  • 391. Data: 2021-09-03 11:56:46
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 03.09.2021 o 10:57, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Poczytaj pozostałą treść ustawy o środkach przymusu bezpośredniego.
    > Linka pod twarz podsunąłem, czytać też mam za Ciebie?
    > Dokładnie napisane, czego można użyć i w jakiej sytuacji.

    A doczytałeś, że środki przymusu bezpośredniego stosuje się adekwatnie
    do sytuacji i stopnia zagrożenia?

    > Toż cały czas proszę, żebyś zapodał ten przepis prawa, co to pogranicznikom
    > uchodźców wpuszczać nakazuje, a oni go nie znają/nie przestrzegają.
    > A dostaję "dziennikarski" bełkot, że uchodźcy muszą wręczyć wniosek,
    > więc są zwolnieni z przestrzegania prawa.

    Linka pod twarz podsunąłem, czytać też mam za Ciebie?

    Nie są zwolnieni z przestrzegania prawa. Wręcz przeciwnie, mają
    obowiązek zgodnie z prawem wniosek przyjąć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 392. Data: 2021-09-03 12:03:22
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > A doczytałeś, że środki przymusu bezpośredniego stosuje się adekwatnie
    > do sytuacji i stopnia zagrożenia?

    Oczywiście, więc póki spokojnie w krzakach siedzą, to nie reagujemy.
    Czyż nie tak jest właśnie? Twierdzisz, że reagują nieadekwatnie?

    > Linka pod twarz podsunąłem, czytać też mam za Ciebie?

    Przeczytaj. Pokaż go, to palcem, bo chciałbym uwierzyć, że śnię.

    > Nie są zwolnieni z przestrzegania prawa. Wręcz przeciwnie, mają
    > obowiązek zgodnie z prawem wniosek przyjąć.

    Jeśli uchodźca wręcza mu wniosek, funkcjonariusz SG ma obowiązek
    rzeczony wniosek przyjąć. Nijak natomiast z tego nie wynika,
    że ma również obowiązek przymykania oka na nielegalne przekraczanie
    granicy, bo uchodźca ma życzenie mu wniosek wręczyć.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 393. Data: 2021-09-03 12:15:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 03 Sep 2021 10:03:22 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

> [...]
    > że ma również obowiązek przymykania oka na nielegalne przekraczanie
    > granicy, bo uchodźca ma życzenie mu wniosek wręczyć.

    I tak będziesz powtarzał swoje, ale poświęcę chwilę:

    "6 Każdy ma prawo ubiegać się o ochronę
    międzynarodową

    Nikomu nie można odmówić dostępu do procedury
    azylowej, nawet jeżeli dana osoba nie spełniła
    wszystkich warunków wjazdu.

    7 Wszelkie oznaki lęku lub obawy mogą
    być rozumiane jako wniosek o ochronę
    międzynarodową

    Ludzie mogą wyrażać zamiar ubiegania się
    o ochronę międzynarodową w różny sposób. Każda
    wyrażona ustnie lub w formie pisemnej obawa przed
    prześladowaniem bądź poważną krzywdą w razie
    odmowy wjazdu kwalifikuje się jako taki wniosek. Nie
    musi przy tym zostać użyte słowo ,,azyl" czy ,,uchodźca".

    8 Osób wnioskujących o ochronę
    międzynarodową nie można karać za
    nielegalny wjazd lub pobyt

    Osób, które zgłoszą się bezzwłocznie do władz, nie
    można karać za nielegalny wjazd lub pobyt."

    https://www.easo.europa.eu/sites/default/files/Pract
    ical%20Tools-%20Access%20To%20Procedures-FAQ-PL.pdf.
    pdf

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 394. Data: 2021-09-03 12:53:20
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2021 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > I tak będziesz powtarzał swoje, ale poświęcę chwilę:

    Powtarzam, bo nijak do PT Interlokutorów jakoś często
    nie może dotrzeć, o czym piszę (aspektach formalnoprawnych).
    Najpewniej słabo potrafię to wytłumaczyć.
    Nie kwestie humanitarne, nie społeczne. Prawne.
    Nie co na ten temat sądzi mecenas X w wywiadzie dla gazety Y,
    a jak brzmi odnośny przepis.

    > Nikomu nie można odmówić dostępu do procedury
    > azylowej, nawet jeżeli dana osoba nie spełniła
    > wszystkich warunków wjazdu.

    OK, ale jak dla mnie oznacza to jedynie, że możesz wjechać
    do kraju, gdzie chcesz się ubiegać o azyl nie spełniając
    formalnych warunków, np. bez paszportu czy wizy.

