  • 91. Data: 2021-08-26 13:20:34
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2021 21:17:13 +0200, RadoslawF wrote:

    > https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    > I nie ma tam opcji składania wniosków w czasie nielegalnego
    > przekraczania granicy.

    Hm ...

    "Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    1. w trakcie wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podczas
    kontroli granicznej (należy wówczas poinformować funkcjonariusza
    Straży Granicznej o chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),"

    I tylko nie wiadomo - traktowac symbolicznie, czy literalnie - wiec
    postarac sie o pojazd, np rower :-)

    Oraz
    "3. za pośrednictwem komendanta oddziału lub komendanta placówki
    Straży Granicznej, obejmującego terytorialnym zasięgiem działania
    siedzibę strzeżonego ośrodka strzeżonego, aresztu dla cudzoziemców,
    aresztu śledczego lub zakładu karnego - w przypadku, gdy osoba która
    chce złożyć wniosek udzielenie ochrony międzynarodowej przebywa w ww.
    miejscach detencji."

    czyli trzeba przeskoczyc plot, dac sie zlapac, i juz mozna skladac.

    I jeszcze
    "2. podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej)"

    I nic tu nie pisza, ze pobyt ma byc legalny ...

    J.

  • 92. Data: 2021-08-26 13:24:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2021 23:37:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Strażnik Straży Granicznej nie może przyjmować żadnych wniosków w lesie
    > na zielonej granicy. Byłoby to pogwałcenie suwerenności Białorusi.

    A co przed chwila pisales? "By złożyć wniosek nie trzeba w ogóle tej
    granicy przekraczać.

    Ale ale ... jesli stopy czlowieka sa po bialoruskiej stronie granicy,
    a reka z wnioskiem po polskiej, to co tu jest gwalcone ?

    A poza tym ... czy suwerennosc Bialorusi tak nas obchodzi?
    Co tam z finansowaniem czy pomoca dla zwiazkow Polakow na Bialorusi?

    J.

  • 93. Data: 2021-08-26 13:27:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2021 20:08:37 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Musisz zrozumieć, ze strażnik graniczny, to nie Straż Graniczna. Jakby
    > ci ludzie uciekali przez białoruskimi służbami z powodu prześladowań, to
    > można by sie zastanowić, czy im nie pomóc i nie zastanawiać się tu w

    A jesli uciekaja przed afganskim sluzbami, to juz nie trzeba sie
    zastanawiac?

    > Polsce, czy przysługują im prawa azylu. Ale oni wjechali na Białoruś
    > legalnie jako turyści i nic im tam się nie dzieje. Mogą złożyć wniosek i
    > czekać nie wdzierając się do Polski.

    Lub zlozyc w trakcie kontroli przy wjezdzie :-)

    I taki jest zapis w ustawie ?

    J.

  • 94. Data: 2021-08-26 13:32:04
    Od: n...@o...pl

    RadoslawF <r...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    > I nie ma tam opcji składania wniosków w czasie nielegalnego

    Bo nie jest to nielegalne, ale unormowane przepisami.

  • 95. Data: 2021-08-26 13:32:59
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Strażnik Straży Granicznej nie może przyjmować żadnych wniosków w lesie
    > na zielonej granicy. Byłoby to pogwałcenie suwerenności Białorusi.

    Oczywiście, że może. Przynajmniej wg RPO oraz Urzędu d/s Cudziemców.
    Kulsony wiedzą lepiej.

    > Po co?

    Po to.

  • 96. Data: 2021-08-26 13:34:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2021 23:35:49 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ależ oczywiście - może z Białorusi wysłać nawet wniosek do Polski.
    > Nielegalne przekroczenie granicy jest nadal przestępstwem. Straż
    > Graniczna ma prawo zapobiec popełnieniu przestępstwa używając Środków
    > Przymusu Bezpośredniego.

    Czyli co - gazem po oczach? Seria ostrzegawcza pod nogi?

    Bo cos mi sie widzi, ze palowanie czlowieka za linia graniczna, to
    byloby naruszenie suwerennosci Bialorusi, a np uzycie kajdanek
    sugeruje, ze on juz jest po naszej stronie :-)

    Ostrzelac kulami gumowymi? A jak sie nie trafi, to Bialorusini protest
    zloza, czy maja prawo odpowiedziec kulami olowianymi ? :-)

    Pisz jasno - plotu nam trzeba. Wysoki na jakies 7 metrow, pod
    napieciem :-)

    J.

  • 97. Data: 2021-08-26 13:35:36
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Które? Ale tak konkretnie.

    Zamiast tanio falandyzować i wić się jak piskorz proponuję zapoznać się z
    wypowiedzią RPO.

  • 98. Data: 2021-08-26 13:36:02
    Od: n...@o...pl

> [...]

    > Nielegalne przekroczenie granicy jest nadal przestępstwem. Straż
    > Graniczna ma prawo zapobiec popełnieniu przestępstwa używając Środków

    I tak w kółko będzie tą regułkę pierdolił niczym tępy kulson?

  • 99. Data: 2021-08-26 13:38:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 00:51:02 +0200, nadir wrote:

    > Mnie to interesuje inna rzecz. Jakby zachowały się te wszystkie osoby,
    > które tak teraz jadą po Straży Granicznej, Wojsku czy ogólnie naszym
    > rządzie, gdyby przez płot, do ich ogródka wpadło 3-4 gości(jakiś ćpun,
    > pijaczek, bezdomny i prostytutka) i zażądali kasy, żarcia i opierunku.
    > Czy pierwszy telefon byłby po Policję lub Straż Miejską czy może po
    > pizze, a do czasu przyjazdu jednych albo drugich przyjęli by "gości"
    > herbatnikami i kawą?

    Ale spytaj, jaka bylaby odpowiedz z Policji :-)

    J.

  • 100. Data: 2021-08-26 13:39:41
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Wjazd na terytorium Rzeczypospolitej z krajów niestowarzyszonych w
    > Schengen odbywa się tylko przez wyznaczone przejścia granicznie.
    > Przekraczanie granicy poza wyznaczonymi przejściami jest nielegalne i
    > karalne. Czego tu nie rozumiesz?

    Rozumiem, że słabo z rozumieniem i nie jesteś w stanie przyswoić sobie, że
    wniosek strażnikowi składa się gdziekolwiek na granicy, a nie na przejściu
    granicznym?

    Następny cwaniaczek/random prawny z usenetu sio do edukacji:
    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,27490223,usnarz-
    gorny-nie-ma-o-czym-dyskutowac-dzisiaj-nie-mozna-pow
    iedziec.html

    Jako że procedura jest uregulowana prawnie nie ma mowy o nielegalnym
    przekroczeniu granicy.