  • 1. Data: 2009-11-23 17:00:08
    Temat: Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Szanowana grupo,

    na jakie ustawy można się powoływać w przypadku rezygnacji z egzaminu
    wewnętrznego na prawo jazdy przeprowadzaną przez szkołę jazdy.
    Zapłaciłem z góry, przelewem z konta za kurs powtórkowy, który
    odbyłem, ale zrezygnowałem z egzaminu wewnętrznego.

    Dać sobie spokój czy odzyskać tę stówkę? Troche mi szkoda, bo mam 6
    miesięcy do załadowania na komie i akurat bym sobie załadował :)

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2009-11-23 19:26:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    maxknowledge pisze:

    > Dać sobie spokój czy odzyskać tę stówkę?

    100zł za egzamin wewnętrzny? To jakaś droga szkoła. U nas godzina jazd
    kosztuje około 40zł.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2009-11-23 19:42:54
    Od: kuba <p...@o...pl>

    maxknowledge pisze:
> [...]
    > Zapłaciłem z góry, przelewem z konta za kurs powtórkowy, który
    > odbyłem, ale zrezygnowałem z egzaminu wewnętrznego.

    A zrezygnowałeś zgodnie z umową czy ot tak po prostu?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 4. Data: 2009-11-23 19:59:09
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 23 Lis, 20:42, kuba <p...@o...pl> wrote:

    > A zrezygnowałeś zgodnie z umową czy ot tak po prostu?

    Nie podpisywałem żadnej umowy. To chyba normalne, że jak nie
    skorzystałem z usługi, to nie płacę.

  • 5. Data: 2009-11-23 20:11:07
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

  • 6. Data: 2009-11-23 20:25:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "maxknowledge" <m...@g...com> wrote
    >Nie podpisywałem żadnej umowy.

    A była odrębna opłata za sam egzamin, to jakaś oddzielna usługa?

    >To chyba normalne, że jak nie
    skorzystałem z usługi, to nie płacę.

    Nie zawsze. Czasami zamawiasz usługę i to wystarcza. Vide: bilety do kina,
    na samolot itd.

  • 7. Data: 2009-11-23 20:29:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "maxknowledge" <m...@g...com> wrote
    >Nie podpisywałem żadnej umowy.

    Poza wyjątkami, do zawrcia umowy może dojść też w inny sposób niż pisemny.
    To kwestia dowodu.

  • 8. Data: 2009-11-23 20:29:53
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 23 Lis, 21:25, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > skorzystałem z usługi, to nie płacę.
    >
    > Nie zawsze. Czasami zamawiasz usługę i to wystarcza. Vide: bilety do kina,

    Nie zawsze, ale w tym wypadku nie skorzystałem z usługi "egzamin
    wewnętrzny" - nie podpisałem się i nie umawiałem terminu egzaminu
    wewnętrznego. Normalnie koszt 5 godzin w szkole to 200zł, ja
    zapłaciłem 100zł więcej i zrezygnowałem z egzaminu.

  • 9. Data: 2009-11-23 20:37:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "maxknowledge" <m...@g...com> wrote
    > nie podpisałem się i nie umawiałem terminu >egzaminu

    Czy świadczą oni usługę pt. kurs powtórkowy bez egzaminu, czy zawsze kurs
    kończy się egzaminem wewnętrznym?
    Nie ważne czy umawiałeś termin, ale czy w sposób dorozumiany zaakceptowałeś
    usługę z egzaminem.

  • 10. Data: 2009-11-23 20:49:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    IMO Kodeks Cywilny-->Zlecenie