    Ale zgodziłbym się, że ten punkt już prędzej można
    przy odpowiedniej gimnastyce prawnej próbować interpretować,
    jako prawo do przekroczenia granicy poza przejściem
    niż obowiązek przyjęcia przez pogranicznika wniosku.

    Niestety przeczy temu formalna wykładnia językowa
    Art. 31 Konwencji, zresztą o czym piszez niżej.

    > Osób, które zgłoszą się bezzwłocznie do władz, nie
    > można karać za nielegalny wjazd lub pobyt."

    Karać. Czyli jak pisałem wcześniej, nie wyłącza to nielegalności
    wjazdu/pobytu a jedynie karalność, zresztą podkreśla to
    samo użycie słowa "nielegalnego".

    I na koniec: ja nie oceniam, czy prawo w takim kształcie
    jest dobre, czy złe. Piszę tylko (w przekonaniu że interpretacja
    prawa nie jest zastrzeżona dla prawników, kapłanów świętych ksiąg
    kodeksów, a do dyskusji na ten temat niniejsza grupa właśnie służy),
    że z treści przepisów prawa nijak nie wynika, że Straż Graniczna
    uniemożliwiając nielegalne przekraczanie granicy działa w jakikolwiek
    sposób bezprawnie.

    Jeśli uważamy, że prawo jest złe należy je zmienić.

    Poczekajmy jeszcze na decycję Trybunału Praw Człowieka,
    jak na razie przy określeniu środków tymczasowych
    nie nakazano wpuszczać migrantów, ba- wprost zapisano,
    że orzeczone środki nie mogą być interpretowane jako nakaz
    wpuszczania:

    "The Court decided, without prejudice to any duties that Belarus may have under
    international law
    regarding the situation of the applicants, to apply Rule 39 and request that the
    Polish and Latvian
    authorities provide all the applicants with food, water, clothing, adequate medical
    care and, if
    possible, temporary shelter. It clarified, at the same time, that this measure should
    not be
    understood as requiring that Poland or Latvia let the applicants enter their
    territories."

    https://tvn24.pl/najnowsze/st2dzm-Komunikat-Europejs
    kiego-Trybuna%C5%82u-Praw-Cz%C5%82owieka-w-sprawie-m
    igrant%C3%B3w/Komunikat+ETPCz.pdf

    Widać sprawa nie jest jednak tak oczywista.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 395. Data: 2021-09-03 13:01:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 03 Sep 2021 10:53:20 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Nie kwestie humanitarne, nie społeczne. Prawne.
    > Nie co na ten temat sądzi mecenas X w wywiadzie dla gazety Y,
    > a jak brzmi odnośny przepis.

    Nie zawiodłeś, bo od teflonu odbija się wszystko, nawet wykładnia Frontexu,
    czyli Europejskiej Agencji Straży Granicznej i Przybrzeżnej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 396. Data: 2021-09-03 13:07:27
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2021 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > Nie zawiodłeś, bo od teflonu odbija się wszystko, nawet wykładnia Frontexu,
    > czyli Europejskiej Agencji Straży Granicznej i Przybrzeżnej.

    Jasne, Ty wiesz lepiej. ETPCz nie wie co pisze.

    The Court also noted that this decision was taken in accordance with
    the fact that Contracting States have the right, as a matter of well-established
    international law and subject to their treaty obligations, including the
    Convention, to control the entry, residence and expulsion of aliens.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 397. Data: 2021-09-03 20:30:14
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.09.2021 o 11:40, Olin pisze:

    > Te różne Luwry i Wersale też można zobaczyć w internetach, a ludzie jednak
    > do nich jeżdżą i jeszcze płacą za wstęp.

    I to jest słowo kluczowe - płacą. Ci którzy siedzą na granicy płacą
    tylko za podwózkę pod tą granicę. Reszta im się należy?

    > Kiedy ktoś jest zafascynowany Licheniem albo licznymi pomnikami Jana Pawła
    > II i pary prezydenckiej, nic go nie powstrzyma.

    Zawsze może poprosić Frasyniuka czy innego bojownika a zaproszenie, wizę
    do Polski na 99,99% dostane.

  • 398. Data: 2021-09-04 01:51:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-03, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > jako prawo do przekroczenia granicy poza przejściem
    > niż obowiązek przyjęcia przez pogranicznika wniosku.

    Moment. To jest broszurka, nie jakiś przepis. Poza tym, jak już bazujemy
    na tej broszurce to na str. 5 wytłuszczono:

    "Osoby potrzebujące ochrony międzynarodowej są jednak zmuszone do
    ucieczki, aby ratować życie lub zachować wolność" więc cała dyskusja,
    zabawa w jakieś kontratypy i inne nie ma za bardzo sensu, bo rzecz
    sprowadza się do stwierdzenia czy w obecnym położeniu istnieje
    zagrozenie ich życia lub wolności. Jeśli tak to pozamiatane. Jeśli
    Białorusini faktycznie spychają ich na naszą granicę i nie pozwalają
    wrócić no to powinniśmy ich przyjąć a cały wysiłek skoncetrować
    gdzieindziej. Do tego nie potrzeba nawet prawa międzynarodowego vide
    nasza mini-dyskusja od dobrach wyższych i pokrewnych stanach.

