  • 191. Data: 2021-08-28 13:55:12
    Temat: Re: "bezpośrednio z terytorium, na którym ich życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1,"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.08.2021 o 13:25, nadir pisze:

    > Ale reżim Łukaszenki nie bardzo różni się od reżimu Putina czy
    > Kaczyńskiego. Wszędzie znajdą się osoby mniej lub bardziej zadowolone z
    > władzy.

    Tego typu reżimy mogą się mocno różnić sposobem traktowania tych mniej
    zadowolonych.

    > A to że ktoś jest z władzy niezadowolony uchodźcy z niego
    > jeszcze nie czyni.

    Ale sposób ich traktowania przez reżim już tak.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 192. Data: 2021-08-28 14:51:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Kaczyńskiego. Wszędzie znajdą się osoby mniej lub bardziej zadowolone z
    > władzy. A to że ktoś jest z władzy niezadowolony uchodźcy z niego

    Powiem więcej. Co na temat wolności, czy dobrobytu mogą powiedzieć
    osoby, które przyleciały tam z Syrii i próbują przejść o Polski? Albo
    wiedzą, ze tam jest źle - ale po co zatem tam lecą? Albo nie wiedzą nic
    na ten temat.

    --
    Robert Tomasik

  • 193. Data: 2021-08-28 14:57:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > osoby, które przyleciały tam z Syrii i próbują przejść o Polski? Albo
    > wiedzą, ze tam jest źle - ale po co zatem tam lecą? Albo nie wiedzą nic

    AFAIR RP3 (PiS Polska) "uciułała" kilku/kilkunastu uchodźców z
    Europy Zachodniej. Coby to się na zachodniej granicy działo
    bez Strefy Schengen! ;-)

    --
    A. Filip

  • 194. Data: 2021-08-28 15:09:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.08.2021 o 14:57, A. Filip pisze:

    > AFAIR RP3 (PiS Polska) "uciułała" kilku/kilkunastu uchodźców z
    > Europy Zachodniej. Coby to się na zachodniej granicy działo
    > bez Strefy Schengen! ;-)

    Nie całkiem tak jest. Oni oczywiście przedzierają się do krajów o
    wyższym socjalu, ale żyją czasem u nas. Weź pod uwagę różnice kursowe.
    Zasiłek Niemiecki jest niezłym dochodem w Polsce. Znam Polaków tak
    kombinujących. Mają firmę w Niemczech, tam socjal dla żony i dzieci, ale
    w Polsce żyje żona i uczą się dzieci. Tu dodatkowo, jako osoby nie mając
    dochodu biorą też social.

    --
    Robert Tomasik

  • 195. Data: 2021-08-28 18:07:08
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: n...@o...pl

    RadoslawF <r...@g...com> napisał(-a):

    > Poważnie?
    > Od jak dawna rozstrzeliwują nielegalnych emigrantów?

    Dla ciebie to jedyny powód?
    W sumie współczuję.

  • 196. Data: 2021-08-28 18:07:45
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Tylko, że ten... profesorowie, szczególnie prawa, nie mają ostatnio
    > wysokich notowań. Zresztą nie tylko w naszym kraju.

    Tak, random z grupy prawo wie-lepiej :D

  • 197. Data: 2021-08-28 18:08:01
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Jakbyś znalazł "Prawnika" z innej organizacji, to nie wykluczone, ze
    > miałby jeszcze inne zdanie.

    Szukaj, zapodaj.

  • 198. Data: 2021-08-28 18:09:21
    Od: n...@o...pl

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

> [...]
    > zagrożenia życia i wolności, czy nie oznacza to, poniekąd automatycznie,
    > że powinno się dać azyl wszystkim chcącym tego Białorusinom?

    Czy Buiałorusinom na Białorusi grozi jakaś niesprawiedliwość w postępowaniu
    azylowym?

  • 199. Data: 2021-08-28 18:11:43
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Jest, ale nie chce ze mną gadać. Zajrzyj do Kodeksu postępowania karnego.

    To czemu się dziwisz, że klient zostanie odprawiony z kwitkiem jeżeli jego nie
    przestrzega?

  • 200. Data: 2021-08-28 19:19:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-28 o 18:07, n...@o...pl pisze: