  • 401. Data: 2023-10-06 01:28:23
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A klime w wiezieniu mają ?

    Znowu zacząłeś wstawiać spacje przed znaki końca zdania.

    --
    Marcin

  • 402. Data: 2023-10-06 01:38:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Cała rekonstrukcja - nie wiem na ile poprawna - pokazuje, że KIA jechała
    > lewym pasem pomimo tego, że miała wolne dwa prawe. Oczywiście nie

    Jak ta scena ma do kupy kilkadziesiąt sekund to trochę mało, aby nawet
    sugerować, że nie powinna jechać tym pasem.

    > upoważniało to BMW do najechania na tył, ale kilkukrotne podkreślenie w
    > filmie, że KIA jechała prawidłowo nie podnosi wiarygodności oceny tego
    > filmu. No i BMW jest skasowane skośnie tak, że lewy błotnik się nie
    > zachował, a zatem ta rekonstrukcja nie pasuje do uszkodzeń samochodów na
    > zdjęciach.

    Nie wiem co tam i gdzie rekonstruuja, ale wydawało mi, że przeważające
    opinie sa takie, że bmw próbował ją wyprzedzić z prawej, kia zaś moment
    przed lub moment po próbowała puścić bmw zmieniając pas właśnie na
    prawy. Wtedy doszło do kolizji. I uprzedzając, nie uważam, żeby to była
    wina kii, mimo, że formalnie mogła zajechać drogę bmw. Nikt nie ma prawa
    się spodziewać ani nie ma tez możliwości prawidłowej oceny w warunkach
    ograniczonej widoczności, że samochód za nami jedzie pod 300km/h. Do
    tego dochodzi jeszcze jak ten manewr wykonywało bmw. Najpier wali kii
    światłami a potem nie czekając na jej manewr zmienia pas próbując
    wyprzedzić ją z prawej.

    --
    Marcin

  • 403. Data: 2023-10-06 01:54:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba podobnie - zakladam z Turcją podobną umowę mamy,
    > i to jeszcze starszą.

    Z Turcja ponoć nie wyszło, bo ichni sąd musiał akcję zatrzymania
    zatwierdzić i był się nie wyrobił. Może więc i lepiej że ZEA bo może
    mają mniej biurokratyczne lub sprawniejsze procedury.

    Wygląda mi to na celowe działanie.

    --
    Marcin

  • 404. Data: 2023-10-06 09:28:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 01:54, Marcin Debowski pisze:
    > Z Turcja ponoć nie wyszło, bo ichni sąd musiał akcję zatrzymania
    > zatwierdzić i był się nie wyrobił. Może więc i lepiej że ZEA bo może
    > mają mniej biurokratyczne lub sprawniejsze procedury.

    Sądzę, że nie tyle zatrzymania - bo zatrzymać Policja zawsze może, co w
    ogóle zbadania, czy nasz list gończy odpowiada prawu Turcji. U nas to
    jest we właściwości sądów okręgowych. Trzeba choćby przetłumaczyć na
    język turecki. Bez tego nie jest tam poszukiwany.

    > Wygląda mi to na celowe działanie.

    Gdyby trafili, to by się chwalili wspaniałymi "dojściami". A że
    spudłowali, to świat zapomni o tej głupocie za chwilę. Tych państw, do
    których wyjeżdżając byłby bezpieczny nie było zbyt wiele, toteż gdyby go
    nie złapano akurat zaraz po artykule, to jeszcze by można udawać, że był
    na Dominikanie, ale w jakiś tajemny sposób się przemieścił.

    Ja nie wiem, czy dziennikarze się w takich kwestiach porozumiewają, ale
    ponieważ krajów, które zapewniały jakąś namiastkę bezpieczeństwa jest
    kilka, to wystarczyło się podzielić i kolejny raz dziennikarze by
    wygrali z Policją :-) - jak to pisze Shrek.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 405. Data: 2023-10-06 09:49:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Co oznacza najpewniej tyle, że bmw walnął w kie a nie ją ominął. Nawet
    > nie da się tu zasugerować, że kija mogła zrobic test łosia a była tak
    > skorodowana, że się rozpadła - widać, że pod barierka stoi na kołach.