> [...]
    >
    > Karać. Czyli jak pisałem wcześniej, nie wyłącza to nielegalności
    > wjazdu/pobytu a jedynie karalność, zresztą podkreśla to

    Ale Tobie zależy na zwycięstwie w dyskursie akademickim, czy na
    ustaleniu co zrobić z tymi ludźmi? Mam wrażenie, że większości Twoich
    interlokutorów chodzi o to drugie i z tego wynika nieporozumienie.

> [...]
    > przepisów prawa nijak nie wynika, że Straż Graniczna uniemożliwiając
    > nielegalne przekraczanie granicy działa w jakikolwiek sposób

    Jeśli mają wiedzę, że tamci są w wymienionym wcześniej położeniu, to też
    nie?

> [...]
    > clarified, at the same time, that this measure should not be
    > understood as requiring that Poland or Latvia let the applicants enter

    Nb. czy jest jakieś pisemne uzasadnienie powyższego? Nie chce mi się za
    mocno góglać, ale jest jeszcze jeden aspekt, który chyba w tej dyskusji
    się nie pojawił. Co jeśli Białorusini zaczeliby odsyłać tych ludzi do
    domów?

    --
    Marcin

  • 399. Data: 2021-09-04 01:58:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-03, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > well-established international law and subject to their treaty
    > obligations, including the Convention, to control the entry, residence

    I nikt nikomu tego nie odmawia, ale zastanawia brak słówka
    "unconditional" przed słówkiem "right" oraz podkreślenie "subject to
    their treaty obligations"

    Tak, czepiam się. Powinniście obaj z Olinem trochę spuścić sobie pary,
    nie że Olin Ci to będzię ułatwiał :)

    --
    Marcin

  • 400. Data: 2021-09-05 13:17:42
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

> [...]
    > their treaty obligations"
    >
    > Tak, czepiam się. Powinniście obaj z Olinem trochę spuścić sobie pary,

    A broń Swarożycu, że się czepiasz. Jak dla mnie wyrażasz wątpliwości,
    co do właściwej/pełnej interpretacji stanowiska ETPCz. Dlatego warto
    poczekać na wyrok, gdzie zapewne będzie pełne odwołanie do treści
    aktów prawnych.

    A co do "dialogu" z imć Olinem to on miał postać mniej więcej
    taką:

    - Z aktów prawnych wynika, że stan prawny jest X a nie Y.
    - Uchodźców należy wpuścić, tak mówią Mądrzy Ludzie.
    - Ja nie wiem, czy trzeba, tylko że wg mnie ze aktów prawnych wychodzi mi X.
    - Ha, ha, mędrek internetowy uważa się za mądrzejszego od Mądrych Ludzi!
    - Nie uważam się za mądrzejszego, tylko nie wiem dlaczego Y, skoro mi wychodzi X.
    Może jest inny przepis, którego nie znam? Może ktoś podać link?
    - Tu jest link, gdzie Bardzo Mądrzy i Kompetentni ludzie mówią, że uchodźców należy
    wpuścić.
    - Ale nawet z treści tego linka wynika, że stan prawny jest X. Dlaczego miałby być Y?
    - Wiedziałem, jesteś odporny na wiedzę i uważasz się za mądrzejszego i bardziej
    kompetentnego od Bardzo Mądrych i Kompetentnych Ludzi.

    I tak se pogadali. Jak to mówi stare chińskie powiedzenie, na luksus krytyki może
    sobie pozwolić ten, kto rozumie, o czym mowa.

    Nie miałbym pretensji, gdyby wypowiedź brzmiała "Bardzo Mądrzy i Kompetentni Ludzie
    tak mówią, więc zapewne wynika to w ten czy inny sposób z przepisów prawa. Ja się
    na tym nie znam, na chuj drążyć temat".

    Chyba nie ma potrzeby nikogo obrażać insynuowaniem mu bessewiserstwa?

    Rozumiem, że na grupie pl.soc.prawo dyskusja o przepisach prawa- jak z brzmienia
    przepisów wynika stan prawny i dlaczego- jest wysoce niestosowna. Tu dyskutuje
    się o tym, czy policja to milicja czy też kulsoneria, czy PiS jest be a PO cacy
    czy też na odwrót i tym podobnie.

    Niniejszym bardzo przepraszam za to faux pas- to się więcej
    nie powtórzy.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.