  • 171. Data: 2009-11-26 16:22:47
    Temat: Re: symbole religijne w klasie [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hem8qb$hdu$1@inews.gazeta.pl smila <w...@g...pl>
    pisze:

    > Rozmawialem kiedys z ortodoksyjnym zydem. Powiedzial mi jedna rzecz:
    > ... " co wy chrzescianie zrobiliscie zeby uratowac swojego Mesjasza przed
    > smiercia...? uciekliscie i wyparliscie sie GO(sw. Piotr). Potraficie tylko
    > czcyc symbole jego smierci, a na codzien skaczecie sobie do gardel. Gdyb
    > Mesjesz przyszedl dzis myslicie ze byloby inaczej-nie. Zostalby ogloszony
    > terrorysta i skazany na krzeslo elektryczne, a wy nie zrobilibyscie
    > nic...taka wasza wiara..."
    Ten Żyd to był idiota. Nie z racji nacji, naturalnie, lecz z racji stanu
    rozumu czy też jego braku.
    Po pierwsze legendy zawarte w ewangeliach kanonicznych wcale nie muszą być
    prawdziwe, wiele pism o tej tematyce (tzw. apokryfów, ewangeli gnostycznych)
    kk odrzucił, cztery zmanipulował - prawdy nie dojdziemy drogą naukową chyba
    nigdy. Może po śmierci się każdy z nas dowie. A może i nie.
    Natomiast pewne jest, że (nawet zakładając na moment prawdziwość
    zasadniczych wątków opowieści zawartych w ewangeliach) chrześcijanie nic nie
    mogli zrobić w sprawie uratowania niejakiego Jezusa, bo chrześcijan wówczas
    jeszcze nie było. Ponadto jego mesjanizm polegał właśnie na męczęńskiej
    śmierci, zatem gdyby nie został ukrzyżowany nie miałby szansy mesjaszem
    zostać.
    Ale co do zasady nie mam nic przeciwko Żydom, nawet starozakonnym.
    A także przeciw Aborygenom, Papuasom, Buszmenom, Hotentotom, a nawet
    Lapończykom. :)))

    --
    Jotte

  • 172. Data: 2009-11-26 16:28:42
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: "Ciekawy" <c...@p...ciekawa.pl>

    Użytkownik "smila" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mesjesz przyszedl dzis myslicie ze byloby inaczej-nie. Zostalby ogloszony
    > terrorysta i skazany na krzeslo elektryczne, a wy nie zrobilibyscie

    Mają rację.
    Ale zapomnieli dodać że sędzią i katem byliby żydzi.
    Niekoniecznie ortodoksyjni.
    A gdyby jakikolwiek chrześcijanin protestował wyzwali by go
    od antysemitów. Ot taka dzisiejsza rzeczywistość.

    I tylko nie rozumiem w czym wiara tego ktory się przygląda jest
    gorsza od wiary tego który współuczestniczy.

    Pozdrawiam

  • 173. Data: 2009-11-26 18:21:45
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Ale chyba nie moze byc tak, ze jednym prawem lamie sie drugie.
    > Jezeli juz tak kogos przypililo z symbolami to powinno sie wydzielic w
    > kalsie miejsce na krzyze (sa rozne), gwiazdy, ksiezyce i takie tam inne
    > totemy i niech sobie uczniowie ustawia po wejsciu do klasy i obowiazkowo
    > pred klasowka ;)
    > Albo wszyscy albo nikt. Myslalem ze czasy "jedynie
    > slusznej............wpisz dowolne...... dawno minely ale po dyskusji widze
    > ze zle myslalem.

    Skąd tyś się wziął, że liczysz na nigdy nie istniejącą równość w przyrodzie?

    Od zawsze i wszędzie silniejszy ma rację, a silniejszy to czasem liczniejszy
    albo
    lepiej ustawiony albo bogatszy albo mądrzejszy.

    A czy jest równość pomiędzy zającami a wilkami, a może walczmy oto aby tyle
    samo wilki zjadały zajęcy co zające wilków - to będzie wtedy równo i
    sprawiedliwie :)

    Nierówno to nie znaczy niesprawiedliwie. Ja nie dostaję renty a są ludzie
    którzy ją dostają.
    Czy to jest sprawiedliwe? Jeden miał bogatego rodzica i ma wypas do końca
    życia a i ostatnio
    zrobili sobie aby w spadku tego wypasu podatki nie tykały bo szkoda
    miliardów co pokolenie tracić.
    Drugi za to dostał może lepsze geny i rozumie to czego inni nie pojmują i
    rozumie, że ten pierwszy to
    nic nie musi robić. A inny nie dostał ani kasy ani minimum udanych genów i
    jest szczęśliwy bo nie
    wie, że można inaczej żyć.

    Krzyże w szkołach wiszą bo jest więcej KK niż innych, rolnicy płacą malutki
    KRUZ bo jest ich na
    tyle dużo, że trudno im to zabrać, płacimy podatki bo są państwowe organy
    przymusu

  • 174. Data: 2009-11-26 22:47:38
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 16:58:07 +0100, Jotte napisał(a):

    > W _przyrodzie_ ??
    > Jaki zatem nieneutralny światopogląd reprezentuje np. down w śpiączce?
    down w śpiączce nie występuje w przyrodzie.

