  • 431. Data: 2021-09-09 09:47:42
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: n...@o...pl

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał(-a):

    > Istniejącego. Skomentowałem tylko zdanie o nie przystawaniu do zmienionej
    > rzeczywistości.

    A jeszcze na ten fragment odpowiem, bo widzę że coraz większe głupoty piszesz.

    Jakiej zmienionej? To jest konwencja m.in. o uchodźcach z niebezpiecznych
    krajów. No jak myślisz (o ile w ogóle) w jakiej liczbie mogą się tacy pojawić z
    _całego takiego kraju_? 5? 10? Czy może setki?

    30 to skala minimum, garstka przy której taka konwencja ma zastosowania jak
    nabardziej. Ogarnij się, pomyśl trochę, zanim coś napiszesz.

  • 432. Data: 2021-09-09 09:57:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Z pewnością to ty jesteś takich pseudofachowcem, bo fachowcy (czyli
    > specjaliście od prawa) jednak upierają się, że piszesz głupoty.

    To do kurwy nędzy walnij link z opinią pod którą fachowiec
    _z nazwiskiem_ się podpisał albo wal się na drzewo.
    Ty fachowcem nie jesteś a każda ze stron może sobie "kupić"
    opinie w swoją stronę bo "Prawników ci u nas dostatek".

    > Nie kombinuj z falandyzacją prawa jak typowy wieśniak.

    A ty co niby robisz?
    BTW Profesor UW Falandysz *był fachowcem* prezydenta Wałęsy.
    Lech Wałęsa staje teraz twardo w obronie "niezbywalnych praw"
    uchodźców wiec sporawa doza "sceptycyzmu" nie zaszkodzi IMHO.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_H._Jackson

    --
    A. Filip

  • 433. Data: 2021-09-09 10:04:50
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.09.2021 n...@o...pl <n...@o...pl> napisał/a:

    > Nie kombinuj z falandyzacją prawa jak typowy wieśniak.

    Na tym poziomie nie mam ochoty "dyskutować". Plonk.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 434. Data: 2021-09-09 10:55:04
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > To do kurwy nędzy walnij link z opinią pod którą fachowiec
    > _z nazwiskiem_ się podpisał albo wal się na drzewo.

    Podawałem cytaty, w tym z oficjalnej strony Urzędu.
    Jak napiszesz, że potrafisz znaleźć, to wkleję jeszcze raz.

    Co mnie to obchodzi?

  • 435. Data: 2021-09-09 10:55:29
    Od: n...@o...pl

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał(-a):

    > Na tym poziomie nie mam ochoty "dyskutować". Plonk.

    Tak to jest jak się ostro mówi do pieprzącego swoje głupoty nieuka.

  • 436. Data: 2021-09-09 12:34:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > No wreszcie jakiś konkret (jeden jedyny w chyba pięcioekranowym
    > poście).

    Normalny człowiek, któremu nie chce się samodzielnie poszukać
    powszechnie dostępnych informacji w zasięgu jednego kliknięcia myszką,
    zwyczajnie by podziękował za zrobienie researchu za niego i podsunięciu
    mu kilku _przykładowych_ linków pod nos.

    > Nie wiedziałem, że uniemożliwianie komuś (kto pod tą granicą znalazł się,
    > jak wszystko na to wskazuje, całkowicie dobrowolnie) nielegalnego przejścia
    > przez granicę to tortury i nieludzkie traktowanie. Jak dla mnie to argument
    > jeszcze bardziej z tyłka niż ten o dostarczaniu wniosku za wszelką cenę.
    > I cokolwiek obraża ludzi rzeczywiście torturowanych we wszelakich kazamatach
    > satrapów.

    To teraz już wiesz.
    Przy okazji dowiedziałeś się również, że tortury, to nie tylko spalenie
    kogoś żywcem na stosie za brak wiary, czy egzorcyzmy salcesonem. To
    pojęcie szersze niż ci się wydawało.

    > Jak Cię takowa dyskusja nie interesuje to nie odpisuj, jak piszę
    > głupoty to mnie odfiltruj i tyle.

    Ale ja lubię prostować czyjeś głupoty. Takie fajne hobby mam.

    > Istniejącego.

