  • 1. Data: 2023-09-20 17:33:48
    Temat: Agitacja wyborcza
    Od: Henryk hajdan <h...@g...com>

    Właśnie usłyszałem w radiu mecenasa, który powiedział, że zgodnie z art.
    104-106 kodeksu wyborczego, nie było, żadnych podstaw aby usunąć
    posłankę z miejsca i zabierania jej megafonu. Wręcz przeciwnie, ponieważ
    i kandydat Mateusz Morawiecki i kandydatka Kinga Gajewska prowadzili
    agitację wyborczą

    Art. 106. § 1. Agitację wyborczą może prowadzić każdy komitet wyborczy
    i każdy wyborca,[...]

    Art. 104. Kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem ogłoszenia aktu
    właściwego organu o zarządzeniu wyborów i ulega zakończeniu na 24
    godziny przed dniem głosowania.
    Art. 105. § 1. Agitacją wyborczą jest publiczne nakłanianie lub
    zachęcanie do głosowania w określony sposób, w tym w szczególności do
    głosowania na kandydata określonego komitetu wyborczego.

    więc prowadzenie agitacji wyborczej na terenie publicznie dostępnym, w
    rozsądnych godzinach (przykładowo między 6:00 a 22:00) nie jest podstawą
    do stosowania art. 51 kodeksu wykroczeń.

    Policja ma za zadanie chronić kandydatów i wyborców w okresie kampanii
    wyborczej, np. powinni wkraczać, gdy inny wyborca, czy kandydat chce
    drugiemu zabrać megafon.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    110210112/U/D20110112Lj.pdf

  • 2. Data: 2023-09-20 17:42:05
    Temat: Re: Agitacja wyborcza
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2023-09-20 o 17:33, Henryk hajdan pisze:
> [...]
    >
    > Policja ma za zadanie chronić kandydatów i wyborców w okresie kampanii
    > wyborczej, np. powinni wkraczać, gdy inny wyborca, czy kandydat chce

    Też to słyszałam, ale bez sensu jest agitacja wyborcza w dużych
    miastach, bo tu ludzie już są podzieleni, mają dostęp i do TVP Info,
    Polsatu czy TVN24. Taka agitację trzeba prowadzić w małych miastach i na
    wsiach i wcześniej powiadomić lokalny posterunek policji, że takie coś
    będzie miało miejsce, po to, aby wiedzieli. Przy zgłaszaniu przypomnieć
    te artykuły kodeksu wyborczego.

  • 3. Data: 2023-09-20 18:16:59
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Henryk hajdan napisał(a):
    > Właśnie usłyszałem w radiu mecenasa

    Takich mecenasów wszystko mówiących przypada z 50-ciu na każda ulicę.

    Nie ma zgłoszonego zgromadzenia, nie można używać takich urządzeń.
    Tak argumentuje policja. I nie pokazała legitymacji, zamiast tego: nie nie nie nie
    nie.
    https://twitter.com/Policja_KSP/status/1704235072893
    690181

    > np. powinni wkraczać, gdy inny wyborca, czy kandydat chce
    > drugiemu zabrać megafon.

    Zabrać mikrofon albo ukraść szoł/przedstawienie.

  • 4. Data: 2023-09-20 18:31:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 17:33, Henryk hajdan pisze:
    > nie było, żadnych podstaw

    Oczywiście można znaleźć przepisy w jedną i drugą stronę.
    Wiadomo, że liczyła na zadymę i się udało.

    Robert

  • 5. Data: 2023-09-20 18:33:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 18:16, Alojzy Gąska pisze:
    > Nie ma zgłoszonego zgromadzenia, nie można używać takich urządzeń.

    A jest to gdzieś skodyfikowane?

    Robert

  • 6. Data: 2023-09-20 19:48:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 17:33, Henryk hajdan pisze:
    > Właśnie usłyszałem w radiu mecenasa

    A w TVN mecenas najwyższej rangi wymyślił "spontaniczne zgromadzenie".
    Ponoć Morawiecki pozwolił jej wejść na ich imprezę, bo posłanka, ale bez
    świty.
    To nie skorzystała i spontaniczne zgromadzenie sprokurowała.
    Doba papuga to podstawa.

    Robert

  • 7. Data: 2023-09-20 20:09:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Sep 2023 17:33:48 +0200, Henryk hajdan wrote:
> [...]
    >
    > Policja ma za zadanie chronić kandydatów i wyborców w okresie kampanii
    > wyborczej, np. powinni wkraczać, gdy inny wyborca, czy kandydat chce

    Taa, tylko ze to jest obosieczne i zaden wiec KO moze nie przejsc :-)

    J.

  • 8. Data: 2023-09-20 20:10:31
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):

    > Doba papuga to podstawa.

    srali muchy będzie wiosna

    ograniczenia zgromadzeń spontanicznych
    cyt.
    nie mogą zakłócać przebiegu zgromadzenia organizowanego w pozostałych trybach
    wymienionych w ustawie

  • 9. Data: 2023-09-20 20:15:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Oczywiście można znaleźć przepisy w jedną i drugą stronę.

    Nie, w drugą stronę nie można.
    Nie można, bo nie ma takich przepisów, że milicja ma interweniować jeśli
    obywatel nie robi nic nielegalnego.

    > Wiadomo, że liczyła na zadymę i się udało.

    Jak bardzo nieprofesjonalna musi być policja, że daje się prowokować w
    taki sposób? To po pierwsze.
    Nawet jeśli to celowa prowokacja wynikająca z wiedzy, że milicja tak
    właśnie reaguje na w pełni legalne działania, to tym bardziej trzeba
    legalnie działać. To pokazuje z jakim państwem (i z jaką formacją) mamy
    obecnie do czynienia. Nie sądzę, że uda im się skasować wszystkie
    nagrania i do końca życia udawać, że nic się nie stało. A potem będą
    płakać, że emerytury zabrali. Na co oni liczą, że po upadku tej władzy
    ludzie o tym zapomną? Że uda się zrobić u nas drugą Koreę Północną i
    pozostaną bezkarni?
    Jak bardzo trzeba mieć obniżony poziom inteligencji żeby nie ogarniać,
    że ta władza kiedyś się skończy? Przecież im bardziej eskalują takie
    działania, tym szybciej ten reżim upadnie. To po drugie.

    I po trzecie, to jest odwracanie kota ogonem, to nie ona sprowokowała
    zadymę, lecz milicja. Nie robiła nic nielegalnego.
    Gdybyśmy mieli normalną policję, to nie byłoby tematu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2023-09-20 20:31:47
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Kviat napisał(a):

    > Nie można, bo nie ma takich przepisów, że milicja ma interweniować jeśli
    > obywatel nie robi nic nielegalnego.

    Ot tak sobie megafon? Tak, w niektórych przypadkach.
    https://naratunekkreatywnym.pl/mobilna-reklama-dzwie
    kowa-megafon-glosnik-samochod/

    > Jak bardzo trzeba mieć obniżony poziom inteligencji żeby nie ogarniać,
    > że ta władza kiedyś się skończy?

    Prawda, ale do tego nie trzeba wróża.

    > Przecież im bardziej eskalują takie
    > działania, tym szybciej ten reżim upadnie.

    Wystarczyło krzesło na wiecu komorowskiego.

    > I po trzecie, to jest odwracanie kota ogonem, to nie ona sprowokowała
    > zadymę, lecz milicja. Nie robiła nic nielegalnego.

    Zakłócała inne występy:)

    > Gdybyśmy mieli normalną policję, to nie byłoby tematu.

    Normalnych posłów.