    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Fri, 6 Oct 2023 09:28:38 +0200
    <B6aTM.13822$zs26.1484@fx04.ams1> <_faTM.75929$07Jf.1841@fx12.ams1>
    <70ls4yhfpxvp$.1b0lw5hfiprln$.dlg@40tude.net>
    <ufjjdd$rql$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <1l7z2lkz2ovsw.91565igq0kl4$.dlg@40tude.net>
    <ufjoje$rql$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    <1ozu7y5rhsdu5.mez1wiu3m42y$.dlg@40tude.net>
    <ufkb71$rq2$1$Robert_W@news.chmurka.net> <lfmTM.9$6sw7.5@fx15.ams1>
    <10vlhmxmk58gs.xng5vqbyfgnn$.dlg@40tude.net>
    <x0ITM.2704$a3p4.279@fx10.ams1>

    W dniu 06.10.2023 o 01:54, Marcin Debowski pisze:
    > Z Turcja ponoć nie wyszło, bo ichni sąd musiał akcję zatrzymania
    > zatwierdzić i był się nie wyrobił. Może więc i lepiej że ZEA bo może
    > mają mniej biurokratyczne lub sprawniejsze procedury.

    Sądzę, że nie tyle zatrzymania - bo zatrzymać Policja zawsze może, co w
    ogóle zbadania, czy nasz list gończy odpowiada prawu Turcji. U nas to
    jest we właściwości sądów okręgowych. Trzeba choćby przetłumaczyć na
    język turecki. Bez tego nie jest tam poszukiwany.

    > Wygląda mi to na celowe działanie.

    Gdyby trafili, to by się chwalili wspaniałymi "dojściami". A że
    spudłowali, to świat zapomni o tej głupocie za chwilę. Tych państw, do
    których wyjeżdżając byłby bezpieczny nie było zbyt wiele, toteż gdyby go
    nie złapano akurat zaraz po artykule, to jeszcze by można udawać, że był
    na Dominikanie, ale w jakiś tajemny sposób się przemieścił.

    Ja nie wiem, czy dziennikarze się w takich kwestiach porozumiewają, ale
    ponieważ krajów, które zapewniały jakąś namiastkę bezpieczeństwa jest
    kilka, to wystarczyło się podzielić i kolejny raz dziennikarze by
    wygrali z Policją :-) - jak to pisze Shrek.

    --
    (~) Robert Tomasik