  • 391. Data: 2023-10-05 15:41:14
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 15:16, J.F pisze:
    > A klime w wiezieniu mają ?

    Kto mu doradził spieprzanie? Chyba większe szanse miał, że dostanie w
    zawiasach niż, że go nie złapią.
    Po ilu latach to by się przedawniło, gdyby ucieczka się powidła?

    Robert

  • 392. Data: 2023-10-05 16:17:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Oct 2023 15:41:14 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Kto mu doradził spieprzanie? Chyba większe szanse miał, że dostanie w
    > zawiasach niż, że go nie złapią.

    Po takiej nagonce? Odsiadka pewna. Sam widzisz, ze Ziobro to mu chce
    zabójstwo dosolic. I nie wiadomo, czy sąd sie tu nie ugnie ...

    Wiec sie zastanawiamy, gdzie lepiej siedziec :-)

    Tylko raczej nie ma wyboru - jak go posadza w ZEA za fałszywy
    paszport, to na koniec deportują do Polski :-)

    > Po ilu latach to by się przedawniło, gdyby ucieczka się powidła?

    Zabójstwo to chyba bardzo długo.
    Ale w czym problem - sa fajne kraje na swiecie, mozna sie nie
    zastanawiac ile się bedzie przedawniało.

    Tylko maly problem z paszportem, jak sie biometryczne upowszechnią ...

    J.

  • 393. Data: 2023-10-05 17:05:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 16:17, J.F pisze:

    > Po takiej nagonce? Odsiadka pewna. Sam widzisz, ze Ziobro to mu chce
    > zabójstwo dosolic. I nie wiadomo, czy sąd sie tu nie ugnie ...

    No zaraz po zdarzeniu, przyznanie się, współpraca, skrucha, to by Ziobro
    nie miał co robić.

    Robert

  • 394. Data: 2023-10-05 17:35:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 11:24, J.F ?isze:

    > Opinia bieglego od rekonstrukcji wypadkow,

    To nie są nowe fakty a tylko ocena tych faktów przez biegłego.

    > odczyt "czarnej skrzynki" z
    > predkoscią 253km/h.

    A to nie wpływa na to kto komu zajechał.

    Jeszcze raz - co upoważniało prokuraturę do podejrzeń że kijanka się
    robiła i na to najechała beemka? Bo z tego wynika że są ślady bmki
    jeszcze przed miejscem gdzie wali w barierki, są filmy. Masz tu co
    dokonali amatorzy - a prokuratura z tego samego wywnioskowała że to BMW
    "zahaczyło" o kie która wjechała _wcześniej_ bez ustalonej przyczyny w
    barierki - no fakin łej.

    https://start24.blogspot.com/2023/09/analiza-wypadku
    -na-autostradzie-a1-pod.html

    > A moze i przeanalizowali te filmiki, albo mieli jeszcze lepsze.

    To skoro wcześniej nie analizowali to czemu się wypowiadali że to być
    może BMW zahaczyło o rozbitą kie?

    > Masz na mysli ten "z naprzeciwka" ?

    Tak - widać że nie jechał o 40 szybciej od kijanki. Dodaj do tego że
    nagrali go chwilę wcześniej jak jechał dobrze ponad dwie paczki oraz że
    graty od początku śladów do miejsca gdzie się zatrzymał jest niemal pół
    kilosa i nie trzeba być szerlokiem żeby stwierdzić że było szybko...

    > Chyba jednak tak.

    Otóż nie - to było... 10 dni po wypadku. Filmiki już latały po
    internecie od wielu dni i z pewnością były znane prokuraturze.

    > Ale sporo racji mial - do postepowania trzeba wpisac podejrzewane
    > przestępstwo.

    Ale nie trzeba stawiać żadnych zarzutów komukolwiek - a o tym
    dyskutowaliśmy - czyli pisał bzdury - jak zawsze.

    > Czy tylko on to myli z "postawic zarzut", czy to taka policyjna
    > specyfika ...

