  • 301. Data: 2021-09-01 14:20:29
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 01 Sep 2021 11:08:04 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Co innego jednak jest wymuszanie szantażem moralnym jawnego
    > olania przez Straż Graniczną swoich obowiązków i przymknięcia
    > oka na próbę popełnienia przestępstwa.

    Masz rację, to odrażające. Możesz się do woli oburzać w juznecie na takie
    praktyki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 302. Data: 2021-09-01 14:21:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Sep 2021 13:46:18 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Czy może wyjeżdżali w koszulach na grzbiecie? Trudno uwierzyć, bo w PRL dobre
    posady mieli.

    No proszę. O czym by nie dyskutować, szury od Korwina i tak napiszą w końcu
    o Żydach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 303. Data: 2021-09-01 14:22:07
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 14:06, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Ja nie twierdzę, że to czyjaś wina. Tylko świat jest jaki jest.
    > Wyrównywanie na siłę często kończy się przegięciem w drugą stronę.

    Zawsze jest czyjaś wina. I niektóre sprawy trzeba wyrównać na siłę,
    skoro nie ma innej możliwości.
    Niewolnictwo, to nie był "świat jest jaki jest" i nie uważam, że brak
    niewolnictwa jest przegięciem w drugą stronę.

    Nie wyobrażam sobie również przegięcia w drugą stronę, przy np.
    likwidacji (choćby i na siłę) rasizmu.
    Co takiego strasznego może się stać np. rozdzielając państwo od
    kościoła? Ja w tym widzę same pozytywy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 304. Data: 2021-09-01 14:24:10
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > Masz rację, to odrażające. Możesz się do woli oburzać w juznecie na takie
    > praktyki.

    Oczywiście, jak również Ty masz pełne prawo się nimi zachwycać.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 305. Data: 2021-09-01 14:33:41
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > Nie wyobrażam sobie również przegięcia w drugą stronę, przy np.
    > likwidacji (choćby i na siłę) rasizmu.

    Przy likwidacji rasizmu i nierówności płci łatwo np. wymuszać
    preferowanie dotychczas dyskryminowanych grup, co jest dyskryminacją
    "w drugą stronę". Brak dyskryminacji nie jest wtedy, kiedy kobieta
    czy Murzyn dostaje fory za bycie kobietą czy Murzynem, a wtedy,
    kiedy to, czy np. dostaniesz to stanowisko nie zależy od tego
    czy jesteś czy też nie kobietą lub Murzynem.

    > Co takiego strasznego może się stać np. rozdzielając państwo od
    > kościoła? Ja w tym widzę same pozytywy.

    Ja tu też widzę wyłącznie plusy, ale niektórzy mogą być,
    nomen omen, święcie oburzeni :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 306. Data: 2021-09-01 15:18:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak zabierać wszystkim to wszystkim.
    Nie zapomnij o niedawaniu jakiegokolwiek kieszonkowego swoim dzieciom, przecież mają
    dwie ręce i głowę.
    Z Twoją żoną podobnie, choć zapewne ma jeszcze dwie nogi, no ale pełnoletnia, da
    radę.

    -----

  • 307. Data: 2021-09-01 15:35:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 14:13, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Kurczę, znowu mam tłumaczyć coś, co pisałem już chyba z dziesięć
    > razy?
    >
    > Nie chodzi, że przekraczali nielegalnie, ale że nie szantażowali
    > pograniczników żeby przymknęli oko na ich nielegalne przekroczenie.

    Może nie musieli przymykać oczu, bo ci pogranicznicy w cywilizowanych
    krajach po prostu przestrzegali prawa i przyjmowali wnioski o azyl
    zamiast cofać ich na zasieki z drutu kolczastego i kazać im koczować na
    granicy?
    Te wszystkie zasieki i mury, to chyba były przy wyjeździe, a nie przy
    wjeździe jak teraz...

    > Zdarzyło się, że wycieczka Polaków do Czechosłowacji rozbiła
    > się pod granicą austriacką i postawiła sprawę jasno- albo nas
    > wpuścicie, albo wam tu pod granicą z głodu zemrzemy?

    A znasz jakieś zdarzenie, że nie chcieli wpuścić?

    > Jak wycieczkowicze ciepłego człowieka już przekroczyli, to pozamiatane
    > - trzeba się nimi zaopiekować. Ale to nie oznacza, że należy udawać
    > iż się nie widzi jak usiłują.

    Skoro piszesz, że to wycieczkowicze ciepłego człowieka, to może nie
    usiłują, lecz są zmuszani przez ciepłego człowieka?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 308. Data: 2021-09-01 15:51:51
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 01.09.2021 o 07:51 Dominik Ałaszewski
    <D...@g...pl.invalid> pisze:

    > Dla ubarwienia wypowiedzi, tak jak Lechistan zamiast Polska.
    >
    > Mam nadzieję, że Białorusinów to nie obraża, jest to nazwa
    > historyczna, znacznie starsza niż ich państwowość.

    Ruś Biała byłaby chyba poprawniejsza, ale może mniej zrozumiała...
    Niemniej dziękuję.

    Kamil

  • 309. Data: 2021-09-01 16:22:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 14:33, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Przy likwidacji rasizmu i nierówności płci łatwo np. wymuszać
    > preferowanie dotychczas dyskryminowanych grup, co jest dyskryminacją
    > "w drugą stronę".

    W początkowym etapie nie jest. Jest wyrównywaniem szans dotychczas
    dyskryminowanej grupy. Tak długo, aż się wyrówna.

    > Brak dyskryminacji nie jest wtedy, kiedy kobieta
    > czy Murzyn dostaje fory za bycie kobietą czy Murzynem,

    Dostają fory nie bez powodu.

    > a wtedy,
    > kiedy to, czy np. dostaniesz to stanowisko nie zależy od tego
    > czy jesteś czy też nie kobietą lub Murzynem.

    No. To jak tak się stanie, to wtedy nie będą już potrzebne fory dla
    dotychczas dyskryminowanej grupy.

    > Ja tu też widzę wyłącznie plusy, ale niektórzy mogą być,
    > nomen omen, święcie oburzeni :-)

    Trudno. Nie oni pierwsi będą płakać, że tracą przywileje.
    Właściciele niewolników też byli święcie oburzeni,
    co nie znaczy, że ze względu na obrazę ich uczuć nie należało
    zdelegalizować niewolnictwa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 310. Data: 2021-09-01 17:50:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2021 o 07:33, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Jeśli faktycznie tak jest i mamy do czynienia z klasycznym terroryzmem
    > (w wykonaniu państwowym)- zrobicie to, co chcemy, albo będziemy
    > zabijać zakładników (tu: pozwolimy im umrzeć) to faktycznie pod
    > konwencję mogą podpadać.

    Tyle i aż tyle.

    --
    Shrek