  • 61. Data: 2010-03-23 13:55:51
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > No to nareszcie rozumiem dlaczego te buty za 150-200 zł są najczęściej
    > takiej samej jakości jak te z supermarketu za 20-30 zł.

    a czego sie spodziewałeś?

  • 62. Data: 2010-03-23 14:02:54
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > A pozostali sami sobie pójdą jeśli znajdą lepsze warunki.
    > I w ten sposób będzie cisza i spokój.

    Nie masz racji. Ale masz prawo do własnego zdania.

    Jeśli jestem klientem dowolnego przedsiębiorcy i jestem zadowolona z jego
    usług/oferowanego towaru, to dlaczego miałabym "sobie pójść"? Tylko dlatego,
    ze ów przedsiębiorca odmawia klientom - pieniaczom prawa do pieniaczenia
    się?
    J.

  • 63. Data: 2010-03-23 14:19:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

    > Nie masz racji. Ale masz prawo do własnego zdania.
    >
    > Jeśli jestem klientem dowolnego przedsiębiorcy i jestem zadowolona z jego
    > usług/oferowanego towaru, to dlaczego miałabym "sobie pójść"?

    Bo obok z konkurencji będziesz jeszcze bardziej zadowolona.
    Jak dyskutujemy o butach...

    Masz dwa sklepy z takim samym towarem.
    W jednym po kupieniu klamka zapadła, w drugim buty możesz oddać.

    Będziesz twardo obstawać przy starym, czy pójdziesz sprawdzić co nowy
    oferuje?
    I "ten nowy" będzie jeszcze w stanie obniżyć ceny, bo zapewne niejeden
    klient kupi dwie pary, zeby sie przekonać które lepsze, bo przecież
    zawsze może oddać, a potem dojdzie do wniosku, że w sumie obie są ładne
    i nie odda żadnych.
    Inaczej trzy razy sie bedziesz zastanawiac i w efekcie nie kupisz nic.
    Tak juz to ludzie mają skonstruowane, szczególnie ta babska część. :)

  • 64. Data: 2010-03-23 14:32:30
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Bo obok z konkurencji będziesz jeszcze bardziej zadowolona.
    > Jak dyskutujemy o butach...

    Wiesz co, ja tam mam na żywo konkurencje i stałych, wiernych klientów.

    > Masz dwa sklepy z takim samym towarem.
    > W jednym po kupieniu klamka zapadła, w drugim buty możesz oddać.
    >
    > Będziesz twardo obstawać przy starym, czy pójdziesz sprawdzić co nowy
    > oferuje?

    Akurat ja się przywiazuje do dobrego. Nie szukam nowych wrażeń. Od lat
    kupuję buty u tych samych sprzedawców. Nie musze wnikać, czy mogę oddać buty
    - umawiam się ewentualnie, jesli kupuję dla dziecka, które być ze mną nie
    może. Jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby był jakiś problem.

> [...]
    > klient kupi dwie pary, zeby sie przekonać które lepsze, bo przecież
    > zawsze może oddać, a potem dojdzie do wniosku, że w sumie obie są ładne

    Wiesz, tak to kiedyś może bedzie, jak będziemy mieć walutę o konkretnej sile
    nabywczej i 80% mniej upierdliwości dla przedsiebiorcy ze strony państwa.
    Póki co mało kogo stac na fanaberie nabycia dwóch par butów na raz ;-)

    A na razie staram się nie robic bliźniemu, co mnie niemiłe.

    Wyobraź sobie, że coś sprzedajesz. Masz konkretne koszty, konkretne
    zobowiązania, wiesz, że musisz swojego produktu sprzedac konkretną ilość,
    żeby po prostu na to wszystko zarobić. I juz się cieszysz, bo sie udało, a
    tu nagle przychodzi połowa klientów, i twierdzi, że się "rozmyślili", bo
    tak. Już widzę Twoją radość;-).
    J.