    > Albo żółw szylkretowy?
    Nie dać się zjeść.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 175. Data: 2009-11-26 22:52:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2009.11.26.22.47.47@Eustachy.pl Smok Eustachy
    <S...@E...pl> pisze:

    > down w śpiączce nie występuje w przyrodzie.
    Do szkoły waści może nie posyłali, czy co?
    Co to przyroda waść nie trybi?

    > Nie dać się zjeść.
    Jednak nie posyłali...
    Albo katechezy i różańca za dużo.

    --
    Jotte

  • 176. Data: 2009-11-26 23:03:51
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 15:18:43 +0100, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > :D
    >
    > jest stanem nabytym, ale jesli tego nie rozumiesz, to dalsza dyskusja
    > nie ma najmniejszego sensu, bo to jak kopanie sie z koniem

    O nie stoisz na gruncie pluralizmu światopoglądowego. W tym pluralizmie
    chodzi bowiem o to, żeby jeden mniemał jedno a drugi coś innego

    I skoro jeden wymyśli, że laicyzm naturalny to inny - że nie laicyzm.

    I z definicji:
    <<
    Laicyzm (z fr. laicisme) to koncepcja rozdziału Państwa od Kościoła i
    braku wpływów religijnych na sprawy państwowe. Laicyzm ma na celu
    zapewnienie niezależności religijnej oraz swobody praktyk religijnych.

    wynika, że laicyzm nie jest naturalny bo naturalnie to jedni drugich
    tarmoszą zgodnie z doborem naturalnym.
    Drugim argumentem przeciw naturalności laicyzmu jest wyraźna
    niedoskonałość tego pojęcia, stworzona jako woda na młyn ateuszy.
    Teoretycznej wartości nabiera dopiero po rozbudowaniu w neutralność
    światopoglądową, która niestety jest sprzeczna wewnętrznie.
    Trzecim anty-argumentem jest, ze ludzie obywali się bez tego laicyzmu i
    jakoś żyli.

    Podobnie o światopoglądy trzeba by rozbudować "Laickość" - podobnie
    nieudolny wytwór chorej ideolo.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 177. Data: 2009-11-26 23:07:16
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 09:02:24 -0700, smila napisał(a):
    /../

    > Rozmawialem kiedys z ortodoksyjnym zydem. Powiedzial mi jedna rzecz: ...
    > " co wy chrzescianie zrobiliscie zeby uratowac swojego Mesjasza przed
    > smiercia...? uciekliscie i wyparliscie sie GO(sw. Piotr).

    A to był żyd. Dopiero jak stał się chrześcijaninem to mu się odmieniło.
> [...]
    > Zostalby ogloszony terrorysta i skazany na krzeslo elektryczne, a wy nie
    > zrobilibyscie nic...taka wasza wiara..."

    Powiedział spadkobierca Sanhedrynu.....
    Jakby nie chcieli zgładzić Jezusa to by nie było potrzeby ratowania.
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 178. Data: 2009-11-27 07:04:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Smok Eustachy napisal:
    > Trzecim anty-argumentem jest, ze ludzie obywali się bez tego laicyzmu i
    > jakoś żyli.

    Naprawde? Co ty nie powiesz! A moze masz jednak cos do powiedzenia
    o wojnach religijnych, ktore zaistnialy wlasnie dlatego, ze nie
    bylo tego 'laicyzmu'. Wole ten laicyzm niz rydzykowy chamski integryzm
    lub jego nieco bardziej subtelna odmiane realizowana przez Episkopat.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 179. Data: 2009-11-27 07:25:03
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik szerszen napisał:

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > jak sam widzisz pisana malymi

    No to co z tego?
    Zgodnie z zasadami polskiej pisowni "Polacy" piszemy przez "P", bo to
    nazwa narodowości, ale "polskiej" przez "p", bo to przymiotnik.
    Podobnie "*.pl" może być napisane małymi, ale to nie ma żadnego wpływu
    na wielkość liter zaczynających nazwy narodowości.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 180. Data: 2009-11-27 07:29:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > O nie stoisz na gruncie pluralizmu światopoglądowego. W tym pluralizmie
    > chodzi bowiem o to, żeby jeden mniemał jedno a drugi coś innego

    wiesz, nie mam nic przeciwko innemu zdaniu, jednak wolalbym aby staly z nim
    fakty, a nie "bo tak"

    > I z definicji:

    widzisz, mi pasuje definicja pwn
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=laicyzm&sourceid=Mozi
    lla-search&od=0

    po prostu "nie zwiazany z żadną religią"

    i dlatego smiem twierdzic ze nowonarodzone dziecie nie jest zwiazane z zadna
    religia, tak samo jak nie jest zwiazane z zadnym konkretnym jezykiem,
    dopiero nabywa te powiazania, dlatego twierdze to co twierdze, oraz to ze
    nie masz racji

    > wynika, że laicyzm nie jest naturalny bo naturalnie to jedni drugich
    > tarmoszą zgodnie z doborem naturalnym.

    no jak widzisz powyzej nie masz racji

    > Trzecim anty-argumentem jest, ze ludzie obywali się bez tego laicyzmu i
    > jakoś żyli.

    a to juz akurat argument przeciw dowolnej religi w tym i twojej

    tysiace lat ludzie obywali sie bez twojej zlodziejskiej wiary i zyli