  • 11. Data: 2006-06-04 15:28:56
    Temat: Re: Groźny PIES sąsiada !!
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > ROTFL

    badz laskaw rozwinac.

    ustawa o ochronie zwierząt - art. 35:
    1. Kto zabija zwierzę z naruszeniem przepisów art. 6 ust. 1, art. 33 lub
    art.
    34 ust. 1-4 albo znęca się nad nim w sposób określony w art. 6 ust. 2,
    podlega karze pozbawienia wolności do roku, ograniczenia wolności albo
    grzywny.
    2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa ze szczególnym
    okrucieństwem,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo
    grzywny.

    gosc chce wymusic pewne dzialanie grozac powyzszym tj popelnieniem
    przestepstwa.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 12. Data: 2006-06-04 16:15:51
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Przemek R. wrote:

    > gosc chce wymusic pewne dzialanie grozac powyzszym tj popelnieniem
    > przestepstwa.

    Groźba musi budzić uzasadnioną obawę.

  • 13. Data: 2006-06-04 16:32:55
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 cze o godzinie 12:17, na pl.soc.prawo, chefo napisał(a):

    > Mieszkam na osiedlu domów jednorodzinnych. Małe działki jedna obok
    > drugiej oddzielone zwykłą siatką.

    Jak mniemam - siatkę macie "wspólną"?

    > Sąsiad ma psa owczarka niemieckiego który jest agesywny w stosunku do
    > obcych. Mam małe dziecko i boję się go wypuścić na podwórko w czasie
    > gdy u sąsiada jest puszczony pies. Jeżeli dziecko bawi się z dala od
    > siatki pies nie reaguje, ale gdy zbliży się do ogrodzenia momentalnie
    > zaczyna się szczekanie i doskakiwanie do ogrodzenia.

    To normalny objaw - pies chroni swoje terytorium - jest jak każdy owczarek
    ściśle przywiązany do tego terenu.

    > Boję się, że dziecko chwyci ogrodzenia niezauważywszy psa a ten nagle
    > doskakując ugryzie je. Pilnuję dziecka jednak w tym przypadku
    > muszę za nim chodzić cały czas i nie mogę usiąść na ławce zostawiając go

    Jako rodzic - odpowiadasz za swoją pociechę.

    > aby bawił się sam gdyż nigdy nie wiem czy przypadkiem dziecko nie
    > pamiętając, lub nie zwaracając na to uwagi podczas zabawy nie podejdzie
    > pod ogrodzenie czy nawet przełoży rączki za ogrodzenie.

    Ta siatka jest z tak dużymi "oczkami"?

    > Czy mogę domagać się aby pies przebywał w "kojcu" bądź na łańcuchu

    Vice versa - czy sąsiad, właściciel psa może domagać się od Ciebie byś
    swoje dziecko trzymał w pokoju, w domu?

    > czy może moje podwórko jest moją sprawą a sąsiada jego sprawą i wolno mu
    > mieć puszczonego w jego obrębie psa,

    Oczywiście - jest na zamkniętym terenie - odpowiednio oznakowanym.

    > a ja mam chodzić za dzieckiem i cały czas go pilnować.

    To Twój rodzicielski obowiązek.

    > Czy może tylko spokojne dogadanie się z sąsiadem.

    To byłoby idealne rozwiązanie - ale zapewne trudne do osiągnięcia.
    Sugeruję by na swojej "części" ogrodu zainstalować dodatkowo "swoją siatkę"
    - wtedy dziecko na pewno nie przełoży rączek na stronę gdzie jest pies.
    Dlaczego chciałbyś osiągać jakiś cel (w tym przypadku ograniczasz wolność
    sąsiada i jego psa) - gdy tymczasem jest tak banalnie proste rozwiązanie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 14. Data: 2006-06-04 16:42:31
    Od: rambo <b...@i...pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Jak mniemam - siatkę macie "wspólną"?

    > To normalny objaw - pies chroni swoje terytorium - jest jak każdy owczarek
    > ściśle przywiązany do tego terenu.

    > Jako rodzic - odpowiadasz za swoją pociechę.

