    From: rambo <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Groźny PIES sąsiada !!
    Date: Sun, 04 Jun 2006 16:42:31 GMT

    Artur Ch. wrote:

    > Jak mniemam - siatkę macie "wspólną"?

    > To normalny objaw - pies chroni swoje terytorium - jest jak każdy owczarek
    > ściśle przywiązany do tego terenu.

    > Jako rodzic - odpowiadasz za swoją pociechę.

    Nie. Mamy akademicki przypadek NIEDBALSTWA ze strony sasiada.
    Na wlascicielu ciazy obowiazek zadbani o minimum bezpieczenstwa tam
    gdzie sie da przewidziec szkode.

    Pytanie testowe w sadzie: czy pogryzienie dziecka da sie w tym
    konkretnym przepadku przewidziec przez wlasciciela?

    > Ta siatka jest z tak dużymi "oczkami"?

    Nie ma ZADNEGO znaczenia z czego jest ogrodzenie. Znaczenie ma, czy
    wlasciciel moze przewidziec szkode przy obecnym stanie plotu.

    > Vice versa - czy sąsiad, właściciel psa może domagać się od Ciebie byś
    > swoje dziecko trzymał w pokoju, w domu?

    Absolutnie nie. Dla zajscia NIEDBALSTWA (tego prawnego, a nie
    literackiego) na stronie ciazy obowiazek zapobiezenia szkodzie, kiedy ja
    da sie przewidziec.

    Nie ma rownosci pomiedzy obowiazkami sprawcy i ofiary.

    > Oczywiście - jest na zamkniętym terenie - odpowiednio oznakowanym.

    Czy ten pies umie czytac? :-P

    Na swoim terenie nie mozesz robic wielu rzeczy.

    > To Twój rodzicielski obowiązek.

    nie prawda.

    Obowiazek spoczywa na stronie ktora stwarza zagrozenie, kiedy da sie je
    przewidziec.

    Konczyles szkole w Szczytnie?