  • 65. Data: 2010-03-23 15:31:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

    > Wiesz co, ja tam mam na żywo konkurencje i stałych, wiernych klientów.

    Oczywiscie, ze liczba klientow nie spada do zera. Zawsze ktoś zostanie
    komu sie nie chce szukac innych ofert. Pytanie tylko czy zostanie
    wystarczajaco duzo, zebys sie utrzymac.

> [...]
    > - umawiam się ewentualnie, jesli kupuję dla dziecka, które być ze mną nie
    > może. Jeszcze mi sie nie zdarzyło, żeby był jakiś problem.

    Czyli mozesz oddac.
    A jakbys nie mogla oddac i zdarzylo ci sie , ze jednak buty nietrafione,
    to dalej bys twardo tam chodzila, czy jednak poszla gdzie indziej?

> [...]
    > nabywczej i 80% mniej upierdliwości dla przedsiebiorcy ze strony państwa.
    > Póki co mało kogo stac na fanaberie nabycia dwóch par butów na raz ;-)

    Stać i to wielu, tylko, ze w innym swiecie zyjesz.

> [...]
    > tu nagle przychodzi połowa klientów, i twierdzi, że się "rozmyślili", bo

    wez pod uwage to, ze połowa przyjdzie, połowa nie przyjdzie, ale za to
    sprzedaz bedzie wieksza.
    Wszystko jest kwestia kalkulacji, co sie bardziej opłaca,

  • 66. Data: 2010-03-23 17:43:46
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Oczywiscie, ze liczba klientow nie spada do zera. Zawsze ktoś zostanie
    > komu sie nie chce szukac innych ofert. Pytanie tylko czy zostanie
    > wystarczajaco duzo, zebys sie utrzymac.

    A to już jest problem przedsiębiorcy. Jego zysk, jego ryzyko, niech sobie
    kalkuluje.

    > Czyli mozesz oddac.

    Mogę, bo sie przed zakupem umawiam ze sprzedawcą
    .
    > A jakbys nie mogla oddac i zdarzylo ci sie , ze jednak buty nietrafione,
    > to dalej bys twardo tam chodzila, czy jednak poszla gdzie indziej?

    Nie kupuje kota w worku i nie korzystam z usług sprzedawców, którzy mają w
    zwyczaju robić problem tam, gdzie go nie ma. Głosuję portfelem - ja buty
    kupić muszę, czyli kasa do zgarnięcia jest.

    > Stać i to wielu, tylko, ze w innym swiecie zyjesz.

    Być może. Ale to nie jest powód, żeby odpowiedzialność za fanaberie
    przerzucać na przedsiębiorców.

    > wez pod uwage to, ze połowa przyjdzie, połowa nie przyjdzie, ale za to
    > sprzedaz bedzie wieksza.
    > Wszystko jest kwestia kalkulacji, co sie bardziej opłaca,

    W handlu nie chodzi o większą sprzedaż, tylko o większe zyski;-)Zresztą
    chyba wszędzi chodzi o maksymalizację efektów pracy przy minimalizacji
    wkładu pracy, nie?

    J.

  • 67. Data: 2010-03-23 18:06:27
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > Oczywiscie, ze nie zbankrutowałem.
    > Po pierwsze mam większy zysk, po za tym na pół ceny tez można zarobić.

    Zależy na czym.

    Np. marże na sprzęcie komputerowym - 3-5 procent. W porywach, na
    duperelach do 50 pln - 20-30%.
    Ale generalnie maks 5%.

    Marże na RTV i AGD dość łatwo sobie policzyć porównując ceny marketów z
    cenami sklepów netowych.

    Są wyraźne różnice, ale zazwyczaj sięgają około 20 procent. Tylko w
    ekstremalnych przypadkach 30-40%. czli to plus marża sklepu netowego, z
    10%, wyjdzie razem około 30%, maks 40% marzy marketu.
    Sprzedanie tego towaru za pół ceny - sprawia że jesteś w plecy.