    Nieszczęście z KIA polegało na tym, że doszło do pożaru. Bo bez tego
    byłby to wypadek, jakich w Polsce każdego dnia wiele. Obsada KIA
    przeżyła, skoro krzyczała podczas pożaru, a to się pojawia w opisach Na
    tej rekonstrukcji na filmiku, nie wiem na ile świadomie, autor sugeruje,
    że BMW wsunęło się pod spód KIA i rozpruło zbiornik paliwa. Jest to
    możliwy mechanizm zapłonu, ale filmik zawiera kilka powtarzanych głupot,
    więc nie wykluczone, że nie jest to wynik przemyśleń i obliczeń, tylko
    przypadek.

    Trzeba by było - ale to rola biegłego - wrysować rzuty boczne KIA i BMW
    i zobaczyć, czy to możliwe. Żeby się nie okazało - ale to tylko luźna
    sugestia - że kierujący KIA postanowił "ukarać" nadjeżdżającego z tyłu
    BMW i depnął po hamulcach. Przednie koła zablokowało, tylne odciążyło,
    podniósł się tył, a z kolei BMW podobnie się zachowało i zamiast uderzyć
    zderzak w zderzak, to BMW uderzyło w odsłonięty tym manewrem zbiornik
    paliwa.

    Najechań na tył pojazdu zdarza się sporo, a większość z nich nie kończy
    się tak spektakularnymi pożarami. No ale jeśli KIA jechała powiedzmy
    ~130 km/h, a BMW ~250 km/h, to uderzyło z prędkością ~120 km/h. Sporo
    to, choć przecież najechania na stojące na autostradzie samochody też
    bywają z podobnymi prędkościami, a ne kończą się takimi wybuchami.

    Życia obsadzie KIA to nie zwróci, ale chciałbym wiedzieć, co spowodowało
    taki pożar, by w przyszłości podobnym efektom zapobiec.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 406. Data: 2023-10-06 14:28:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak ta scena ma do kupy kilkadziesiąt sekund to trochę mało, aby nawet
    > sugerować, że nie powinna jechać tym pasem.

    Zagadnienie poboczne, bo to nie upoważnia do wjeżdżania mu "w kuper".
    Ale filmik z tego samochodu nadjeżdżającego z przeciwka również nie
    pokazuje jakiegoś tłoku na tym odcinku. Odstęp 5 sekund pomiędzy
    pojazdami przekłada się przy 140 km/h na dystans około 200 metrów. Tam
    były 3 pasy, więc spokojnie mogli sobie jechać w odstępie ponad pół
    kilometra.

> [...]
    > tego dochodzi jeszcze jak ten manewr wykonywało bmw. Najpier wali kii
    > światłami a potem nie czekając na jej manewr zmienia pas próbując

    Moje spostrzeżenia są zbliżone. BMW nie powinno się zbliżyć do tej KIA
    na powiedzmy mniej niż 100~200 metrów, zanim nie miało wolnego pasa.
    Jakby szedł środkowym pasem od tych 200 metrów nie zmieniając go to
    kierujący KIA by go widział i pewnie by na ten pas nie wjeżdżał. Jeśli
    biegły by zrekonstruował, że KIA wjechała na pas, po którym BMW ją
    wyprzedzało, to by można się zastanowić, na ile to usprawiedliwia BMW.
    Nadal nie powinien jechać 250 km/h, ale to KIA nie usprawiedliwia ani z
    jazdy lewym pasem, ani z jego zmiany, jeśli środkowym ktoś nadjeżdżał.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 407. Data: 2023-10-06 14:38:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > kierujący KIA by go widział i pewnie by na ten pas nie wjeżdżał.

