  • 1. Data: 2006-06-03 20:02:47
    Temat: Okradziony przez sprzedawce.
    Od: "Daraw" <d...@o...pl>

    Witam
    Zona zostala okradziona przez kasjerke jednego ze znanych marketów
    budowlanych. Tak sie wydarzylo ze kasjerka nabila na karte oprócz
    jej zakupów dodatkowe 100zl (jako osobna transakcja). Wykrylem to
    sprawdzajac wyciag bankowy. Zglosilismy to w sklepie. Kierowniczka
    po 2 dniach zadzwonila z info iz sprawa sie wyjasnila i maja nam
    zwrócic pieniadze. Kierowniczka nie chciala jednak powiedziec co
    oznacza owe "sprawa sie wyjasnila".
    Czujemy sie bezczelnie okradzeni. Zakupy byly na kilka tys zl wiec
    moze kasjerka myslala ze nie zauwazymy.
    Pytanie, co z ta sytuacja zrobic ? Zglosic gdzies do UOKiK ? Czy
    moze jeszcze gdzies i jak ?

    pozdrawiam
    Darek W.

  • 2. Data: 2006-06-03 21:19:56
    Temat: Re: Okradziony przez sprzedawce.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "Daraw" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    Witam
    Zona zostala okradziona przez kasjerke jednego ze znanych marketów
    budowlanych.

    A co to byla za transakcja?

    Dlaczego przypuszczasz umyslna wine kasjerki? Zycze kiedys Tobia takiej
    pomylki i bys Ty byl posadzony o kradziez.

    SDD

  • 3. Data: 2006-06-03 21:25:45
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Daraw" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > budowlanych. Tak sie wydarzylo ze kasjerka nabila na karte oprócz
    > jej zakupów dodatkowe 100zl (jako osobna transakcja). Wykrylem to

    Aha, czyli Twoja żona podpisała wydruk z terminala /
    wpisała PIN, nie patrząc na kwotę? To fajną masz żonę.

    Piotr

  • 4. Data: 2006-06-03 21:51:10
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    >budowlanych. Tak sie wydarzylo ze kasjerka nabila na karte oprócz
    >jej zakupów dodatkowe 100zl (jako osobna transakcja).

    pewnie sam sie nigdy nie pomyliles? i rozumiem, ze na slipie podpisales kwote X

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-03 21:53:01
    Temat: Re: Okradziony przez sprzedawcę.
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Daraw napisał:
> [...]
    > budowlanych. Tak sie wydarzylo ze kasjerka nabila na karte oprócz
    > jej zakupów dodatkowe 100zl (jako osobna transakcja). Wykrylem to

    Żona podpisywała się / wstukiwała PIN raz czy więcej? Jeśli raz, to
    wykluczona jest raczej możliwość naliczenia takiej transakcji
    nieumyślnie (co sugerują inni). Najprościej chyba pieniądze odzyskać od
    banku w drodze reklamacji (skoro obciążyli konto żony za transakcję,
    której nie autoryzowała). Z domniemaną oszustką bank już sobie poradzi.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-06-03 22:06:18
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    Daraw napisał:
> [...]

    banku w drodze reklamacji (skoro obciążyli konto żony za transakcję,
    której nie autoryzowała). Z domniemaną oszustką bank już sobie poradzi.

    Rozumiem, ze - wg Ciebie - gdyby podpisala osobno swistek na 100 zl, wowczas
    nieumyslne dzialanie kasjerki jak najbardziej wchodzi w gre?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-06-03 22:27:12
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    SDD wrote:
    > Rozumiem, ze - wg Ciebie - gdyby podpisala osobno swistek na 100 zl, wowczas
    > nieumyslne dzialanie kasjerki jak najbardziej wchodzi w gre?

    Jeśli kasa nie jest sprzężona z terminalem, kasjerka jest zielona, a
    klient nieostrożny: owszem:

    1. wstukać się kwotę transakcji 10x za małą
    2. klient się podpisuje
    3. "Ups, rąbnęłam się"
    4. przeprowadzić z udziałem klienta poprawną transakcję
    5. zapomnieć, że pierwszą transakcję wypadałoby anulować

    P.S. Wcinaj jak cytujesz.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-06-04 00:16:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 3 Jun 2006 13:02:47 -0700, Daraw napisał(a):

    > Pytanie, co z ta sytuacja zrobic ?

    Przede wszystkim udajcie się do sklepu i dokładnie wypytajcie co i jak. Być
    może rzeczywiście zaszła jakaś pomyłka, bo przeciez przy płatności kartą
    kasjerka nie miała możliwości zabrania sobie tej gotówki dla siebie, więc
    wątpię w jej umyślną winę. Najważniejsze, to zachować spokój i nie robić od
    razu awantury.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-06-04 05:35:19
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 cze o godzinie 23:25, na pl.soc.prawo, PiotRek napisał(a):

    > Aha, czyli Twoja żona podpisała wydruk z terminala /
    > wpisała PIN

    Czy wiesz że nie trzeba "wstukiwać" PINu przy kartach np. debetowych,
    kredytowych z Visy wystawionych przez mBank i wiele innych banków?

    > To fajną masz żonę.

    Skąd wiesz - widziałeś ją?
    Ponadto to kwestia gustu ;)

    NMSP

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 10. Data: 2006-06-04 06:52:37
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Czy wiesz że nie trzeba "wstukiwać" PINu przy kartach np. debetowych,
    > kredytowych z Visy wystawionych przez mBank i wiele innych banków?

    A czy wiesz co oznacza ukosnik w uzytym przez Piotrka sformulowaniu: