  • 1. Data: 2006-06-04 10:17:02
    Temat: Groźny PIES sąsiada !!
    Od: chefo <c...@g...pl>

    Mieszkam na osiedlu domów jednorodzinnych. Małe działki jedna obok
    drugiej oddzielone zwykłą siatką. Sąsiad ma psa owczarka niemieckiego
    który jest agesywny w stosunku do obcych. Mam małe dziecko i boję się go
    wypuścić na podwórko w czasie gdy u sąsiada jest puszczony pies. Jeżeli
    dziecko bawi się z dala od siatki pies nie reaguje, ale gdy zbliży się
    do ogrodzenia momentalnie zaczyna się szczekanie i doskakiwanie do
    ogrodzenia. Boję się, że dziecko chwyci ogrodzenia niezauważywszy psa a
    ten nagle doskakując ugryzie je. Pilnuję dziecka jednak w tym przypadku
    muszę za nim chodzić cały czas i nie mogę usiąść na ławce zostawiając go
    aby bawił się sam gdyż nigdy nie wiem czy przypadkiem dziecko nie
    pamiętając, lub nie zwaracając na to uwagi podczas zabawy nie podejdzie
    pod ogrodzenie czy nawet przełoży rączki za ogrodzenie.

    Wiem, że pies jest szczepiony, zarjestrowany, jest tabliczka na
    ogrodzeniu "Zły pies".

    Czy mogę domagać się aby pies przebywał w "kojcu" bądź na łańcuchu czy
    może moje podwórko jest moją sprawą a sąsiada jego sprawą i wolno mu
    mieć puszczonego w jego obrębie psa, a ja mam chodzić za dzieckiem i
    cały czas go pilnować. Czy są na to jakieś przepisy prawne, czy może
    tylko spokojne dogadanie się z sąsiadem.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-04 10:44:17
    Temat: Re: Groźny PIES sąsiada !!
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy mogę domagać się aby pies przebywał w "kojcu" bądź na łańcuchu

    bez przesady, jezlei zalezy Ci na 100 % bezpieczestwie to ze swojej
    strony wykaz troszke zaangazowania a nie wymagaj ograniczenia czyjejs
    swobody(patrz nizej), chcialbys by CIebie trzymano na lancuchu?

> [...]
    > cały czas go pilnować. Czy są na to jakieś przepisy prawne, czy może
    > tylko spokojne dogadanie się z sąsiadem.

    a nie mozesz od swojej strony postawic jeszcze jeden plot wysoki ?
    Cos co by nie zeszpecilo widoku (np taki drewniany z galazkami)
    a co by wyeliminowalo ryzyko.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 3. Data: 2006-06-04 10:48:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    >
    > a nie mozesz od swojej strony postawic jeszcze jeden plot wysoki ?
    > Cos co by nie zeszpecilo widoku (np taki drewniany z galazkami)

    albo posadzic gęste wysokie krzaki przy plocie .

    P.

  • 4. Data: 2006-06-04 10:56:06
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "chefo" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Boję się, że dziecko chwyci ogrodzenia niezauważywszy psa a ten nagle
    >doskakując ugryzie je.

    Skoro to duzy owczarek to pewnie trudno go nie zauwazyc? A ugryżc przez
    siatkę tez nie jest łatwo. Poza tym czy naprawdę masz tak male podwórko, ze
    dziecko musi bawić sie wtykając paluchy na teren posesji sąsiada?

    >Pilnuję dziecka jednak w tym przypadku muszę za nim chodzić cały czas

    Skoro sie powiedziało A to trzeba powiedziec i B. Skoro zdecydowałes sie na
    dziecko to bądz za nie odpowiedzialny. Chodz za nim, tłumacz, pilnuj, a nie
    zrzucaj tego na barki innych bo za miesiac umiescisz post czy nie dałoby sie
    zablokowac ruchu samochodowego za Twoim ogrodzeniem bo dziecko moze wyjsc za
    ogrodzenie...

    >czy może tylko spokojne dogadanie się z sąsiadem.

    Pogadac z dzieckiem sie nie da? Zakladam, ze mówisz mu "nie dotykaj tego, bo
    sie oparzysz, nie rob tego bo sie skaleczysz". Powiedzenie "nie podchodz do
    siatki bo piesek będzie się zlościł i moze zrobic ci "ziazi" " nie jest
    znowu az takim problemem. Dzieci wbrew pozorom sporo rozumieją.

    HaNkA, matka 3latka i hodowca rottweilerów w jednym

  • 5. Data: 2006-06-04 10:58:25
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    <ciach całość>

    Byłam pewna, ze odezwiesz sie jako pierwszy w tym wątku:-) A teraz odpowie
    Ci Andrzej:-) A do mnie doczepi sie flower i będziemy miec powtórkę z
    ostatniego wątq:-). A niedziela dzis taka szaro-bura...;-)

    HaNkA

  • 6. Data: 2006-06-04 11:09:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ci Andrzej:-) A do mnie doczepi sie flower i będziemy miec powtórkę z
    > ostatniego wątq:-). A niedziela dzis taka szaro-bura...;-)

    :-))

    P.

  • 7. Data: 2006-06-04 12:21:32
    Od: chefo <c...@g...pl>

    No to pojechaliście po mnie a nie o to mnie chodziło więc przyznaję się
    sytuacja jest odwrotna czyli to ja mam psa owczarka a sąsiady dziadek i
    babcia córkę i córkę córki czyli wnuczkę i o tę tą wnuczkę właśnie cały
    problem.
    Odwróciłem sytuację gdyż to on mnie straszy sądami, strażami miejskimi
    policją, tym że mi psa załatwi i takie tam więc chciałem wiedzieć czy
    tak naprawdę coś może mi zrobić.
    Fakt mój pies jest ostry w stosunku do obcych osób jednak sąsiada nie
    lubi szczególnie. Z tego co wiem wyprowadził się ze swojego poprzedniego
    miejsca zamieszkania gdyż ciągle kłócił się z sąsiadami więc jak widać
    jest człowiekiem dosyć konfliktowym. Sąsiad który mieszka po jego
    drugiej stronie już się psa pozbył, bo nie chciał problemów.
    Ja natomiast nie ustąpię, bo nie będzie mi się tu jakiś koleś wprowadzał
    i ustawiał sobie całej okolicy bo jemu się nie podoba, że to wokoło sama
    psiarnia. Kiedyś mi powiedział, że i stąd się wyprowadzi bo on chce mieć
    spokój a nie same psy wokół siebie ale jak widać coś mu ta wyprowadzka
    nie wychodzi. Ja mu powiedziałem, że mnie jakoś specjalnie żal go nie
    będzie.
    Teraz mam już awanturę o to nawet jak mi pies po 22:00 wychodząc na siku
    szczeknie dwa razy na osiedlu. Że mu spokój zakłocam i wogóle. Wiem że
    po 22:00 ok, ale tu już widać ewidentne czepianie się wszystkiego.

    Oczywiście mam tzw. "kojec" na podwórku i gdy jego córka wyjdzie z
    dzieckiem na podwórze i prosi mnie o to czy nie mógłbym zamknąć psa, nie
    ma problemu ja nie mam nic przeciwko temu, pies jakoś też nie płacze z
    tego powodu, że godzinkę czy dwie posiedzi w zamknięciu, ale to wszystko
    grzecznie i spokojnie. Generalnie też nie zostawiam psa samego,
    praktycznie zawsze jest na podwórku z mną wówczas jakoś sąsiedzi go nie
    interesują.

    Wypraszam sobie natomiast uwagi dziadka sąsiada w stosunku do mojej
    rodziny w stylu, że tego psa trzeba będzie uśpić, albo że dzwoni na
    policję czy straż miejską bo tak dalej być nie może, że jak Wy się tego
    psa nie pozbędziecie to on sam zrobi z nim porządek itd itp. Jemu już
    nie chodzi nawet o to dziecko bo to jeszcze mogę zrozumieć. Nie ważne,
    że pies jest ze mną i nic nie robi tylko leży pod ławką on i tak zaczyna
    swoje ze strażą z policją z sądem. Poprostu jednym słowem wg niego nie
    mogę sobie wyjść do ogródka z psem chyba oczywiście, że ich tam nie ma.

    Chodzi mnie tylko o sytuację, że jak już zadzwonił przyjedzie biedna
    straż miejska czy policja no i mam psa, mam ogrodzenie, pies szczepiony,
    zarejestrowany, tabliczka jest no to co oni biedni mogą mi zrobić, aby
    sąsiad był wkońcu szczęsliwy.

    Krzaki przy płocie to dobra rada i takie też już rosną, ale z rok może
    dwa poczekamy zanim coś konkretnego z nich wyrosnie.

  • 8. Data: 2006-06-04 12:32:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    chefo napisał(a):
> [...]
    > problem.
    > Odwróciłem sytuację gdyż to on mnie straszy sądami, strażami miejskimi

    O ile zabicie psa bedzie potraktowane jako przestepstwo na twoja szkode
    (nie wiem czy tak jest, to pytanie) to wowczas mamy tutaj zmuszanie do
    okreslonego dzialania stosujac grozbe bezprawna (art 191 kk) a to
    stanowi przestepstwo zagrozozne kara do lat 3.
    Proponuje nagrywac to co opowiada a pozniej zrobic z tegouzyte.

    P.

  • 9. Data: 2006-06-04 14:01:43
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Przemek R. wrote:

> [...]
    > okreslonego dzialania stosujac grozbe bezprawna (art 191 kk) a to
    > stanowi przestepstwo zagrozozne kara do lat 3.

    ROTFL

  • 10. Data: 2006-06-04 14:09:45
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    chefo wrote:

    > Odwróciłem sytuację gdyż to on mnie straszy sądami, strażami miejskimi
    > policją, tym że mi psa załatwi i takie tam więc chciałem wiedzieć czy
    > tak naprawdę coś może mi zrobić.

    Jeśli sąd uzna, że pies jest obiektywnie uziążliwy lub niebezpieczny -
    owszem.

    > Fakt mój pies jest ostry w stosunku do obcych osób jednak sąsiada nie

    To dlaczego psa nie wychowałeś odpowiednio?

    [ciach]

> [...]
    > spokój a nie same psy wokół siebie ale jak widać coś mu ta wyprowadzka
    > nie wychodzi. Ja mu powiedziałem, że mnie jakoś specjalnie żal go nie

    Bo wszędzie są stada psów :-/

    A osób potrafiących prawidłowo wychować psa - bardzo mało.

    > Teraz mam już awanturę o to nawet jak mi pies po 22:00 wychodząc na siku
    > szczeknie dwa razy na osiedlu. Że mu spokój zakłocam i wogóle. Wiem że
    > po 22:00 ok, ale tu już widać ewidentne czepianie się wszystkiego.

    A jakbyś ty się czuł, jakby to ten sąsiad wychodził sobie na zewnątrz
    odlać się i przy okazji parę razy na cały głos "kurwa" wrzasnąć?

    [ciach]

    > grzecznie i spokojnie. Generalnie też nie zostawiam psa samego,
    > praktycznie zawsze jest na podwórku z mną wówczas jakoś sąsiedzi go nie
    > interesują.

    Pies z chorobą sierocą? ;-)

    [ciach]

> [...]
    > swoje ze strażą z policją z sądem. Poprostu jednym słowem wg niego nie
    > mogę sobie wyjść do ogródka z psem chyba oczywiście, że ich tam nie ma.

    A tu to faktycznie przegina. Ja rozumiem jak pies ujada bez sensu - mi
    to też przeszkadza (a komu nie? chyba tylko głuchym...). Ale jak sobie
    grzecznie biega czy leży... co za problem?

> [...]
    > straż miejska czy policja no i mam psa, mam ogrodzenie, pies szczepiony,
    > zarejestrowany, tabliczka jest no to co oni biedni mogą mi zrobić, aby

    IMHO sporo zależy od reakcji psa na nich - jeśli zacznie ujadać i się w
    ich kierunku rzucać... cóż...

    > Krzaki przy płocie to dobra rada i takie też już rosną, ale z rok może
    > dwa poczekamy zanim coś konkretnego z nich wyrosnie.

    Polej im jakiegoś dobrego nawozu ;)