    Zastanów się tylko jako klient - kto za to zapłaci? Sądzisz że sklep
    wyciągnie pieniądze z jakiegoś garnka ze skarbem?

    Normalne - ceny pójdą ciut w górę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 68. Data: 2010-03-23 19:15:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

    > A to już jest problem przedsiębiorcy. Jego zysk, jego ryzyko, niech sobie
    > kalkuluje.

    TO jest zawsze problem przedsiębiorcy.
    Liczy sie kasa. W krotko i dlugoterminowej perspektywie.
    Jak na przyjmowaniu zwrotów zarabia to przyjmuje, jak traci to nie
    przyjmuje.
    Inne dywyagacje sa czysto akademickie.

    > Mogę, bo sie przed zakupem umawiam ze sprzedawcą

    Niewazne z jakiego powodu. Wazne, ze mozesz i kupując buty nie czaisz
    sie, ze mozesz stracic kase.

> [...]
    > zwyczaju robić problem tam, gdzie go nie ma. Głosuję portfelem - ja buty
    > kupić muszę, czyli kasa do zgarnięcia jest.

    czyli jakby sklep obok zaoferowal lepsze "zwroty" to portfel zagłosuje
    i pójdziesz do sklepu obok?

    > Być może. Ale to nie jest powód, żeby odpowiedzialność za fanaberie
    > przerzucać na przedsiębiorców.

    A ktokolwiek coś przerzuca?
    Przedsiebiorca decyduje czy chce przyjac zwrot czy nie.
    Niedługo tych co nie przyjmują na rynku nie bedzie.
    Supermarkety przyjmujace zwroty ich wykończą.
    Więc albo sie dostosują i przekalkuluja ceny tak aby im sie to opłacało,
    albo wyginą jak dinozaury.

  • 69. Data: 2010-03-23 19:20:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Massai wrote:

    > Zależy na czym.

    oczywiscie

    > Np. marże na sprzęcie komputerowym - 3-5 procent. W porywach, na
    > duperelach do 50 pln - 20-30%.
    > Ale generalnie maks 5%.

    to zacznij sprowadzać z Chin, a nie kupuj tam gdzie już 50% marży
    pośredników jest dawno dorzucone.
    Wiadomo, że jako dziesiąty w kolejce po kase na tym nie zarobisz.

    > Marże na RTV i AGD dość łatwo sobie policzyć porównując ceny marketów z
    > cenami sklepów netowych.

    j.w.

> [...]
    > 10%, wyjdzie razem około 30%, maks 40% marzy marketu.
    > Sprzedanie tego towaru za pół ceny - sprawia że jesteś w plecy.

    no popatrz, a jednak niektórym sie ciągle opłaca.

    > Zastanów się tylko jako klient - kto za to zapłaci? Sądzisz że sklep
    > wyciągnie pieniądze z jakiegoś garnka ze skarbem?
    >
    > Normalne - ceny pójdą ciut w górę.

    niewazne jakie sa ceny tylko ile na tym można zarobić.
    I niekoniecznie musza pojsc w górę.
    Bo zamiast jednego telewizora sprzedasz cztery z czego jeden wróci,
    którego nawet jeśli opchniesz poniżej kosztow to pozostalo dadza ci zysk.

  • 70. Data: 2010-03-23 19:23:53
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    <ciach>

    > Chetnie wskaze, ale najpierw choc wysil sie troche i napisz, dlaczego
    > twoim zdaniem to "paranaukowa demagogia"?

    I tym zdaniem właśnie udowodniłeś moją tezę.

    > Tzn.?

    Rozbawiłeś mnie tym stwierdzeniem. Nie wiem, może żyjemy
    w dwóch różnych światach i w Twoim globalny biznes
    stawia dobro klienta ponad własny zysk.