    Nie. Mamy akademicki przypadek NIEDBALSTWA ze strony sasiada.
    Na wlascicielu ciazy obowiazek zadbani o minimum bezpieczenstwa tam
    gdzie sie da przewidziec szkode.

    Pytanie testowe w sadzie: czy pogryzienie dziecka da sie w tym
    konkretnym przepadku przewidziec przez wlasciciela?

    > Ta siatka jest z tak dużymi "oczkami"?

    Nie ma ZADNEGO znaczenia z czego jest ogrodzenie. Znaczenie ma, czy
    wlasciciel moze przewidziec szkode przy obecnym stanie plotu.

    > Vice versa - czy sąsiad, właściciel psa może domagać się od Ciebie byś
    > swoje dziecko trzymał w pokoju, w domu?

    Absolutnie nie. Dla zajscia NIEDBALSTWA (tego prawnego, a nie
    literackiego) na stronie ciazy obowiazek zapobiezenia szkodzie, kiedy ja
    da sie przewidziec.

    Nie ma rownosci pomiedzy obowiazkami sprawcy i ofiary.

    > Oczywiście - jest na zamkniętym terenie - odpowiednio oznakowanym.

    Czy ten pies umie czytac? :-P

    Na swoim terenie nie mozesz robic wielu rzeczy.

    > To Twój rodzicielski obowiązek.

    nie prawda.

    Obowiazek spoczywa na stronie ktora stwarza zagrozenie, kiedy da sie je
    przewidziec.

    Konczyles szkole w Szczytnie?

  • 15. Data: 2006-06-04 17:03:21
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 cze o godzinie 18:42, na pl.soc.prawo, rambo napisał(a):

    > Nie. Mamy akademicki przypadek NIEDBALSTWA ze strony sasiada.

    Pytanie testowe: krórego sąsiada?
    Niedbale toszczy się o dziecko .... może być? :)

    > Pytanie testowe w sadzie: czy pogryzienie dziecka da sie w tym
    > konkretnym przepadku przewidziec przez wlasciciela?

    Właściciela .... ekhmmm dziecka czy psa? :)

    > Nie ma ZADNEGO znaczenia z czego jest ogrodzenie. Znaczenie ma, czy
    > wlasciciel moze przewidziec szkode przy obecnym stanie plotu.

    Właściciel czego? Psa, płotu czy dziecka?

    > Absolutnie nie. Dla zajscia NIEDBALSTWA (tego prawnego, a nie
    > literackiego) na stronie ciazy obowiazek zapobiezenia szkodzie, kiedy ja
    > da sie przewidziec.

    Mam przewidzieć że do sąsiada np. przyjedzie facet z chomikiem i mój pies
    go pożre gdy ten chomik wejdzie na mój teren ...... może być taka opcja?
    :)

    > Nie ma rownosci pomiedzy obowiazkami sprawcy i ofiary.

    Kto w Twoim odczuciu jest "ofiarą" a kto "sprawcą"?

    > Czy ten pies umie czytac? :-P
    > Na swoim terenie nie mozesz robic wielu rzeczy.

    Wysuwasz tezę że na swoim terenie nie mogę mieć hasającego psa - tak?

    > nie prawda.

    Wow!!
    Zapewne jesteś pierwszym "patrolowym" koszulokiem, purpuratem - i zaczniesz
    zwalać winę za wychowanie bachora na wszystkich za wyjątkiem rodziców.

    > Obowiazek spoczywa na stronie ktora stwarza zagrozenie, kiedy da sie je
    > przewidziec.

    Powtarzasz się.

    > Konczyles szkole w Szczytnie?

    Nie.
    Ale ty chyba pobierałeś u poetza nauki - tudzież jemu podobnych.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 16. Data: 2006-06-04 17:05:20
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 cze o godzinie 19:03, na pl.soc.prawo, Artur Ch. napisał(a):

    > Dnia 4 cze o godzinie 18:42, na pl.soc.prawo, rambo napisał(a):

    Upssss
    Nie spojrzałem wcześniej do nagłówka - to nasz znakomity moherowy beret, i
    tym podobny paść tutaj wylazł.
    No comments betonie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 17. Data: 2006-06-04 17:25:40
    Od: rambo <b...@i...pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Pytanie testowe: krórego sąsiada?

    ZAWSZE tego ktory stwarza zagrozenie szkody innej osobie.

    > Niedbale toszczy się o dziecko .... może być? :)

    w noweli tak, w wykladni prawa nie.

    Obowiazek troski ciazy na tym ktory moze wyrzadzic "przewidywalna" szkode.

    Czy kable tez instalujesz bez zabezpieczenia, bo przeciez kazdy
    przechodzien wie ze moga stwarzac zagrozenie zycia?

    > Właściciela .... ekhmmm dziecka czy psa? :)

    wlasciciela psa ktory stwarza przewidywalne niebezpieczenstwo szkody
    osoba postronnym.

    > Właściciel czego? Psa, płotu czy dziecka?

    Domysl sie. Zainstaluj przewody wysokiego napiecia bez zabezpieczenia
    przed szkoda osoobm postronnym, a pozniej w sadzie tlumacz ze to ich
    wina ze zastali porazeni. Jak myslisz, jak tdaleko byz zajechal taka obrona?

    > Mam przewidzieć że do sąsiada np. przyjedzie facet z chomikiem i mój pies
    > go pożre gdy ten chomik wejdzie na mój teren ...... może być taka opcja?
    > :)

    Jezeli wiesz ze do sasiada przyjezdza w soboty kolega z chomikiem, to
    tak. Da sie przewidziec szkode. Jestes odpowiedzialny.

    Wszystko zalezy od tego czy da sie przewidziec szkode.

    Czy da sie *przewidziec* pogryzienie dziecka przez plot?

    > Kto w Twoim odczuciu jest "ofiarą" a kto "sprawcą"?

    Domysl sie.

    > Wysuwasz tezę że na swoim terenie nie mogę mieć hasającego psa - tak?

    oczywiscie, nie mozesz tez wybudowac lotniska, postawic wiezy radiowej,
    wykopac kanalu, otworzyz toksycznego wysypiska smieci, i setki innych
    czynnosci. Co w tym dziwnego?

    > Wow!!
    > Zapewne jesteś pierwszym "patrolowym" koszulokiem, purpuratem - i zaczniesz
    > zwalać winę za wychowanie bachora na wszystkich za wyjątkiem rodziców.

    Zwroc uwage, ze jestes na grupie prawnej, a nie etycznej. Prawna
    definicja niedlabstwa zrzuca odpowiedzialnosc na sprawce przewidywalnej
    szkody. Dopiero po wyczerpaniu tej odpowiedzialnosci mozna, powtarzam
    mozna pdnosci obrone niedbalstwa ofiary. Wszystko zalezy od tego czy
    ofiara miala *prawny* obowiazek podejmowania czynnosci. Na przechodniu i
    sasiedzie nie ciazy obowiazek dbania o cudze psy.

    > Powtarzasz się.

    bo Ty powtarzasz sie.

  • 18. Data: 2006-06-04 17:31:06
    Od: rambo <b...@i...pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Upssss
    > Nie spojrzałem wcześniej do nagłówka - to nasz znakomity moherowy beret, i
    > tym podobny paść tutaj wylazł.
    > No comments betonie.

    Ja natomiast nie mam komentarzy nt twojego biznesu. Pewnie wykonujesz
    prace pod nazwa Elektro - Instal rownie starannie, jak jak podchodzisz
    do bezpieczenstwa z psami. Nie dziwo, ze nie masz uprawnien.

  • 19. Data: 2006-06-04 17:33:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Groźba musi budzić uzasadnioną obawę.

    no co ty mistrzu nie powiesz...

  • 20. Data: 2006-06-04 18:30:48
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 cze o godzinie 19:25, na pl.soc.prawo, rambo napisał(a):

    > ZAWSZE tego ktory stwarza zagrozenie szkody innej osobie.

    Więc każda kobieta winna się trzymać od ciebie z daleka.
    Dlaczego?
    Ponieważ przebywanie z tobą, a nie daj boże spółkowanie, doprowadzi do
    zapłodnienia - a co za tym idzie - narodziny potomstwa - a to już byłoby
    ogromna tragedia dla ludzkości.
    Każda kobieta więc by uniknąć zagrożenia musi być co najmniej o kilka
    metrów od ciebie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423