    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Fri, 6 Oct 2023 14:28:26 +0200
    <ufe08k$4ao$3$RTomasik@news.chmurka.net> <5QvSM.5001$yjr6.3721@fx03.ams1>
    <idwo5qpx1brp$.1h63itz3b1131.dlg@40tude.net>
    <3axSM.75906$07Jf.70061@fx12.ams1>
    <uff7lf$4ao$17$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hEISM.79775$NSo2.69786@fx13.ams1>
    <ufhmsf$vr0$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufhri7$1qt$27$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufi0vm$vr0$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufiqdf$1qt$40$Shrek@news.chmurka.net>
    <1xkvmngkmuer0$.1ccr1v04slkqu$.dlg@40tude.net>
    <ufjv3n$bgu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <zje4qjtiz0el$.12dz2e7kt2wu0.dlg@40tude.net>
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufn1r9$oau$2$RTomasik@news.chmurka.net> <eOHTM.2703$a3p4.1@fx10.ams1>

    > Jak ta scena ma do kupy kilkadziesiąt sekund to trochę mało, aby nawet
    > sugerować, że nie powinna jechać tym pasem.

    Zagadnienie poboczne, bo to nie upoważnia do wjeżdżania mu "w kuper".
    Ale filmik z tego samochodu nadjeżdżającego z przeciwka również nie
    pokazuje jakiegoś tłoku na tym odcinku. Odstęp 5 sekund pomiędzy
    pojazdami przekłada się przy 140 km/h na dystans około 200 metrów. Tam
    były 3 pasy, więc spokojnie mogli sobie jechać w odstępie ponad pół
    kilometra.

> [...]
    > opinie sa takie, że bmw próbował ją wyprzedzić z prawej, kia zaś moment
    > przed lub moment po próbowała puścić bmw zmieniając pas właśnie na
    > prawy. Wtedy doszło do kolizji. I uprzedzając, nie uważam, żeby to była
    > wina kii, mimo, że formalnie mogła zajechać drogę bmw. Nikt nie ma prawa
    > się spodziewać ani nie ma tez możliwości prawidłowej oceny w warunkach
    > ograniczonej widoczności, że samochód za nami jedzie pod 300km/h. Do
    > tego dochodzi jeszcze jak ten manewr wykonywało bmw. Najpier wali kii
    > światłami a potem nie czekając na jej manewr zmienia pas próbując

    Moje spostrzeżenia są zbliżone. BMW nie powinno się zbliżyć do tej KIA
    na powiedzmy mniej niż 100~200 metrów, zanim nie miało wolnego pasa.
    Jakby szedł środkowym pasem od tych 200 metrów nie zmieniając go to
    kierujący KIA by go widział i pewnie by na ten pas nie wjeżdżał. Jeśli
    biegły by zrekonstruował, że KIA wjechała na pas, po którym BMW ją
    wyprzedzało, to by można się zastanowić, na ile to usprawiedliwia BMW.
    Nadal nie powinien jechać 250 km/h, ale to KIA nie usprawiedliwia ani z
    jazdy lewym pasem, ani z jego zmiany, jeśli środkowym ktoś nadjeżdżał.

    --
    (~) Robert Tomasik