  • 1. Data: 2010-03-22 10:37:41
    Temat: od jakiej wartości cło?
    Od: gonzo <g...@m...org.invalid>

    czołem,

    dokonałem zakupu w USA na kwotę (razem z przesyłką) 95$. okazało się, iż
    to wystarcza aby przyłożyć 22% vatu i 130 PLN opłaty celnej.

    kupując nie sądziłem, że taka mała wartość może zostać oclona, gdyż
    wcześniej wyczytałem, że clone są paczki o wartości 150euro wzwyż.

    jak widać moje informacje były nieprawdziwe ale czy ktoś mógłby mnie
    wyprostować i podać obowiązujące graniczne kwoty, od których można
    naliczyć cło?

    gonzo

  • 2. Data: 2010-03-22 10:42:20
    Temat: Re: od jakiej wartości cło?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 11:37, gonzo wrote:
    > czołem,
    >
    > dokonałem zakupu w USA na kwotę (razem z przesyłką) 95$. okazało się, iż
    > to wystarcza aby przyłożyć 22% vatu i 130 PLN opłaty celnej.

    Ale co to bylo? Alkohol? Ziemniaki? Elektronika?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2010-03-22 10:43:36
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    gonzo pisze:
> [...]
    >
    > jak widać moje informacje były nieprawdziwe ale czy ktoś mógłby mnie
    > wyprostować i podać obowiązujące graniczne kwoty, od których można

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/100275,paczk
    i_z_zagranicy_do_150_euro_bez_cla.html

    Co sie pieklisz dobrze ci naliczyli oplata celna za odprawe + VAT bez cla.

  • 4. Data: 2010-03-22 10:55:38
    Od: gonzo <g...@m...org.invalid>

    wirefree wrote:

    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/100275,paczk
    i_z_zagranicy_do_150_euro_bez_cla.html

    > Co sie pieklisz dobrze ci naliczyli oplata celna za odprawe + VAT bez cla.

    nie pieklę się, chcę zrozumieć te przepisy. właśnie zadzwoniłem na
    informację celną i pani poinformowała mnie, że nie ma czegoś takiego jak
    "koszty odprawy", i że urząd celny nalicza tylko cło i vat a o "kosztach
    odprawy" nic jej nie wiadomo.

    w papierach, które otrzymałem widnieje, że obowiązuję się do
    uregulowania "[..] opłat celnych (cło + vat) oraz kosztów odprawy w
    wysokości 130 do 270PLN [..]"

    czym są te "koszty odprawy"?

    gonzo

  • 5. Data: 2010-03-22 11:00:54
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    gonzo pisze:

> [...]
    >
    > w papierach, które otrzymałem widnieje, że obowiązuję się do
    > uregulowania "[..] opłat celnych (cło + vat) oraz kosztów odprawy w

    To jest kasa ktora placi sie agencji celnej za wypisanie kilku papierkow
    i jest normalna oplata w przypadku odprawy celnej. Oplaty nie ma jesli
    towar jest zwolniony z odprawy.

  • 6. Data: 2010-03-23 23:03:09
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "gonzo" <g...@m...org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > wcześniej wyczytałem, że clone są paczki o wartości 150euro wzwyż.
    > jak widać moje informacje były nieprawdziwe ale czy ktoś mógłby mnie

    Na przyszlosc wysylaj przesylki do PL za pomoca np polamerusa.com. Ze sklepu
    wysylasz do nich a oni wysylaja do Ciebie jako od osoby prywatnej z
    deklaracja wartosci - ja daje na wszystko ok 20 usd. Sciagam tak od lat
    czesci do skuterow wodnych i nigdy nie bylo problemow.

    --
    Picasso