    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Date: Tue, 23 Mar 2010 14:15:01 -0500

    krys wrote:

    > A to już jest problem przedsiębiorcy. Jego zysk, jego ryzyko, niech sobie
    > kalkuluje.

    TO jest zawsze problem przedsiębiorcy.
    Liczy sie kasa. W krotko i dlugoterminowej perspektywie.
    Jak na przyjmowaniu zwrotów zarabia to przyjmuje, jak traci to nie
    przyjmuje.
    Inne dywyagacje sa czysto akademickie.

    > Mogę, bo sie przed zakupem umawiam ze sprzedawcą

    Niewazne z jakiego powodu. Wazne, ze mozesz i kupując buty nie czaisz
    sie, ze mozesz stracic kase.

    > .
    >
    > Nie kupuje kota w worku i nie korzystam z usług sprzedawców, którzy mają w
    > zwyczaju robić problem tam, gdzie go nie ma. Głosuję portfelem - ja buty
    > kupić muszę, czyli kasa do zgarnięcia jest.

    czyli jakby sklep obok zaoferowal lepsze "zwroty" to portfel zagłosuje
    i pójdziesz do sklepu obok?

    > Być może. Ale to nie jest powód, żeby odpowiedzialność za fanaberie
    > przerzucać na przedsiębiorców.

    A ktokolwiek coś przerzuca?
    Przedsiebiorca decyduje czy chce przyjac zwrot czy nie.
    Niedługo tych co nie przyjmują na rynku nie bedzie.
    Supermarkety przyjmujace zwroty ich wykończą.
    Więc albo sie dostosują i przekalkuluja ceny tak aby im sie to opłacało,
    albo wyginą jak dinozaury.