    Jako policjant z pewnością slyszał o postępowanie w sprawie a nie
    przeciwko. Inaczej przecież się nie da. Znajdujesz zwłoki - nie ma
    sprawcy nie ma sprawy:P No przecież nie trzeba być geniuszem, żeby
    wiedzieć że to bzdura. A robert...

    > No to musisz spytac innego ... teraz Ty masz kilku znajomych
    > policjantów :-)
    > Ale oni nie z drogówki :-)

    A tam znajomych;)

    No ale sprawę przecież prowadzili zanim postawili komukowiek zarzuty -
    bo busiarz nie mieszkał w miejscy zameldowania a zule akurat na murku
    nie siedzieli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 395. Data: 2023-10-05 17:37:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 10:54, J.F pisze:

    > Przeciez masz na filmie - szczątki są rozrzucone na długo przed Kia.
    > Jeszcze sie okaże, ze ona tez zapierdalała nieprzepisowo :-)

    Dokładnie - ciężko uwierzyć w aż taką niekompetencję prokuratury (tej
    rejonowej) żeby myśleli że bmw być może zahaczył o rozbitą kie jak ślady
    są na długo przez uderzeniem w barierkę. A jednak właśnie to sugerowali.
    No kurwa jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 396. Data: 2023-10-05 17:56:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 11:50, J.F pisze:

    > Jak przywalil w barierke, to wkrótce stanął.
    > Ale gdzie - na poboczu, na pasie ruchu?
    > Noc była, samochodów troche.

    20 a nie noc. Już podawałem - średnio tam jest samochód na półtorej sekundy.

    > A pismaki napisały, ze to od uderzenia :-P

    W zasadzie to nie napisali ze te zdjęcia są sprzed strażaków. Ba
    napisali że od strażaków, więc raczej należy założyć że najpierw zrobili
    co do nich należy a potem zdjęcia a nie na odwrót:P

    > Strazacy raczej nie wiedzą, jaka predkosc była przed zderzeniem.

    Robią sprzątanie wypadków to często wiedzą co potem ustalono. Z
    policjantami też gadają...

    > No jesli auto, ktore nie wiadomo czy 200 potrafi osiagnąc, rozpada sie
    > dwie czesci, a ani bmw ani kia sie nie rozpadly, to ile mogly jechac?
    > :-)

    Jak graty są rozwalone na długosci pół kilometra - no raczej nie stówką.

    > Po prawdzie - jesli bmw 250, a kia powiedzmy 130, to róznica predkosci
    > 120, ale do podziału na dwa auta, wiec tak jakby w nieruchomą
    > przeszkode 60km/h przywalic. Nic groźnego :-)

    To tak nie działa:P Trzecia zasada dynamiki. Jakby mieli równe masy to
    120. No ale nie mieli zapewne równych więc prędzej jak 160 dla kii u 80
    dla BMW.

    > Po prawdzie - kia to chyba jechala po kolizji. stąd taka odleglosc.

    No właśnie tu gołym okiem widać że nie było żadnego najechania na
    zatrzymaną kie i że się pierdolnęli. A tymczasem policja mówi że nie w
    biarierki wjechała z nieustalonych przyczyn - jak kurwa nieustalonych
    jak widać że wcześniej się zderzyli. Prokuratura dodatkowo sugeruje że
    BMW zachaczyło o kie która wcześniej wjechała w barierki. No kurwa - co
    tu się odpierdala. Wiele rzeczy można wyrłumaczyć niekompetencją, ale
    niekompetencja jest losowa - a oni idą tu w jednym kierunku i to coraz
    bardziej abstrakcyjnie...

    > Ale im mogą nakłamac, oni mogą nakłamac.

    Mogą - ale jak się różnią zdaniem z kulsonami w prycnypiach grubych
    spraw to zawsze okazuje się że są o rząd wielkości bliżej prawdy niż
    kulsony. Także pan z brzytwą mówi że...

    > policja działa na miejscu wypadku, miala takie informacje, jakie
    > widziała.