    Mi trudno stwierdzić w nocy którym pasem jedzie za mną auto z odległości
    powyżej 50 m.

    Robert

  • 408. Data: 2023-10-06 15:05:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Oct 2023 14:38:20 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Mi trudno stwierdzić w nocy którym pasem jedzie za mną auto z odległości
    > powyżej 50 m.

    50m, na prostym odcinku, z namalowanymi liniami - to chyba bym jeszcze
    zobaczyl.
    Ale masz racje - wieksza odleglosc czy trudniejsze warunki i nie
    widać.

    J.

  • 409. Data: 2023-10-06 15:24:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Oct 2023 09:49:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nieszczęście z KIA polegało na tym, że doszło do pożaru. Bo bez tego
    > byłby to wypadek, jakich w Polsce każdego dnia wiele.

    Albo troche gorszy, bo jednak roznica predkosci dosc duza.

    > Obsada KIA przeżyła, skoro krzyczała podczas pożaru,

    Ale to moze byc "fakt medialny".

    Z innego filmu widac, ze samochody przejechaly jeszcze kawał drogi
    zanim kia znalazła sie na poboczu.
    Po takim ofsetowym zderzeniu spodziewałbym sie obrocenia obu pojazdow,
    a tu jednak dystans duzy. Tak jakby kia przejechała na kołach.
    Ale wtedy czemu w barierke - kierowca nieprzytomny.

    > a to się pojawia w opisach Na
    > tej rekonstrukcji na filmiku, nie wiem na ile świadomie, autor sugeruje,
    > że BMW wsunęło się pod spód KIA i rozpruło zbiornik paliwa. Jest to

    Wydaje sie to możliwe, szczegolnie jesli bmw mocno hamowało,
    ale wtedy co mu prawe koło urwało?

    I jeszcze ... jakby mocno rozpruło, to wydaje sie, ze mogłoby paliwo
    wypłynąc zanim do uderzenia w barierkę doszło ..

> [...]
    > to, choć przecież najechania na stojące na autostradzie samochody też
    > bywają z podobnymi prędkościami, a ne kończą się takimi wybuchami.

    Kiedy własnie raczej rzadko. Kierowca hamuje, troche dystansu brakuje,
    ale tylko troche - predkosc juz nieduza.
    Jak uderza z predkoscią powiedzmy 120,

    > Życia obsadzie KIA to nie zwróci, ale chciałbym wiedzieć, co spowodowało
    > taki pożar, by w przyszłości podobnym efektom zapobiec.

    no coż - patrz ford pinto. Rzekomo zbiornik byl bardzo z tyłu, i to
    wystarczało.
    Tylko ... moja sierra tez miała bardzo z tyłu.
    A po kii sie raczej spodziewam czegos innego ...

    J.

  • 410. Data: 2023-10-06 15:32:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Oct 2023 09:28:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > jest we właściwości sądów okręgowych. Trzeba choćby przetłumaczyć na
    > język turecki. Bez tego nie jest tam poszukiwany.

    Z oswiadczen naszych władz, to wynika raczej ze oni nie zdążyli.
    Byc moze z powodu tych formalnosci, które trzeba było spełnić.

    > Gdyby trafili, to by się chwalili wspaniałymi "dojściami". A że
    > spudłowali, to świat zapomni o tej głupocie za chwilę.

    A gdyby nie trafili, i nasza policja nie trafiła,
    to by nie było wiadomo gdzie uciekl, i nikt by nie mógł Dominikany
    zanegować :-)
    Tak ze potencjalny zysk dla Gazety duzy, a potencjalna strata malutka
    :-)

> [...]
    > nie złapano akurat zaraz po artykule, to jeszcze by można udawać, że był
    > na Dominikanie, ale w jakiś tajemny sposób się przemieścił.

    Tak czytam, ze Interpol działa w 195 panstwach. To juz niewiele
    zostaje. W Dominikanie też działa - ale moze wnioskow o ekstradycję
    Dominikana nie obsluguje ..

    J.