalem sie: tu jest napisane, ze programy skompilowane gcc moga byc
    rozpowszechniane na dowolnej licencji:

    http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#CanIUseGPLT
    oolsForNF

    a tu, ze nie ma prawnej mozliwosci wymuszenia uzycia konkretnej licencji dla
    programu skompilowanego gcc, czy innym programem na licencji GPL

    http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#GPLOutput

    Wiec ten wymog o ktorym mowisz nie moze byc narzucony przez licencje
    kompilatora .

    pzdr
    Arkadesh