    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Date: Tue, 23 Mar 2010 14:20:55 -0500

    Massai wrote:

    > Zależy na czym.

    oczywiscie

    > Np. marże na sprzęcie komputerowym - 3-5 procent. W porywach, na
    > duperelach do 50 pln - 20-30%.
    > Ale generalnie maks 5%.

    to zacznij sprowadzać z Chin, a nie kupuj tam gdzie już 50% marży
    pośredników jest dawno dorzucone.
    Wiadomo, że jako dziesiąty w kolejce po kase na tym nie zarobisz.

    > Marże na RTV i AGD dość łatwo sobie policzyć porównując ceny marketów z
    > cenami sklepów netowych.

    j.w.

    > Są wyraźne różnice, ale zazwyczaj sięgają około 20 procent. Tylko w
    > ekstremalnych przypadkach 30-40%. czli to plus marża sklepu netowego, z
    > 10%, wyjdzie razem około 30%, maks 40% marzy marketu.
    > Sprzedanie tego towaru za pół ceny - sprawia że jesteś w plecy.

    no popatrz, a jednak niektórym sie ciągle opłaca.

    > Zastanów się tylko jako klient - kto za to zapłaci? Sądzisz że sklep
    > wyciągnie pieniądze z jakiegoś garnka ze skarbem?
    >
    > Normalne - ceny pójdą ciut w górę.

    niewazne jakie sa ceny tylko ile na tym można zarobić.
    I niekoniecznie musza pojsc w górę.
    Bo zamiast jednego telewizora sprzedasz cztery z czego jeden wróci,
    którego nawet jeśli opchniesz poniżej kosztow to pozostalo dadza ci zysk.