    Nawet z wrzuconego filmiku przez tych co jechali potem widać że się
    zderzyli więc kianka nie wjechała w barierki z niustalonego powodu a za
    powodu zderzenia. O tym co sugeruje prokuratura 10 dni później że BMW
    wjechało w zatrzymaną kie to nawet nie wiem co powiedzieć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 397. Data: 2023-10-05 20:59:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No zaraz po zdarzeniu, przyznanie się, współpraca, skrucha, to by Ziobro
    > nie miał co robić.

    Sądzę, że zaraz po zdarzeniu, to kierujący BMW był przekonany, ze to
    wina KIA, bo zamulał na lewym pasie. Codziennie na drogach szybkiego
    ruchu jeździ szereg takich ludzi. Trudno mi powiedzieć, ilu z nich
    przekracza 200 km/h, ale do spowodowania zagrożenia, to wystarczy i 180
    km /h, jeśli kierujący nie zwalnia pomimo zajętego pasa, tylko najeżdża
    Ci na tył domagając się zwolnienia pasa.

    Jak ma facet wolny pas i dobry samochód, to niech sobie i te 250 km/h
    jedzie. Osobiście jestem przeciwny, bo z reguły co chwilę trzeba hamować
    i wcale na całym odcinku się szczególnie szybciej nie dojedzie, a co się
    przy tym człowiek oszarpie? Natomiast nie byłoby problemu, jakby nie
    najeżdżał na tył poprzedzającego pojazdu i nie musiał podejmować nagłej
    decyzji, by go od prawej omijać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 398. Data: 2023-10-05 21:17:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 17:56, Shrek pisze:

    > 20 a nie noc. Już podawałem - średnio tam jest samochód na półtorej sekundy.

    To, że Ty podawałeś, to taki trochę średni argument. Mamy ten dostępny w
    sieci film https://www.youtube.com/watch?v=je16u7eOMWA&t=25s. W 25
    sekundzie widzimy pierwszy nadjeżdżający z przeciwka pojazd, a w 28
    sekundzie kolejny. W 29 sekundzie już mamy dwa samochody uderzające w
    siebie (snop iskier). Ale kolejny pojazd masz dopiero w 36 sekundzie
    (piąty) Ale nasz nagrywający jedzie z porównywalną prędkością w
    przeciwnym kierunku, a zatem to przez dwa trzeba podzielić. Czyli jeden
    samochód na 4~5 sekund.

    Cała rekonstrukcja - nie wiem na ile poprawna - pokazuje, że KIA jechała
    lewym pasem pomimo tego, że miała wolne dwa prawe. Oczywiście nie
    upoważniało to BMW do najechania na tył, ale kilkukrotne podkreślenie w
    filmie, że KIA jechała prawidłowo nie podnosi wiarygodności oceny tego
    filmu. No i BMW jest skasowane skośnie tak, że lewy błotnik się nie
    zachował, a zatem ta rekonstrukcja nie pasuje do uszkodzeń samochodów na
    zdjęciach.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 399. Data: 2023-10-05 21:28:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > (piąty)  Ale nasz nagrywający jedzie z porównywalną prędkością w
    > przeciwnym kierunku, a zatem to przez dwa trzeba podzielić. Czyli jeden

    A co ja napisałem? Że optymistyczne oszacowawnie to półtorej sekundy
    pesymistyczne 6 sekund.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 400. Data: 2023-10-06 01:26:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Wed, 04 Oct 2023 23:23:57 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > Ale za sprawnosc hamulców po urwaniu jednego przewodu to nie ręczę.
    > Niby powinny byc dwuobwodowe, moze nawet 4-ro z komputerem od tych
    > wszystkich systemow, ale jakos powątpiewam :-)

    Mysle, że nie ma co się nawet zastanawiac bo sytuacja dość złożona a
    danych mało.

    > Przeciez masz na filmie - szczątki są rozrzucone na długo przed Kia.
    > Jeszcze sie okaże, ze ona tez zapierdalała nieprzepisowo :-)

    Co oznacza najpewniej tyle, że bmw walnął w kie a nie ją ominął. Nawet
    nie da się tu zasugerować, że kija mogła zrobic test łosia a była
    tak skorodowana, że się rozpadła - widać, że pod barierka stoi na
    kołach.

    --
    Marcin