    Istniejące. Istniejące prawa miałem na myśli.
    Ale nie będę się upierał.

    > I jeszcze raz: jak uważasz, że w taka dyskusja nie jest potrzebna
    > - nie bierz w niej udziału, nie czytaj, nie opisuj, odfiltruj.
    > Wedle woli.

    A mogę mieć wolę brania udziału w dyskusji, która nie jest potrzebna?
    Tej opcji nie wymieniłeś, więc wolę zapytać, czy mogę mieć też taką wolę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 437. Data: 2021-09-13 12:46:32
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

> [...]
    > zwyczajnie by podziękował za zrobienie researchu za niego i podsunięciu
    > mu kilku _przykładowych_ linków pod nos.

    ...nie na temat. Zatem nie podziękuję.

    > To teraz już wiesz.
    > Przy okazji dowiedziałeś się również, że tortury, to nie tylko spalenie
    > kogoś żywcem na stosie za brak wiary, czy egzorcyzmy salcesonem. To
    > pojęcie szersze niż ci się wydawało.

    Rozumiem. Więc można iść pod ambasadę Australii i zagrozić,
    że jak mnie nie wpuszczą i nie dadzą azylu, to będę prowadzić
    strajk głodowy. Więc muszą mnie wpuścić, bo inaczej stosują tortury.
    Logiczne.

    > Ale ja lubię prostować czyjeś głupoty. Takie fajne hobby mam.

    Jakbyś jeszcze na temat pisał, to już nawet z tym hobby dało by
    się żyć. Oczywiście dyskusja może zdryfować i nic w tym zdrożnego,
    ale jeśli ktoś prosi o X, a dostaje Y plus pełne przekonanie
    że to X, to chyba jednak czas chyba dojść do porozumienia,
    że nigdy nie uda się osiągnąć porozumienia.

    > Istniejące. Istniejące prawa miałem na myśli.
    > Ale nie będę się upierał.

    I słusznie, że nie będziesz się upierał.

    http://www.poradnia-jezykowa.uz.zgora.pl/wordpress/?
    p=1372
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Przestrzegac-szaba
    tu;21296.html
    https://www.rp.pl/urzednicy/art5019431-poprawna-pols
    zczyzna-w-urzedzie

    Ale "przestrzegać"(i nie tylko) z biernikiem to już tak powszechna maniera,
    że chyba już czas się pogodzić z takim uproszczeniem polszczyzny,
    więc tak tylko pro forma sygnalizuję.

    > A mogę mieć wolę brania udziału w dyskusji, która nie jest potrzebna?
    > Tej opcji nie wymieniłeś, więc wolę zapytać, czy mogę mieć też taką wolę.

    Wolna wola: róbta co chceta, piszta co uważata.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 438. Data: 2021-09-13 13:47:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.09.2021 o 12:46, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > że jak mnie nie wpuszczą i nie dadzą azylu, to będę prowadzić
    > strajk głodowy. Więc muszą mnie wpuścić, bo inaczej stosują tortury.

    Nie na temat.

    > I słusznie, że nie będziesz się upierał.

    Czyli jednak...
    prawo - l.p.
    prawa - l.m.

    np.
    źródła prawa / źródło prawa / źródła praw / źródło praw
    podstawowe prawa człowieka / podstawowe prawo człowieka
    autorskie prawa majątkowe / autorskie prawo majątkowe

    Łapiesz różnicę?

    i teraz:
    istniejącego prawa człowieka
    czy może jednak:
    istniejące prawa człowieka (l.m. wiele praw)
    albo faktycznie lepiej:
    (przestrzegać) istniejących praw człowieka

    Ale na pewno nie "istniejącego"...

    > Ale "przestrzegać"(i nie tylko) z biernikiem to już tak powszechna maniera,
    > że chyba już czas się pogodzić z takim uproszczeniem polszczyzny,
    > więc tak tylko pro forma sygnalizuję.

    Ja tylko sygnalizuję, że istnieje również l.m. i ten kontekst miałem na
    myśli co wyraźnie zaznaczyłem, do którego to kontekstu "istniejącego"
    nijak nie pasuje.

    > Wolna wola: róbta co chceta, piszta co uważata.

    Dziękuję za pozwolenie.

    Pozdrawiam
    Piotr